Ga naar inhoud


Bladwijzers Chrome in FireFox gebruiken


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat iGoogle gestopt is wil ik weer zoals vroeger FireFox gebruiken maar dan met de in Chrome gebruikte Bladwijzers.

 

Nu zag ik dat ik in Chrome de Bookmarks als HTML kan exporteren en in FireFox kan importeren alleen het functioneert niet.

De vanuit Chrome aangemaakte (geëxporteerde) file "bookmarks_07-12-13.html" is in de map Downloads opgeslagen en de inhoud van de file is correct.

 

Als ik deze file nu via de daarvoor bestemde optie in Firefox importeer gebeurt er helemaal niets en zijn de bladwijzers ook niet beschikbaar.

 

Eveneens lukt het niet om de bladwijzers via de optie 'Import Data from Another Browser..." en keuze Chrome te importeren.

Er staan wel vinkjes bij Cookies, History en Bookmarks en na uitvoering hiervan staat dat alles succesvol is uitgevoerd maar geen bladwijzers.

 

Iemand een idee waarom dit niet lukt?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


In eerste instantie ga ik ervan uit dat als ik in FireFox op Bladwijzers klik dat ik dan mijn Bladwijzers direct in beeld krijg maar dat is dus niet het geval.

 

N.a.v. jouw antwoord nog even verder gezocht en toen wel gevonden maar daar wordt ik niet echt blij van.

 

Ik moet nu in de Menu-balk op Bookmarks klikken waarna een Pop-Up Menu opent en daarop kies ik Bladwijzerbalk en dan Bladwijzers en dan pas zie ik mijn Bladwijzers.

Dit lijkt mij toch makkelijker te kunnen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Xmarks... prima om onderling bookmarks synchroom te houden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit lijkt mij toch makkelijker te kunnen.

 

Inderdaad, je hoeft ze alleen maar even te verplaatsen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger gebruikte ik hiervoor ook Xmarks maar toen ik Chrome ging gebruiken was dat niet meer nodig omdat alles automatisch gesynchroniseerd werd.

Misschien toch maar weer installeren

 

Doe wel 1 van de twee! Dus niet Chrome sync én Xmarks. Als alternatief kun je Chrome Sync wel aan zetten maar dan moet je de automatisch Sync van Xmarks uitzetten en dit handmatig doen.  Heb je beiden aan, wordt het een zooitje.

 

Het werkt in ieder geval stukken beter dan handmatig favorieten kopiëren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat is leuk verteld maar waarvandaan moet ik wat waar naar toe verplaatsen?

Binnen FireFox of met de Verkenner?

 

Binnen Firefox natuurlijk. Ctrl + Shift + B

En dan alle bookmarks verplaatsen onder het bookmarks menu.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgelost en het was natuurlijk weer simpeler dan ik dacht.

 

In feite waren de Bladwijzers wel al aanwezig maar moest ik deze in het Menu via een omweg opvragen.

Uiteindelijk blijkt dat ik de Bladwijzer op de Menu balk moest toevoegen waarmee dat probleem is opgelost.

 

Allen bedankt voor de hulp.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...