Ga naar inhoud


Multifeedtenne


yoeri

Aanbevolen berichten


Beste yoeri

 

Ik denk dat het om de lnb’s op rail gaat zoals in bijlage 1.

 

Ik begrijp dat VvVlaanderen dit nu weer aan het promoten is ter vervanging van de Technisat Triplesat of Technisat Multytenne omdat die 45cm-schotel eigenlijk veel te klein is voor een betrouwbare ontvangst.

Wat zijn het toch een stelletje knurften, TvVlaanderen en CanalDigitaal.

Hoe halen ze het nu in hun hoofd om nu weer met iets te komen dat heel erg gevoelig is voor waterdruppels.

 

Al heel lang is bekend dat de Inverto Multiconnect-lnb’s zeer gevoelig zijn voor regendruppels op de kop. Inverto heeft de Multiconnect-lnb’s uit productie genomen en heeft de voorzijde van de kop iets veranderd. Niet meer puntig maar met een vlakke voorzijde. Nu heten ze Dielectric. Diverse mensen die deze nieuwe lnb’s al gekocht hebben zeggen dat ze even slecht zijn als de Multiconnect.

 

Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat TvVlaanderen deze lnb’s gaat promoten om met 4 ontvangers de 4 bekende satellieten te ontvangen waarbij ze zeggen dat dat ook op hun standaard 60cm-schotel kan.

 

Leren ze het dat nooit bij TvVlaanderen? Het is een grote afrader. Nooit aan beginnen. Weggegooid geld.

Als je dit al hebt gekocht, kan je het alleen nog verbeteren door er een frietbakje boven te monteren zodat de koppen niet nat worden, zie bijlage 2 en 3.

post-60869-0-73220400-1386417358_thumb.jpg

post-60869-0-58384600-1386417379_thumb.jpg

post-60869-0-37818500-1386417393_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

alles is door tvv technieker net opnieuw afgesteld geweest.

elke kop geeft max signaal wat er hier uit te halen valt.

 

decoders zijn alle drie m7 standaard.

 

het is ook alleen als je dezelfde zender bekijkt of zenders die van kanaal op de decoder in elkaars buurt liggen ( syfy en 13th street)

 

het is zeker geen zwak signaal hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen , als de eerste die op bv syfy staat alleen is heeft die mooi beeld.

zet je nummer 2 aan begint 1 te stotteren en krijgt 2  "geen signaal", soms gaat dit bij -beiden weg en heb je op beide beeld zonder problemen.

 

 

het is dit wat ik een beetje raar vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niets anders bedenken dan dat het een signaal ontvangst probleem is.

Dat kan ook veroorzaakt worden door de F connectors, een kabel die knel heeft gezeten en de afscherming intern defect van is geraakt of vocht in de kabel.

 

Verder kan je 60 cm schotel wel perfect uitgericht zijn maar ontvangst van een goed signaal is erg twijfelachtig op de zwakke TvVlaanderen transponder.

Het advies is dan ook om een grotere schotel te plaatsen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

is een 80 cm hier , altijd al een 80 geweest

 

alle kabel en connector is nieuw

connectors zijn zelfs van die krimpgevallen waar de tang meer dan een maandwedde van kost ( heb ik dus niet zelf gedaan   ;)  )

 

Dan is je probleem boven water.

De Multifeedtenne is ontworpen voor een 60 cm schotel van TvVlaanderen en is niet geschikt voor een 80 cm schotel.

daarom schreef ik in het begin al dat de Multifeedtenne niet geadviseerd wordt.

Hier kan je zien hoe het beter kan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan45

 

Je schrijft:

“De Multifeedtenne is ontworpen voor een 60 cm schotel van TvVlaanderen en is niet geschikt voor een 80 cm schotel.

 

Als je op de eerste bijlage van mijn bericht 4 kijkt, dan zie je dat de lnb’s in de rail te verschuiven zijn. Bij een 60cm-schotel moeten ze dicht bij elkaar afgesteld worden, bij een 80cm-schotel moeten ze wat verder uit elkaar staan.

Yoeri schrijft:

“alles is door tvv technieker net opnieuw afgesteld geweest, elke kop geeft max signaal wat er hier uit te halen valt.”

 

Dan zijn de lnb’s toch op die 80cm-schotel afgesteld?

 

Youri, zou je eens een foto willen plaatsen van de lnb’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

dan zie je dat de lnb’s in de rail te verschuiven zijn

 

Ik lette meer op je (kerst) avatar dan op je bijlage.

Maar dat de Multifeedtenne lnb's afgesteld kunnen worden wist ik niet. 

 

Wat voor merk switch zit er bij de Multifeedtenne.?

Als kabels, F connectors en afstelling goed zijn blijft de switch over.

Die is dan niet goed afgeschermd en stoort de tweede decoder als ie ingeschakeld wordt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan45

 

Je schrijft:

“De Multifeedtenne is ontworpen voor een 60 cm schotel van TvVlaanderen en is niet geschikt voor een 80 cm schotel.

 

Als je op de eerste bijlage van mijn bericht 4 kijkt, dan zie je dat de lnb’s in de rail te verschuiven zijn. Bij een 60cm-schotel moeten ze dicht bij elkaar afgesteld worden, bij een 80cm-schotel moeten ze wat verder uit elkaar staan.

Yoeri schrijft:

“alles is door tvv technieker net opnieuw afgesteld geweest, elke kop geeft max signaal wat er hier uit te halen valt.”

 

Dan zijn de lnb’s toch op die 80cm-schotel afgesteld?

 

Youri, zou je eens een foto willen plaatsen van de lnb’s.

 

zal iets voor morgen zijn ,

beetje donker op de moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lette meer op je (kerst) avatar dan op je bijlage.

Maar dat de Multifeedtenne lnb's afgesteld kunnen worden wist ik niet. 

 

Wat voor merk switch zit er bij de Multifeedtenne.?

Als kabels, F connectors en afstelling goed zijn blijft de switch over.

Die is dan niet goed afgeschermd en stoort de tweede decoder als ie ingeschakeld wordt.

 

 

zijn 4 disceqc neem ik aan.

van elke lnb gaat er 1 kabel naar elk van deze 4

 

ik zal morgen eens kijken of er een merk opstaat.

 

normaal gezien zou er nog een 4de decoder aan moeten kunnen , maar als ik zie dat er nu al met 3 problemen zijn...

 

 

merk wel als ik decoder 1 laat weergeven hoe sterk signaal en kwaliteit van die post zijn en dan de 2de aanschakel valt het kwaliteitsmetertje sterk terug.

 

decoder 2 heeft dan geen signaal en heel lage waarde op beide balkjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...