Martijn81 Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Om het maar eens even over een andere boeg te gooien het volgende scenario; Op dit moment al jarenlang een tevreden gebruiker van Dreamboxen - op het moment in het bezit van een DM800HD. Zoals de meeste DB-gebruikers zullen weten kun je prima van een Dreambox naar een PC streamen over een LAN. Het nadeel vanaf een DB streamen is dat de stream linea recta wordt doorgegeven zoals hij via de satelliet binnenkomt. Dat betekent dus dat als je via het internet wilt streamen de bandbreedte vaak te hoog is en de stream zal blokken danwel stoppen. Het is vrij waarschijnlijk dat ik binnen de komende 2 jaar naar Nieuw-Zeeland vertrek, en ik wil het liefste de mogelijkheid om Europese TV te bekijken (NL/UK/DE) behouden, ondanks het tijdsverschil. Wat ik in gedachten heb is de Dreambox ergens in Europa (UK of Nederland) te parkeren bij een vriend/kennis/familielid en om vanaf de Dreambox naar NZ te streamen. Met de standaard streaming functie gaat dit never nooit lukken, ik heb dit afgelopen zomer (februari) al geprobeerd in NZ. Bij wijze van experiment heb ik een Franse (?) tool gedownload "EnigmaTV" wat je op een klein PC-tje kunt draaien. Die pakt de VLC stream van de Dreambox, comprimeert hem naar mobiel (240/320p) formaat en streamt het over het internet. Dat werkte vrij goed, ik heb in NZ naar BBC1, RTL4 en ZDF gekeken (live). De resolutie is echter niet om aan te zien op een groot (full HD) scherm. Een tweede nadeel is dat je naast de Dreambox nog een kleine PC/servertje moet draaien. Ik heb nog meer scenarios in het hoofd. Ipv met EnigmaTV te werken op een PC kun je een Slingbox gebruiken. Ik vraag me af hoe goed de kwaliteit is op deze manier. In principe zou een continue stroom van 1.5mb/s tot 2mb/s mogelijk moeten zijn. Heeft iemand ervaring met deze? 3e: Ik heb ook vernomen dat de Vu+ boxen (ik heb er 0,0 ervaring mee) zelfstandig streams kunnen encoderen en via internet beschikbaar maken? Wat is de bitrate? Trekt de CPU van zo'n box het wel? Is het verstandiger om de DM800 in te ruilen voor een Vu+ box? 4e: Je zou ook een PC neer kunnen zetten met een sat-input kaart die gekoppeld is via VLC-encoder. Iemand hier ervaring mee? Een belangrijk punt is dat ik ook opname-functionaliteit wil hebben, zodat ik een programma op lokale tijd kan opnemen en de MPEG-TS stream files via FTP kan downloaden op een tijdstip dat mij uitkomt. Alle advies welkom Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak
Tonskidutch Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 we hadden / hebben het er net over... bovendien zijn er ook berichten van ervaren slingers zoals sjaak(k) te vinden waar dat uitgelegd wordt (dat het gaat) ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Martijn81 Geplaatst: 6 december 2013 Auteur Geplaatst: 6 december 2013 (aangepast) Dat het gaat is duidelijk, ik wil dit topic graag beperken tot de verschillende technologische mogelijkheden A) Dreambox à naturel B ) Dreambox met PC (EnigmaTV) C) Dreambox met Slingbox D) Dreambox gekoppeld aan PC met HDMI-input board & VLC encoder E) PC met DVB-S2 module & VLC encoder F) Vu+ box? wat werkt het beste? 6 december 2013 aangepast door Martijn81 Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak
Beheerder Michel Geplaatst: 6 december 2013 Beheerder Geplaatst: 6 december 2013 Gezien het tijdverschil kan je beter bij een familielid met een snelle (glasvezel/kabel) verbinding een Dreambox neerzetten met harde schijf en de timer volgooien met programma's die je graag wilt zien. Vervolgens haal je 's nachts steeds de boel naar een NAS thuis (via FTP of SSH) en speel je het af met een mediaplayer. Streamen kost je vrijwel net zo veel bandbreedte (als je ten minste fatsoenlijk beeld wilt) en is wezenlijk minder stabiel. Zo hoef je ook niets te missen. Mvg, MIchel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Puur hypothetisch, is ook een plexserver erg geschikt en dan daarginds een plexclient die zich op enigma2 receivers reeds bewezen hebben. Maar qua time zone new zealand is een VPN aanleggen naar een VsFTP server op een NAS een courant werkend idee. alles is wel erg afhankelijk van die upload / download , niet enkel hier maar ook ginder. ciao Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Gast Mimisiku Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Mijn ouders wonen in New Zealand. In de buurt van Lexington/Christchurch. Mede door de recente aardbevingen is de infrastructuur zeer instabiel. Internet áls het al is komt niet boven de 4 tot 6 Mbit uit. Pingtijden zijn gruwelijk hoog. Denk dat je naar een half jaar NZ TV niet meer taant Nasr NL TV. Er zijn daar redelijk goedkope SKY NZ abo's. Richt je schotel op de Optus 11. Heb je ook BVN
Martijn81 Geplaatst: 6 december 2013 Auteur Geplaatst: 6 december 2013 Gezien het tijdverschil kan je beter bij een familielid met een snelle (glasvezel/kabel) verbinding een Dreambox neerzetten met harde schijf en de timer volgooien met programma's die je graag wilt zien. Vervolgens haal je 's nachts steeds de boel naar een NAS thuis (via FTP of SSH) en speel je het af met een mediaplayer. Streamen kost je vrijwel net zo veel bandbreedte (als je ten minste fatsoenlijk beeld wilt) en is wezenlijk minder stabiel. Zo hoef je ook niets te missen. Mvg, MIchel Jep dit is ook waarschijnlijk de meest stabiele oplossing maar in sommige gevallen wil je ook wel eens live kunnen streamen (sport of andere nationale aangelegenheden). Misschien moet ik dan maar met een lagere kwaliteit genoegen nemen. Het lijkt me het mooiste om een MPEG-stream te hebben die zich qua bitrate aanpast naar gelang het droppen van error-packets en zich dus zo kan inschalen op kwaliteit afhankelijk van bandbreedte maar ik ben (nog) niet bekend met een pakket dat dat eventueel zou kunnen. Mijn ouders wonen in New Zealand. In de buurt van Lexington/Christchurch. Mede door de recente aardbevingen is de infrastructuur zeer instabiel. Internet áls het al is komt niet boven de 4 tot 6 Mbit uit. Pingtijden zijn gruwelijk hoog. Denk dat je naar een half jaar NZ TV niet meer taant Nasr NL TV. Er zijn daar redelijk goedkope SKY NZ abo's. Richt je schotel op de Optus 11. Heb je ook BVN Op het zuidereiland is dat zeker het geval maar er is in heel NZ flink wat aan het veranderen op het gebied van internet. In de meeste stedelijke regio's wordt UFB aangelegd (ultra fast broadband) met glasvezel. Binnen het aansluitingsgebied kun je kiezen tussen 30mbit down/10mbit up of 100mbit down/50mbit up. De ping tussen NZ en Europa is daarmee circa 100 a 130 wat zeer redelijk is gezien de afstand. In de komende jaren (2015/2016) worden er maar liefst 3 international glasverbindingen aangesloten (1 tussen Auckland & Sydney, 1 tussen Auckland & Hawaii via de Pacifische eilanden en 1 tussen Auckland en Los Angeles). Na aansluiting van de eerste kabel in 2015 zal de bandbreedte naar NZ al verdrievoudigen, na installatie van alle kabels (eind 2017) is die capaciteit bijna 45x zo groot als vandaag de dag. Ik denk dus dat dat geen probleem gaat geven als we over 2 jaar gaan. Bovendien zijn we aan het kijken naar de regio Auckland die niet zo aardbevingsgevoelig is als rond Christchurch en waar dus ook de internationale fiberkabels binnen gaan komen. Ik woon nu bijna 5 jaar in UK en heb nog steeds trouw een CD NL abonnement en kijk vrijwel uitsluitend naar NL TV (UK TV is afgezonderd van sommige BBC docu's bijzonder slecht imo). NZ kopiëert veel van UK bovendien kijken we nu ook al NZ TV via TVNZ Ondemand met een VPN dus ik weet precies wat ik kan verwachten daar Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak
jeanj Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Zijn er naast enigmatv en dcc-e2 livetv nog ander programma's om op je windows pc tv te kunnen kijken (ik weet dat je via de web site een stream kan keizen, maar ik zoek iets met de mogelijkheid om makkelijk van kanaal te wisselen) dcc-e2 livetv werkt bij mij helaas niet (nieuwste vls, geeft error kan bron niet openen)
Moderator ceesv Geplaatst: 7 december 2013 Moderator Geplaatst: 7 december 2013 Jeanj, open je eigen topic met deze vraag. Hier verder on-topic! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gors Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 los van de technische moeilijkheden - mooi beeld aan 400kbps??- en de variaties in delays tussen NZ en hier om schokvrij live beeld te hebben, stel ik me de vraag of uw provider het continu streamen nog aanziet als "gebruik als goede huisvader" van het "onbeperkt" gebruik van internet. In mijn contract wordt daar alleszins naar verwezen.
Martijn81 Geplaatst: 9 december 2013 Auteur Geplaatst: 9 december 2013 los van de technische moeilijkheden - mooi beeld aan 400kbps??- en de variaties in delays tussen NZ en hier om schokvrij live beeld te hebben, stel ik me de vraag of uw provider het continu streamen nog aanziet als "gebruik als goede huisvader" van het "onbeperkt" gebruik van internet. In mijn contract wordt daar alleszins naar verwezen. Gelukkig is NZ iets meer openminded dan Australië waar net als in België enorm lage data-caps zijn. Bij de meeste fiber (UFB) abbos is er geen cap op verkeer Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen