peerware Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Gisteren heb ik mijn RE9000 teruggekregen na een garantie geval. (rode en blauwe pixels in beeld bij hd zenders: moederboard vervangen) Nu valt mij op dat de HDD elke minuut een keer schrijft/leest waardoor die een irritant storend geluid geeft. Net alsof er iemand zachtjes met zijn vinger op tafel tikt. Ik kan me niet herinneren dat dit voor de reparatie ook was. Ik denk het niet want anders was me dit wel opgevallen. Ik heb de hdd al geformateerd, maar dat lost het niet op, timeshift functie helemaal uitzetten lost het ook niet op. Wel merk ik dat er op de 'nieuwe' hardware nog een oude loader staat maar een nieuwere software (loader 1.25, firmware 11.61) Mogelijk dat updaten / downgraden iets oplost, daar ben ik gisteren niet meer aan toe gekomen. Mijn vraag hier: Zijn er meerdere hier die dit geluid ook hebben? en wat zijn de mogelijke oplossingen? andere stillere hdd? (zoja welke?) (Kan de hdd er eigenlijk ook gewoon uit? ik neem toch op op mijn NAS)
ronaldsl Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Zat de HDD erin toen je hem opstuurde voor reparatie ? Een tikkende HDD is meestal niet een goed teken. In geval van bovenstaande, misschien dan toch een hardhandige behandeling gehad tijdens transport ??
Moderator ceesv Geplaatst: 6 december 2013 Moderator Geplaatst: 6 december 2013 Er zijn een paar mogelijkheden. Er staat een nieuwere software versie op waarbij de HDD regelmatig informatie wegschrijft. Tijdens de reparatie is de HDD uit de ontvanger geweest en is bij het terug zetten de rubber ophang demping van de HDDD niet of niet goed terug geplaatst. Tijdens het transport is het pakket gestuiterd en heeft de HDD mechanische problemen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
peerware Geplaatst: 6 december 2013 Auteur Geplaatst: 6 december 2013 Hmm dat zijn goede tips, De hdd is eruit geweest dus ik kan ene kijken naar de ophanging, anders doe ik ook een downgrade naar de vorige software (en een upgrade van de loader) Lost dat het niet op, plaats ik tijdelijk wel een andere schijf om te kijken of die het ook doet. Er zijn geen opties/settings die dit kunnen veroorzaken (naast timeshifting)?
Moderator ceesv Geplaatst: 6 december 2013 Moderator Geplaatst: 6 december 2013 Eigenlijk niet, De EPG wordt eventueel nog weggeschreven naar de HDD. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Henk1 Geplaatst: 6 december 2013 Geplaatst: 6 december 2013 Sluit je HDD aan op je PC en draai diagnostics. Tikken van een hard disk terwijl die normaal in bedrijf is ligt aan het terugtrekken en opnieuw positioneren van de bewegende koppen. HDD niet repareren maar zsm vervangen. Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | -> -> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin) Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz
peerware Geplaatst: 7 december 2013 Auteur Geplaatst: 7 december 2013 Gisteren nog niks gedaan aan de ontvanger, film aangezet en in 2 uur film is de ontvanger 3x vastgelopen 1x compleet bevroren, 1 keer viel het geluid weg en 1 keer liep het beeld vast en ging het geluid verder. Ik ga er maar weer mee terug
ton2207 Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Lijkt me ook aan de harde schijf te liggen. Haal hem er eens uit en kijk dan wat er gebeurt. Ik weet niet of je time-shift aan hebt staan, anders kun je die ook eens uitzetten. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
donpedro Geplaatst: 7 december 2013 Geplaatst: 7 december 2013 Gisteren nog niks gedaan aan de ontvanger, film aangezet en in 2 uur film is de ontvanger 3x vastgelopen 1x compleet bevroren, 1 keer viel het geluid weg en 1 keer liep het beeld vast en ging het geluid verder. Ik ga er maar weer mee terug Denk dat je inderdaad terug moet gaan naar de reperateur, zeker omdat er garantie opzit. Het mooieste zou zijn als je ook nog een andere HDD heb om daarmee nog te testen dat het niet aan je HDD maar aan het NB ligt. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen