Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Nu is maar net welke lnb's het zijn ,het zijn toch wel quad lnb's en geen  quattro lnb's

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Het zijn Twin LNB's

Hiierbij voor de volledigheid het lijstje opnieuw:

Elke LNB uitzonderlijk getest door de twee uitgangen direct op de ontvanger aan te sluiten op tuner 1 & 2 zonder switch ertussen:

13 HOTBIRD       Inverto Black Ultra Twin    succes

19'2    Astra        ALPS Twin                        succes    

23.2    Astra        ALPS Twin                       Lowband     V    failed
                                                                Lowband     H    failed
                                                                Highband    H    failed
                                                                Highband    V    with errors

28.2    Astra       Inverto Black Ultra Twin    Highband    H    failed

Geplaatst:

Sluit de lnb's die goed zijn op de switch aan,  dan kan je die uit sluiten

als het goet is zal dat werken ,maak even een foto van de lnb's

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst: (aangepast)

Even terug naar stap 1. Heb je problemen met het beeld/ontvangst of alleen met de uitkomsten van de diseqc tester.

Als alles gewoon functioneert dan zou ik mij niet zo zorgen maken, ik weet dat de diseqctesterplugin destijds op de VU+ Duo ook niet goed functioneerde.

Dus heb je wel gewoon beeld en kan je alles doen wat je zou willen doen?

aangepast door Pedro Newbie
Geplaatst:

Sluit de lnb's die goed zijn op de switch aan,  dan kan je die uit sluiten

als het goet is zal dat werken ,maak even een foto van de lnb's

satencom,

ik moet morgen helaas weer werken, wanneer ik er weer tijd voor heb zal ik dit doen.

Even terug naar stap 1. Heb je problemen met het beeld/ontvangst of alleen met de uitkomsten van de diseqc tester.

Als alles gewoon functioneert dan zou ik mij niet zo zorgen maken, ik weet dat de diseqctesterplugin destijds op de VU+ Duo ook niet goed functioneerde.

Dus heb je wel gewoon beeld en kan je alles doen wat je zou willen doen?

Hallo Pedro Newbie,

dat had ik ook ergens gelezen, dat deze op de Vu+Duo niet helemaal goed werkte, maar dat was volgens mij al een paar jaar terug en hij zou nu goed moeten werken. Ik heb er in ieder geval recentelijk  geen bericht over gelezen, dat deze niet op de solo2 zou werken.

tja ik heb beeld op veel kanalen maar ik kom ook regelmatig kanalen tegen die zwart zijn ondanks dat het singnaal goed is en dan komt die vraag altijd terug "zou er toch een probleem zijn met de installatie"?

wordt deze diseqc tester eigenlijk beeinvloed door het niet goed uitrichten van de schotel?

groetjes.

aangepast door Gandaf

@Gandaf, in een situatie vergelijkbaar met die jij beschrijft heb ik ooit een kapotte lnb gehad.  

Een bijkomend verschijnsel dat ik had was, dat wanneer ik de tweede ontvanger op een bepaald kanaal zette, de andere ontvanger op zwart ging.

Ik heb toen de lnb waarvan ik vermoedde dat die de boel in de war stuurde, vervangen. 

Dat was de oplossing. Er zit immers een H/V switch in een lnb. en die kan kapot zijn.

In jouw geval zou je de Astra 3 lnb eens kunnen vervangen en kijken wat de gevolgen zijn. 

Als dat verbetering geeft maar nog niet alles oplost, zou me niet verbazen dat de Astra 2 lnb ook aan vervanging toe is.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

@Gandaf, in een situatie vergelijkbaar met die jij beschrijft heb ik ooit een kapotte lnb gehad.  

Een bijkomend verschijnsel dat ik had was, dat wanneer ik de tweede ontvanger op een bepaald kanaal zette, de andere ontvanger op zwart ging.

Ik heb toen de lnb waarvan ik vermoedde dat die de boel in de war stuurde, vervangen. 

Dat was de oplossing. Er zit immers een H/V switch in een lnb. en die kan kapot zijn.

In jouw geval zou je de Astra 3 lnb eens kunnen vervangen en kijken wat de gevolgen zijn. 

Als dat verbetering geeft maar nog niet alles oplost, zou me niet verbazen dat de Astra 2 lnb ook aan vervanging toe is.

Hallo Eduard07,

bedankt voor het mee denken, ik probeer uitezoeken of het inderdaad de LNB is, het lijkt erop dat de switchen in ieder geval niet het probleem zijn.

maar waarom Astra 3 hier krijg ik maar 1 foutmelding terwijl bij Astra 2 alles fout krijg is dan niet voor de hand ligend om deze te vervangen?

Geplaatst:

UPDATE:

Ik heb het volgende gedaan:

de Inverto Black Ultra Twin LNB die op 28.2 Astra zat en fouten gaf naar  13 HOTBIRD verplaatst

de  ALPS Twin die op 23.2 zat en fouten gaf naar  Astra naar 19'2 verplaatst

Als ik nu de DiSEqC tester uitvoer krijg ik precies hezelfde m.a.w het onderstaande weer.

Kan ik nu uitsluiten, dat de LNB's stuk zijn?

13 HOTBIRD       Inverto Black Ultra Twin    succes

19'2    Astra        ALPS Twin                        succes    

23.2    Astra        ALPS Twin                       Lowband     V    failed
                                                                Lowband     H    failed
                                                                Highband    H    failed
                                                                Highband    V    with errors

28.2    Astra       Inverto Black Ultra Twin    Highband    H    failed

Geplaatst:

Het lijkt er wel op.

Volgende stap: diseqc-schakelaar(s) vervangen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik zou gewoon eens een andere volgorde ope switch proberen om te zien of het probleem zich verplaatst.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:
In bericht 18 werken deze lnb's nog
19,5   Astra        ALPS Twin                        succes   

Nu heb je de lnb's die goed werkten, verwisselt met de niet goede lnb's 
ik denk dat je  nu de 23,2 en de 28,2 moesten werken ,of zie ik het nu verkeert

Geplaatst:

Het lijkt er wel op.

Volgende stap: diseqc-schakelaar(s) vervangen.

ik denk niet dat het de switch is zie post 18 direct op de LNB getest, vandaar dat ik dacht dat het de LNB's het probleem moest zijn. maar nu heb ik de LNB's verwiseld maar zelfde effect ik weet het nu ook niet meer.

In bericht 18 werken deze lnb's nog

19,5   Astra        ALPS Twin                        succes   

Nu heb je de lnb's die goed werkten, verwisselt met de niet goede lnb's 
ik denk dat je  nu de 23,2 en de 28,2 moesten werken ,of zie ik het nu verkeert

Inderdaad dat zou het logische gevolg  moeten zijn, maar nee dus. de LNB's waar ik van vermoede dat ze niet goed waren werken wel op 13 en 19.2

en de LNB's die al goed waren werken niet goed op de Astra 23,2 en de 28,2 het lijkt erop dus dat het geen LNB probleem is,  of zie ik iets over het hoofd?

aangepast door Gandaf

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen