Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Hoeba: muteren van Enigma-2 naar Enigma-1 is meer dan het overzetten van 'lamedb' naar 'services'. In de boeketten zelf zullen zenders verschoven moeten worden zodat ze voor een Enigma-1-gebruiker nuttig zijn.

Voorbeeld: boeket Nederland. Op 1 staat Nederland 1 HD. Deze verdwijnt na overzetten. Nederland 1 sd staat achteraan in het boeket en zal naar voren moeten.

Er zijn echter ook zenders die 'niet reageren' (blijven staan).

Deze handelingen kosten tijd. Mocht je tijd over hebben... ga je gang.

Geplaatst: (aangepast)

De lijsten zijn Enigma-2-lijsten. Met Enigma-1 ben ik gestopt, daar is haast geen vraag meer naar en het kost me teveel tijd.

Let nog even op: je kunt de Kanalenlijsten Hans downloaden via de plugin (o.a. OpenPLi, OpenRSi, OpenATV). Als je echter gaat muteren zal een software-update van je image geen nieuwe versie brengen van de kanalenlijst.

Hier kan nog bijgezet worden openXTA en HDFreaks

aangepast door maja
Geplaatst:

Hans, alweer bedankt voor de diverse updates de laatste tijd. Fijn dat alle frequentiewijzigingen en zendertoevoegingen meteen worden verwerkt. Het blijft mijn favoriete zenderlijst. :)

• Like 1

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

Hans, wederom grote dank voor je mooie werk!!!!

• Like 1

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Geplaatst:

Hans hartelijk dank voor deze geweldige lijst. Ik gebruik en update hem nu al geruime tijd met grote tevredenheid alleen kan hem nog geen 10 geven :) Ik heb deze lijst ook bij mijn ouders op de box gezet en die luisteren altijd via een internet radio'tje naar radio west. Deze zie ik helaas nooit in de lijst staan onder "stream NL regionaal" is daar een rede voor? Ik zelf weet helaas niet hoe ik het url in de lijst kan zetten dus hoop dat je hem er bij de volgende lijst er misschien in kan zetten. Mijn dank is groot. Ga zo door!

Vin-Ka

Vu+ Duo Openpli 4.0, Goldenmedia 990 RELOADED HDMU, Goldenmedia 990 RELOADED HDMU

Geplaatst:

@Vin-Ka, streamregels worden mij aangeleverd. Als jij kans ziet een WERKENDE regel aan te leveren dan kan ik die plaatsen.

De methode om een streamregel van een website te halen kan ik hier (Sat4All) niet vertellen (ban-regels).

Geplaatst:

@Hoeba: muteren van Enigma-2 naar Enigma-1 is meer dan het overzetten van 'lamedb' naar 'services'. In de boeketten zelf zullen zenders verschoven moeten worden zodat ze voor een Enigma-1-gebruiker nuttig zijn.

Voorbeeld: boeket Nederland. Op 1 staat Nederland 1 HD. Deze verdwijnt na overzetten. Nederland 1 sd staat achteraan in het boeket en zal naar voren moeten.

Er zijn echter ook zenders die 'niet reageren' (blijven staan).

Deze handelingen kosten tijd. Mocht je tijd over hebben... ga je gang.

Niks over, ben veel te dankbaar voor je inspanningen.

Dreamset heeft toch een optie om enigma2 naar -1 om te zetten of werkt dat niet?

Het enige wat ik "muteer" is rtl8 op 8 zetten en veronica op 9 zodat net 5 op 10 komt.

iets anders, wat je zei dan;

"zal een software-update van je image geen nieuwe versie brengen van de kanalenlijst."

wat bedoel je hier mee?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:

Het omzetten van Enigma-2/lamedb naar Enigma-1/services kan via DreamSet. Maar dan vallen alle mpeg-4 en S2-zenders er uit. Gaten in de boeketten. Meer dan een paar...

Als je mijn lijst download via Plugins (van bijvoorbeeld OpenPLi maar ook vele andere images), naar je pc gaat halen om te bewerken, bewerkt en terugstuurt dan is dit niet meer dezelfde lijst. Bij een software-update van je image zal een nieuwe versie van de kanalenlijst Hans dan ook niet over je zelf bewerkte lijst komen. De zelf bewerkte blijft staan.

Geplaatst: (aangepast)

Het omzetten van Enigma-2/lamedb naar Enigma-1/services kan via DreamSet. Maar dan vallen alle mpeg-4 en S2-zenders er uit. Gaten in de boeketten. Meer dan een paar...

Als je mijn lijst download via Plugins (van bijvoorbeeld OpenPLi maar ook vele andere images), naar je pc gaat halen om te bewerken, bewerkt en terugstuurt dan is dit niet meer dezelfde lijst. Bij een software-update van je image zal een nieuwe versie van de kanalenlijst Hans dan ook niet over je zelf bewerkte lijst komen. De zelf bewerkte blijft staan.

Het is volgens mij anders of iets gecompliceerder en wel als volgt:

Heb je een kanalenlijst (bv. Hans) via OpenPli gedownlaod dan staat deze als plugin in de lijst (zie Plugins verwijderen). Als dit zo is en je laat een software update uitvoeren dan wordt de nieuwe kanalenlijst (Hans) meegenomen.

Nadat je een kanalenlijst (Hans) via OpenPli gedownlaod dan staat deze dus als plugin (kanalenlijst Hans) in de lijst (zie Plugins verwijderen)
Als je daarna (via Dreamset of DreamBoxEdit) handmatig een nieuwe kanalenlijst (Hans) plaatst dan zal de oude inderdaad overschreven worden door die welke je met DreamSet hebt over gestuurd.

Maar als je daarna een OpenPli software update uitvoert zal de kanalenlijst die met DreamSet er in hebt gezet, overschreven worden met die van de Plugins.
Bij een Update in OpenPli kijkt deze namelijk of er Plugins zijn (zie in Plugin/verwijderen) en als die er zijn worden deze ook opnieuw gedownload in OpenPli. Dus dan wordt die welke je met DreamSet hebt geplaatst weer overschreven met die welke in de laatste Plugin zit.

Vraag kan iemand mij uitleggen of HRO het juist beschrijft of dat het boverstaande verhaal klopt of dat het toch weer anders is.

aangepast door putemmer

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...