Ga naar inhoud


slechts 121 kanalen op tv vlaanderen


Eddy001
Ga naar oplossing Opgelost door abuelo,

Aanbevolen berichten

tot voor kort kon ik alle vrije kanalen en alle tv vlaanderen kanalen ontvangen sedert gisteren krijg ik plots maar 121 kanalen meer ik heb een M7 ook als ik de ontvanger opstart dan is er geen geluid hoorbaar en moet ik eerst veranderen van post is er iemand die daar een oplossing voor heeft?

 

alvast bedankt

 

eddy

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eddy001,

Welkom hier.

Heb je dan opnieuw zenders ingeladen?  Als je eerst alles kon zien en nu maar 121.

Probeer eerst eens opnieuw zenders in te laden maar wel kiezen voor HD zenders en NIET Sd.

mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al 3 maal de enderlijst ingeladen en ook de software maar als ik de zenders inlaad dan krijg ik de keuze"handmatig zoeken,automatisch inladen,nieuwe software inladen, fabrieksinstellingen en HD audio instellingen.  

ik hab handmatig zoeken gedaan en ik zie nergens HD staan hij begintnautomatisch te zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou het in een andere richting zoeken.

Met maar 121 kanalen lijkt het erop dat je een gedeelte van de transponders of zelfs een bepaalde satelliet niet meer ontvangt.

Analyse van welke zenders je nog wel ontvangt geeft al een indicatie wat er mis is.

 

Dat kan veroorzaakt worden doordat je schotel (niet meer) goed is uitgericht. Het heeft tenslotte gestormd.

Ook is een defect aan een van de LNB's een optie, bijvoorbeeld wanneer de LNB alleen not maar de lage of hoge band ontvangt (22 kHz schakelsignaal ontbreekt) of de omschakeling tussen V en H polariteit werkt niet meer (13 of 18 Volt schakelspanning.)

Eer derde 00rzaak zou het niet meer schakelen van de Diseqc schakelaar kunnen zijn.

 

Al de benodigde schakelspanningen en signalen komen uit de ontvanger ook die zou de oorzaak kunnen zijn.

 

Om een en ander uit te sluiten zou je de ontvanger kunnen (laten) testen op een andere schotelantenne waarvan bekend is dat die wel goed werkt.

Wanneer de ontvanger als oorzaak is uitgesloten dien je de schotel installatie op de juiste afstelling en werking te controleren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...