Ga naar inhoud


Brandhoutprijs eik of beuk per kubiek meter?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Hallo

Voor 2 jaar kocht ik nog eik aan 50 Eur per kuub omgeving noorden Antwerpen.

Nu is dat reeds Eur 60 of 20% prijsstijging op 2 jaar.

Zijn er nog satters die hout stoken en is dat dan de huidige prijs?

Het betreft gekliefd op 40 /45 cm  en 8 kuub per bestelling.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier zeggen ze altijd "van het meeste hout wordt je 3 keer warm, van berken en populieren hout echter 4 keer"

 

1 x van het omhakken

1 x van het klieven

1 x van het stoken zelf

en tussendoor nog van het hardlopen tussen de houtopslag en de haard zelf omdat het zo snel verbrand.

 

Ik was dit jaar in Duitsland waar vrienden een vracht binnen kregen en die betaalden voor 8 kuub beuken (stukken van ongeveer 1m gekliefd) 500 euro incl. het aan huis bezorgen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

500 Eur voor 8 kuub komt aardig in de buurt van 60 Eur per kuub. Hiet kan je kiezen tussen beuk en eik voor dezelfde prijs.

Hier is het gezaagd op 40/45 cm en geklieft . 60 Eur per kuub is dus Eur 480 voor 8 kuub en ook netjes gratis thuisgebracht.

Lijkt mij dus toch een goed aanbod alleen is het 20% duurder dan voorheen.

Zal dus maar weerom gaan bestellen en stapelen. :grin:

allen dank

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer stookt nu een stuk goedkoper nl. pallets die stuk zijn of weggegooid worden.

Een nadeel zit er wel aan nl. dat er na een avond stoken ook ongeveer een halve emmer met spijkers onderin de haard ligt.

Maar volgens hem is dat met een flinke magneet simpel opgelost en levert dat ook nog eens 15 cent per kilo op.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

en binnenkort zal het gedaan zijn met in België hout te stoken (op bepaalde momenten) wegens te vervuilend (teveel fijn stof uitstoten).

is wel spijtig want het is toch een veel gezelligere warmte dan centrale verwarming

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer stookt nu een stuk goedkoper nl. pallets die stuk zijn of weggegooid worden.

Een nadeel zit er wel aan nl. dat er na een avond stoken ook ongeveer een halve emmer met spijkers onderin de haard ligt.

Maar volgens hem is dat met een flinke magneet simpel opgelost en levert dat ook nog eens 15 cent per kilo op.

 

suc6

 

Gerrit

 

Als je een halve emmer spijker overhebt moet je stapels pallets verbranden. En dat klopt wel want het is waaibomenhout. Weinig kalorieen, veel as en je bent de helft van de tijd kwijt aan het herladen van de kachel. Leuk als openhaard, niet als verwarming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en binnenkort zal het gedaan zijn met in België hout te stoken (op bepaalde momenten) wegens te vervuilend (teveel fijn stof uitstoten).

is wel spijtig want het is toch een veel gezelligere warmte dan centrale verwarming

 

Maar dan gaan heel veel mensen in zuid/oost belgie het koud hebben want daar word, net als in grote delen van Frankrijk, meer en meer met hout verwarmt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier (bayern) 2 jaar geleden 450 euro voor 5 'ster' hardhout betaald. met 90 euro dus iets duurder. Wij stoken deels voor de gezelligheid, deels voor warmte. Die 5 kubiek meter heeft ongeveer 1,5 jaar geduurd.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...