Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

ik bevind me momenteel in het buitenland maar kon even niet anders dan inloggen via Remote Desktop op m'n server waar ook m'n Sat-installatie op draait. M'n TVVL kaartje wordt via een USB smartcard reader aangesproken door Oscam, maar, hoeveel ik Oscam ook herstart, sinds ik via RDP heb ingelogd kan Oscam m'n kaart niet meer benaderen omdat Windows niet goed omgaat met USB devices tijdens RDP sessies.

Wanneer ik dit probleem thuis heb is de oplossing simpel: ofwel reboot ofwel even de USB connectie af- en aankoppelen. Nu ligt het dus iets minder voor de hand.

Eender wat ik van hieruit wil doen moet via RDP gebeuren waardoor ik altijd tegen het probleem aanloop dat Win7 (nee geen SP1 en dus ook geen RDP8) de USB devices disabled. 

M'n alternatief is remotely te rebooten, maar m'n Oscam start pas op na het inloggen in windows en ook dat kan ik enkel remote waardoor ik ook daar terug bij af ben.

Heb zelfs kort overwogen m'n Windows paswoord even te verwijderen en dan te rebooten zoanig dat er automatisch kan worden ingelogd, maar als ik het goed heb, heb je een paswoord nodig om remote desktop te kunnen blijven gebruiken, dus moest ik die nog nodig hebben, dan heb ik sowieso een probleem...

Iemand enig idee hoe ik hier alsnog rond kan??

Thx!

• Beheerder
Geplaatst:

Wachtwoord er af, tigervnc er op.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Wachtwoord er af, tigervnc er op.

Hey Michel, alleen zit ik op een Mac en kan ik dus alleen connecteren via Javascript/browser en helaas krijg ik dit niet aan de praat: noch met UltraVNC en nu ook niet met Tiger. 

Ik geraak bvb nog net tot de pop-up van de TigerVNC viewer als ik connecteer via m'n browser, maar daarna loopt het mis met de authenticatie: zegt dat er geen paswoord is gespecificeerd terwijl dat wel het geval is. :(

aangepast door DisTreSs
Geplaatst:

Hey Michel, alleen zit ik op een Mac en kan ik dus alleen connecteren via Javascript/browser en helaas krijg ik dit niet aan de praat: noch met UltraVNC en nu ook niet met Tiger. 

Ik geraak bvb nog net tot de pop-up van de TigerVNC viewer als ik connecteer via m'n browser, maar daarna loopt het mis met de authenticatie: zegt dat er geen paswoord is gespecificeerd terwijl dat wel het geval is. :(

Aha, blijkt een gekend probleem te zijn dat enkel aanwezig is als tiger als service wordt gerund. Standalone zou het wel moeten werken ;) 

Geplaatst:

Automatisch inloggen instellen via netplwiz zodat na een reboot automatisch met een gewenst account wordt ingelogd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...