Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nieuw sinds 2 december, per satelliet, chronologisch in tijd:

Astra 19 oost:

• Sky Atlantic Germany, nieuwe frequentie, code;
  • hd-versies van Duitse regionalen: hr, mdr, rbb op 10891 H;
  • hd-versies van Einsfestival, EinsPlus en Tagesschau24 op 11053H.

Astra 23 oost:

• 13Th Street (CanalDigitaal en TVV), code;
  • Universal Czechia, code.

Astra 28 oost:

• Shoacase 2+1, fta.

Hotbird 13 oost:

• News TV Channel (Iran, Engelstalig), fta.

UPC (Brabant): correcties na frequentiewijzigingen.

En nog meer (kleinere) wijzigingen.

e2_hanssettings_19e_23e.zip

e2_hanssettings_19e_23e_28e.zip

e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e.zip

e2_hanssettings_13e_19e_23e_28e_AND_rotating.zip

• Like 1

Geplaatst: (aangepast)

Je wordt bedankt hoor Hans,

Met deze mooie lijst

Geeft kijken weer een nieuwe kans

Een post die ons de weg wijst

aangepast door davidv
  • Like 1
Geplaatst:

Bedankt voor het vele werk!!  Even een vraagje is het mogelijk om boeketten in een keer te verzetten naar een andere plaats.Ik bewerk voor mijzelf de lijsten nog eens met dreamwerkset. omdat de lijsten die door jou gemaakt zijn bedoeld zijn voor alle enigma 2 ontvangers.

Ik gebruik Ziggo met 4 satellieten er staat in deze lijst ook 9e oost.of zie ik dat fout?

Geplaatst:

@maja. Dank voor je compliment. Het is inderdaad (dagelijks) wat werk...

De kanalenlijsten maak ik met DreamSet 2.39. Als je de lijsten binnenhaald op je pc/laptop kun je de boeketten makkelijk verschuiven.

Inderdaad: ook 9 oost staat er 'gratis' en 'extra' bij. Dit omdat mijn vaste opstelling vijf lnb's heeft (met 9 oost). Deze satpositie staat voornamelijk in een apart boeket zodat je er geen last van hebt in het normale zappen bij 13/19/23/28.

Geplaatst:

@ Maja

Ik vraag me af of de lijsten puur bedoeld zijn voor Enigma 2 ontvangers.

Ik gebruik hem in een VU+ Duo2 met vier tuners.

De lijsten zijn Enigma-2-lijsten. Met Enigma-1 ben ik gestopt, daar is haast geen vraag meer naar en het kost me teveel tijd.

Let nog even op: je kunt de Kanalenlijsten Hans downloaden via de plugin (o.a. OpenPLi, OpenRSi, OpenATV). Als je echter gaat muteren zal een software-update van je image geen nieuwe versie brengen van de kanalenlijst.

Geplaatst:

De lijsten zijn Enigma-2-lijsten. Met Enigma-1 ben ik gestopt, daar is haast geen vraag meer naar en het kost me teveel tijd.

Let nog even op: je kunt de Kanalenlijsten Hans downloaden via de plugin (o.a. OpenPLi, OpenRSi, OpenATV). Als je echter gaat muteren zal een software-update van je image geen nieuwe versie brengen van de kanalenlijst.

Ik gebruik Blackhole en importeer via Dreamset. Binnen Blackhole kan je ook nog met de zenders (binnen de bouquetten) schuiven.

Geplaatst:

Dat kan met DreamSet uiteraard ook.

Het advies is de laatste DreamSet te gebruiken als je ook streams bekijkt. Een andere editor kan soms niet overweg met streams.

Geplaatst:

Dat kan met DreamSet uiteraard ook.

Het advies is de laatste DreamSet te gebruiken als je ook streams bekijkt. Een andere editor kan soms niet overweg met streams.

Ik gebruik de laatste versie en die neemt de streams keurig mee.

Het enige vervelende is dat na het laden van de nieuwste lijst Blackhole een restart nodig heeft om alles wat je verplaatst hebt het juiste nummer van volgorde te geven. Dan duurt het erg lang voordat de Cross EPG weer compleet is. Een onhebbelijkheidje van Blackhole. Voor de rest vind ik, persoonlijk, Blackhole heel fijn werken.

Geplaatst:

Ik gebruik de laatste versie en die neemt de streams keurig mee.

Het enige vervelende is dat na het laden van de nieuwste lijst Blackhole een restart nodig heeft om alles wat je verplaatst hebt het juiste nummer van volgorde te geven. Dan duurt het erg lang voordat de Cross EPG weer compleet is. Een onhebbelijkheidje van Blackhole. Voor de rest vind ik, persoonlijk, Blackhole heel fijn werken.

Waarschijnlijk heb ik het ontdekt. Blackhole moet na een verversing van de zenderlijsten een restart krijgen. Dus echt de ontvanger helemaal van de stroom afhalen. Als je dan de cross EPG opent en daarna de instellingen bekijkt blijkt de tijd niet goed te staan. Als je die goed zet is de cross EPG weer helemaal voor zijn roodkoperen.

Geplaatst:

lastig die Blackhole zo te lezen... gebruik gewoon DreamSet!

kanalenlijst 2 december is vervangen door 5 december!

Geplaatst:

Ik gebruik Blackhole en importeer via Dreamset. Binnen Blackhole kan je ook nog met de zenders (binnen de bouquetten) schuiven.

Dat kun je met dreamset ook.

Geplaatst:

Dat kun je met dreamset ook.

Uiteraard. Het was slechts een aanvulling. Iets wat ik toevallig ontdekte. Toch wel makkelijk als je even niet naar je pc wilt lopen. Het is een vorm van zenders sorteren. Alleen kan je de verschoven zender dan geen nummer geven en moet je Blackhole een cold restart geven. Daarna de tijd goed zetten in Cross EPG en alles staat zoals je het zou willen. Ik ben slechts een beginneling in deze materie en leer elke dag weer nieuwe dingen. Die deel ik dan graag met anderen.

Geplaatst:

Wat bedoel je met muteren?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...