Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ssd werkt goed in een et9000, et9200, et9500.

dat is geen probleem.

alleen is het natuurlijk wel duur ten opzichte van een normale sata schijf.

waarom zou je dat nu willen doen eigenlijk.

als je van wegen de warmte of het luid is.

kun je ook een 2,5 hdd er in zetten.

heb ik ook gedaan in mijn et9000 bij ons op de slaapkamer.

dat laptop schijfje hoor je helemaal niet.

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Geplaatst:

ssd werkt goed in een et9000, et9200, et9500.

dat is geen probleem.

alleen is het natuurlijk wel duur ten opzichte van een normale sata schijf.

waarom zou je dat nu willen doen eigenlijk.

als je van wegen de warmte of het luid is.

kun je ook een 2,5 hdd er in zetten.

heb ik ook gedaan in mijn et9000 bij ons op de slaapkamer.

dat laptop schijfje hoor je helemaal niet.

gr.

henk

Hoi,

Bij het opstarten van de box blijft de harddisk hangen te weinig stroom toevoer

Is bij de reparateur geweest heeft nu probleem verholpen.

Het blijkt dat er veel slechte solderingen in de ontvanger zit  en veel overjarige componenten in zitten.

Het een en ander is vervangen en doet weer redelijk goed.

(Er blijkt al een onderwerp op deze site te staan over het probleem)

Wel kreeg ik het advies om de hd te verwijderen omdat de voeding en dergelijken te licht voor dit alles is.

gezien een ssd kaart nagenoeg gen stroom verbruikt  kan ik mijn probleem mee verhelpen .

Geplaatst:

dat is onzin de voeding kan het makkelijk aan hier al bijna 3 jaar de et9000 met 1terra hdd en nergens last van wel voor goede koeling gezorgd.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

vindt ik ook, ik heb hier ook 1 tb in mijn et9200 zonder fan en helemaal geen problemen en ook nog nooit gehad.

maar dat zou ik zeker een 2,5 hdd proberen deze is veel goedkoper en verbruikt bijna niks aan stroom.

succes ermee.

gr.

Henk

Geplaatst:

vindt ik ook, ik heb hier ook 1 tb in mijn et9200 zonder fan en helemaal geen problemen en ook nog nooit gehad.

maar dat zou ik zeker een 2,5 hdd proberen deze is veel goedkoper en verbruikt bijna niks aan stroom.

succes ermee.

gr.

Henk

dat is onzin de voeding kan het makkelijk aan hier al bijna 3 jaar de et9000 met 1terra hdd en nergens last van wel voor goede koeling gezorgd.

Als het onzin is waarom staan er meerdere topics in dit form over dit probleem???

Dus hebben andere volgens jou dus ook onzin problemen .

Kijk even hier naar:http://www.sat4all.com/forums/topic/334587-vervangen-condensatoren-voeding-et9000-bij-opstart-problemen/

Dan zal je lezen dat ik niet de enigste bent met dit onzin probleem.

Geplaatst: (aangepast)

deze topic heeft ermee te maken dat de voeding in de et9000 slecht/slechter is. in de et9200 zijn zwaarder elco's geplaatst.

dit staat los van de belasting misschien dat het probleem dan sneller komt maar uit eindelijk zijn de voedingen in de et9200 niet goed gemaakt.

dus ook zonder HDD geeft hij de geest.

de capaciteit van de voeding van een et9000 is meer dan voldoende om een HDD er bij te plaatsen.

en is de zelfde voeding als in de et9200 maar deze heeft betere componenten.

gr.

henk

aangepast door henkie73

Geplaatst:

Ik draai al jaren probleemloos de ET9000 met een harddisk erin. Staat wel in een open meubel, dus wordt goed gekoeld:-)
Het apparaat is ook al meerdere keren mee op vakantie geweest zonder problemen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb er een externe harddisk aan hangen via de USB. Geen warmte ontwikkeling in de kast en de power haalt hij zelf via een adapter uit een stopcontact. Hij is sowieso heel stil en doet een spin-down als hij niet gebruikt wordt, dus extra stil en weinig stroomverbruik. Omdat de spin-up soms te lang duurt bij TimeShift opname, heb ik een USB stick van 16Gb er in zitten.

Het is geen antwoord op je vraag, maar wellicht wel een alternatief voor je probleem. Ik vind het een ideale oplossing en qua prijs een stuk aantrekkelijker.

aangepast door JosD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...