MySat Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 (aangepast) De laatste tijd steeds vaker "tune failed" meldingen op mijn scherm van de DM800. Voordat ik deze post gemaakt heb zijn de volgende acties zojuist uitgevoerd: - Fresh image op DM800 - Nieuwe LNB geplaatst - Connector aan LNB vervangen - Connector aan switch vervangen En toch hou ik teveel "tune failed" meldingen. Het enige verschil wat ik nu nog zie met de documentatie die ik heb opgeslagen is het feit dat de LNB configuratie enkele opties erbij gekregen heeft ondere tuner configuratie. Heeft iemand voor mij de laatste goedwerkende configuratie settings van een SATCONN 10 icm Openpli 2.1 (mijn image is van vannacht) Dit zijn de settings voor LNB-1, welke op ingang 1 van de switch zit: 1. Toneburst: Geen 2. Diseqc modus: 1.1 3. Diseqc parameter: None 4. Diseqc repeats: Geen 5. Uncommited switch: Input 1 (LNB 2 wordt dan Input 2 etc….) 6. Sequence repeat: Aan 7. Commando`s wisselen: Aan 8. Commando volgorde: Uncommitted, Committed, Tone burst 8. Fast diseqc: Uit 9. Verhoogde voltage: Ja 8 december 2013 aangepast door MySat Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
smetje limb.BE Geplaatst: 8 december 2013 Geplaatst: 8 december 2013 (aangepast) zit je maar op 1 sat ? maak foto enz aub Uncommitted, Committed, Tone burst wisselt deze eens ! 8 december 2013 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
MySat Geplaatst: 9 december 2013 Auteur Geplaatst: 9 december 2013 Foto is nu een beetje moeilijk... Configuratie is een T90 met Quad LNB's op 0,1W, 4E, 13E, 19E, 23.5E en 28.8. Ik heb hiervoor 3 sat aansluitingen actief via de 3 SATCONN 10. Een DM800 op een andere plaats doet het "redelijk", heb daar alleen een issue met EEN HD en CANVAS HD (tune failed). Zal de ontvangers eens omdraaien om te zien of het probleem "verschuift" Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
MySat Geplaatst: 15 december 2013 Auteur Geplaatst: 15 december 2013 Probleem verschuift niet. Op 23.5 doen de Vertikale kanalen het wel maar de horizontale niet De 23.5 Quad LNB heeft op 3 van de 4 aansluitingen een SATCONN 10 aangesloten. De 23,5 LNB is nieuw. Overige sateliet posities op de Satconn's werken naar behoren alleen dus een issue met de 23.5 H kanalen. Hoe analyseer je dit nu verder uit ? Vreemd toch dat alleen die horizontale kanalen een issue hebben op meerdere switches. Graag tips Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
Moderator ceesv Geplaatst: 15 december 2013 Moderator Geplaatst: 15 december 2013 Bij verticale ontvangst staat er 13 volt voedingsspanning op de LNB, bij horizontale ontvangst dien er 18 volt voedingsspanning aangeboden te worden. Kennelijk is er "onderweg" te veel spanningsval over kabels, connectors en Diseqc schakelaars. De LNB zou problemen kinnen hebben met de drempel van de 13/18 volt omschakeling. De ontvanger antenne ingang wordt te zwaar belast en levert geen 18 volt voor de horizontale signalen. Bij sommige ontvangers kan je in het menu de 13/18 volt voedingsspanning voor de LNB op "hoog" zetten waardoor eventueel spanningsverlies gecompenseerd wordt. Die staat bij jou al ingeschakeld, maar je zou eens kunnen meten wat het spanningsverschil is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MySat Geplaatst: 15 december 2013 Auteur Geplaatst: 15 december 2013 Meten kan nooit kwaad. Geheugenscope eens van de zolder afhalen....... Maar dan toch even twee vragen: - Als het 1 kabel zou zijn waarom hebben er dan twee ontvangers last van (een ieder heeft zijn eigen LNB uitgang en switch) - Waarom hebben de andere LNB's daar geen last van ? Betekent dat indien 1 coax kabel aan een QUAD LNB niet "juist" is, dan dit effect heeft op de gehele LNB (en dus de 3 overige uitgangen...). Dit lijkt de enige logische verklaring op dit moment Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
edbe Geplaatst: 18 december 2013 Geplaatst: 18 december 2013 heb hier misschien wat aan ? 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
MySat Geplaatst: 18 december 2013 Auteur Geplaatst: 18 december 2013 Dank hiervoor. Waarom staat ie bij jou opeens op 800mv (net zoals bij mij). Overigens heeft deze setting (die je nu per jpg aanlevert), bij mij altijd goed gewerkt.... (maar nu dus even niet) Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen