Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, sinds afgelopen vrijdag geeft mijn Dreambox ( 800se ) op alle HD zenders op 23.5 de melding “Afstemmen mislukt”. De SD zenders op 19.2 werken wel gewoon. Signaal sterkte op 23.5 blijft dan ook helemaal op 0 staan.

Enkele maanden geleden heb ik hier ook wel eens last van gehad, bij het zappen van een sd zender op 19.2 naar een HD zender op 23.5 verscheen de melding Afstemmen mislukt, na een reboot was het probleem verdwenen.

Ik heb een Triax 64cm schotel met een Duo lnb van Canal Digitaal. Ik heb alle connectoren al vervangen maar dit had geen positief effect.

Het vreemde is alleen dat ik de regionale zenders op 23.5 nog wel kan ontvangen, wel met minder signaal sterkte dan voorheen. Tijdens het vervangen van de connectoren viel het mij op dat er een voelbare lage spanning op de LNB stond,  dit terwijl de DM uit stond ( stekker eruit ) geen idee of dit normaal is?

Is mijn lnb aan het “dood “ of is er mogelijk iets anders aan de hand?

Geplaatst:

Kijk eerst even of je duo LNB iets verzakt is! Gebruik desnoods het meegeleverde afstemmingsmalletje. Hoek is 11 graden geloof ik. Helpt dit niet dan kun je kijken of je schotel nog correct staat afgesteld. Het heeft afgelopen week een beetje gewaaid namelijk..

Geplaatst:

verloopt die coax kabel 1 op 1 van LNB naar dreambox tuner ingang

of is er een verdeling voor coax toegepast?

als je spanning voelt zonder dat er een receiver aan hangt,

dan kan dat het potentiaal verschil zijn tussen de metalen onderdelen van de wok BUITEN en een herverdeling van de coax binnenbekabeling via doorlus inbouwdozen die geaard zijn. (misschien zelfs een analoge verdeling waar nog iets aan vastgekoppeld is.)

er zijn filters voor die potentiaal verschillen van Kathrein

maar principieel zou ik stellen dat die DUOblok LNB niet correct is uitgericht zoals Mimisiku schrijft en ook vaker door Sprietje in het schotel subforum wordt gesteld.

With Or Whitout You

U2

• Moderator
Geplaatst:

Gezien de woei van het afgelopen weekeinde mag je veronderstellen, dat de schotel en LNB opnieuw uitgericht dienen te worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

en het heeft echt hard gewoeid :grin:

ik markeer de installatie bovendaks altijd met een watervaste stift op de mastklem en mast, waar die goed beeld oplevert

mocht ie enkel verdraaid zijn heb je hem zo terug...

maar meten is weten...

ciao

With Or Whitout You

U2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...