Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo.

Sinds een week is het zappen op mijn Ultimo bijzonder slecht geworden, overschakelen naar een

andere zender duurt wel 20 tot 25 seconden. Veel en lang tandwieltjes te zien linksboven in het scherm.

Vanaf vandaag lukt het ook niet meer door op de remote met de cijfers te veranderen en een zender te kiezen.

Het is begonnen met die storing van vorige week zondag op Ned.1 of zou dat toeval zijn.

Van zender veranderen gaat enkel nog in de lijst door naar boven of onder te scrollen.

Mijn machine draait op OpenPli 3.0,  CCcam versie 2.2.1 Kernel versie 3.1.1 

Iemand een idee.

Gr. Jaq.

Geplaatst:

Box flashen met pli4 en Cccam2.3 gebruiken.

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

als die "wieltjes" (the spinner) toont wil die wat laden { van ver of van dichtbij qua opslagmedium}

of epg

of picons

of hij wil swappen

dus gebruik je een EPG plugin / gebruik je een usb stick voor picons / heb je een USB stick erin steken voor een swap file

(een usb stick kan ook stuk gaan > eerst de swap stoppen dan de usb stick umounten dan een nieuwe)

als alles op de harddisc opgeslagen wordt kan die natuurlijk ook eens geïnspecteerd op worden VRIJ geheugen

wil die iets laden van VER dan kan het aan een haperende internet vebinding liggen

misschien helpt dat al om eens te bekijken...

ciao ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Corrupte EPG cache geinjecteerd door die storing kan ook nog... is enigma lekker lang bezig om alle onzin te parsen en komt daarna pas aan beeld toe.

epg cache verwijderen zou ik in elk geval ook nog proberen.

telnet of ssh naar de box

init 4

rm /media/hdd/epg.dat

init 3

Geplaatst:

Corrupte EPG cache geinjecteerd door die storing kan ook nog... is enigma lekker lang bezig om alle onzin te parsen en komt daarna pas aan beeld toe.

epg cache verwijderen zou ik in elk geval ook nog proberen.

telnet of ssh naar de box

init 4

rm /media/hdd/epg.dat

init 3

HA, daar zeg je zo wat...

is inderdaad ook belangrijk

En men moet weten dat er ook EPG fouten mee omhoog gestuurd worden door de provider zelf. SID en NID bij kanalen wissel.

Wat ik hiermee bedoel is; dat er ook zender en transponder wijzigingen zijn die nog niet correct worden behandeld in de door de  providers aangeleverde EPD data <<< dan wordt ook dat parsen van data gecorrumpeerd of uitermate langzaam

dan is het wissen van die EPG.dat en een verse start zeker een optie

maar ook in dat geval een nieuwe tuner / satelliet scan MET Netwerk JA als scan optie.

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

geen feedback :angry:

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Hallo.

Ik heb daarjuist een gewone software update gedaan en alles werkt weer als perfect.

Ga me nu nog wat verdiepen in de materie om hem te flashen naar pli4.

Bedankt allen en alvast prettige feestdagen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...