Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag Allemaal,

Sinds kort heb ik een nieuwe laptop en die heb ik geinstalleerd op mijn draadloze netwerk.

Het probleem is nu dat ik nu geen wifi ontvangst meer heb op mijn smaprtphone zodra ik de deur uit ben geweest.

na het opstarten van de nieuwe laptop heb ik weer gewoon wifi ontvangst met mijn smartphone

Ook mijn wifi printer doet het niet meer nadat de nieuwe laptop uit is gezet. na opstarten van de nieuwe laptop werkt het weer zoals het hoort.

De oude laptop werkt naar behoren op wifi.

Misschien wat anders uitgelegd

Goed wifi ontvangst op de smartphone bij vertrek van huis

bij thuiskomst geen wifi ontvangst op smartphone

opstarten nieuwe laptop-) wifi ontvangst.

Ik woon vrij staand en heb zeker 50 meter afstand van een volgend netwerk

Ik heb de KPN experia box (de witte)

Wie heeft een idee?

Geplaatst:

Dag Sjaal,

Dank je wel voor je antwoord. De box staat gewoon in de kamer. Niet ergens weggemoffeld in een kast.

Ik blijf het vreemd vinden dat alles het goed doet. Totdat ik weg ben geweest en weer thuis kom.

• Moderator
Geplaatst:

Je zegt dat je geen wifi ontvangst meer hebt als die laptop is aangesloten. Heb je geen ontvangst meer of kan je niet meer connecten met je wifi met een ander apparaat? Zie je je wifi netwerk nog wel op je smartphone en kan je niet verbinden of zie je heel je wifi netwerk dan niet meer?

Je experia box eens resetten helpt dat?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

@moderator, Ja ik heb alles al een keer gereset. Ik heb prima ontvangst nu op beide laptops en smartphone. Alleen de printer doet het nu niet. Daarvoor moet ik eerst de nieuwe laptop opstarten. Als ik nu mijn huis met telefoon zou verlaten moet ik eerst de nieuwe laptop opstarten voordat ik weer wifi heb bij mijn smartphone

@sjaak,  ik heb maar even een printscreen gemaakt van het beeld. Ik zie wel dat er wat overlapt. moet ik nu in de experia een ander kanaal kiezen (zie screenprint) deze staat nu op automatisch?

Geplaatst: (aangepast)

Weet niet of er buren zijn die dezelfde box hebben, maar zou zeker met een analyzer kijken of je niet op een 'overvol' kanaal zit.

Veel gebruikte kanalen zijn 1, 6 en11, dat zul je ook zien met de analyzer.

Ook als de box op automatisch staat voor het kiezen van een kanaal, zou ik dat zeker afraden.

Dit omdat mijn ervaring is dat elk modem met slechte software toch nooit het optimale kanaal gaat instellen.

Zelf zit ik met mijn modem tegenwoordig op kanaal 13 en heb nooit problemen.

Hou ook rekening met andere draadloze toestellen zoals DECT telefoons die ook in dezelfde band werken. 

REF: http://pc-en-internet.infonu.nl/hardware/116515-kpn-experia-box-veel-voorkomende-problemen.html

Lees trouwens ook dat het uitzetten van de N-mode een 'oplossing' zou zijn volgens KPN ... 

Probeer eens een singel mode N i.p.v. mixed mode B&G&N ... als dat mogelijk is.

EDIT: Is het een V8 of de nieuwe V9?

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Klopt, maar ook al werken ze niet op dezelfde frequentie, wil niet zeggen dat ze de naastliggende frequentie niet zouden kunnen beinvloeden.

Veelal is toch het advies om draadloze telefoons niet in de buurt te zeten van een wifi zend/ontvanger.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Ik wordt zo langzamerhand nieuwsgierig naar de technische motivatie van dit advies.... ik leer graag van jullie!

Als ik hier een Spectrum Analyzer aansluit met een log-periodic antenna, zul je verbaasd staan hoeveel toestellen in en om je huis signalen afgeven die elkaar kunnen storen.

Een voorbeeld is daarbij de goedkopere DECT toestellen, waarvan we denken dat ze netjes in hun band blijven, maar al te vaak door slecht ontwerp en filtering diverse subcarriers afgeven. Het opwekken van de basis frequentie is vaak 'erg kort door de bocht' bij goedkope DECT toestellen. En dan vergeten we nog even het effect van de modelatie soort wat die dan nog daarbovenop doet met het signaal.

Het is net zoiets als een wekkerradio selectief laten zijn dichtbij een zendmast met meerdere signalen ... vergeet het maar, alle zender op de mast komen op de meest vreemde plekken in de band naar voren en soms doorelkaar als mengproducten.

Geplaatst:

Daar kan ik inkomen als je met hogere vermogens werkt, maar het betreft hier maar milliwatten.

Een spiegel op een andere frequentie zal zeker optreden maar veel minder krachtig dan de hoofdfrequentie.

Ik heb de beschikking voor een WiSpy dBx en een storing van dect waar jij aan refereert heb ik echt nog nooit gemeten, ook niet in proefopstelling als ik het er om doe. Dus graag een technische onderbouwing die steek houd want op wifi gebied doen al veel te veel sprookjes de ronde!

Geplaatst:

We gaan teveel off-topic door in details te treden over spurs op en vanuit andere frequenties en de apparatuur die we gebruiken (R&S).

Hoe is de stand nu bij de TS?

Geplaatst:

Dag,

Ik ben even een paar dagen weggeweest en kom er nu aan toe om alles te lezen.

Ik denk dat ik eerst ga beginnen met kanaal wisselen en vaste ip adres gaan gebruiken.

@theparasol, een powecycle? Bedoel je een reset? Ik ben een net iets meer dan basiskenner.

Andere antwoorden op je vragen:

Smartphone. Samsung galax s advance

Wifi printher: brother

Laptops: Acer

Acces point: Experia box KPN

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen