Ga naar inhoud


Rebox 9000 HD, geen signaal tuner 2 bij opname op tuner 1


Daemyon

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn satelliet opnieuw uit moeten richten. Alle ontvangst (Astra 1, 2 en 3) is weer prima, echter na het uitrichten en bij opnemen vanaf tuner 1 kan ik niet meer naar astra 2 en 3 kijken op tuner 2. Hij geeft dan continue aan dat er geen signaal op tuner 2 zit. Wat vreemd is aangezien het signaal op beide tuners hetzelfde zou moeten zijn omdat de schotel weer goed is uitgericht. Hebben jullie ideeën wat dit kan zijn? Bij voorbaat dank.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


indien je een reset naar fabrieksinstellingen gedaan hebt, eens kijken naar de doorlus/gescheiden optie

 

anders defecte lnb of bekabeling??

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga resetten naar de fabrieksinstellingen, kijken of dat werkt.. Ik heb de tuners altijd op gescheiden staan. Aan de bekabeling is niks veranderd, de satelliet is alleen opnieuw uitgericht. 1 LNB is vervangen omdat de rest eerst te dicht op elkaar zat.....

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verwissel de kabels van tuner 1 en 2 eens.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nu eerst een fabrieks reset doen en kijk dan hoe het is, daarna zal ik de kabels proberen te verwisselen.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrieksinstellingen reset doen werkt niet, en als ik de kabels omwissel dan heb ik bij opname van bijv TLC  en ik ga dan naar een Astra 2 of 3 zender een melding "geen signaal (tuner 1)" Wanneer ik de kabel weer omruil en hetzelfde doe dan een melding "geen signaal (tuner 2)" bij een Astra 2 of 3 zender. Astra 1 blijft gewoon te ontvangen dan....
De kabel voor tuner 2 die de receiver in gaat is bij het eind (connector) niet recht maar iets krom, zou dat invloed hebben?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een van je kabels maakt geen goede verbinding.

De fout verhuist namelijk wanneer je de kabels verwisselt.

Of de plug bij de ontvanger of bij de schotel zit niet goed bevestigd aan de kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je PolarEdit hebt, kijk dan veiligheidshalve even na of alles bij beide tuners aanwezig is. Indien je een search gedaan hebt, is het misschien mogelijk dat je vergeten bent om een copy naar andere tuner te maken van de services...

Anders gewoon direct copieren van tuner 1 naar tuner 2

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs nog een extra copy service gedaan, dus dat is het niet, want op T2 krijg ik wil beeld op Astra 1 kanalen. Als de plug bij de schotel niet goed bevestigd zit, dan zou ik toch op beide tuners geen signaal moeten hebben? Of is dat een te logische gedachte? Omdat het kabeltje van T2 bij de connector die ik op de receiver draai wat krom is, verwacht ik dat daar het probleem zit. Vrijdag eens een nieuwe erop zetten en het bovenste eraf knippen, kijken of dat helpt.

aangepast door Daemyon

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is het een doorlus kabel of heb je vanaf de schotel 2 afzonderlijke kabels naar de ontvanger lopen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 afzonderlijke kabels en de tuners in de rebox op gescheiden staan. Toch raar dat ik astra 1 wel blijf ontvangen op tuner 2. Ik zal straks eens een opname doen vanaf astra 2 en 3 en dan kijken of ik astra 1 nog steeds ontvang.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt het er stilaan op dat de LNB mogelijk defect is...

 

Ik heb gelijkaardige problemen, ben er alleen nog niet uit met wat ik ze ga vervangen in kader van uitbreiden...

LNB voor 19,2 werkt ook op ene tuner, maar niet bij andere. Maar eens een signaalmeter direct op de uitgangen ehangen; en daaruit blijkt dus dat die defect is...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even getest wanneer ik bijv van Astra 2 of 3 opneem, maar ook dan werken deze op tuner 2 ook niet meer. Vrijdag komt er iemand de connectoren vervangen, wie weet ligt het daar aan. Ik zal hem vragen de lnb's door te meten.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 van de LNB's had een uitgang die op de verticale freq niet zo lekker was, die LNB vervangen. Toen werkte het nog niet, toen de diseqc vervangen, nu werkt het allemaal gelukkig weer. Was even wat zoekwerk. Nu wachten op slecht weer en hopen dat er nu een stuk meer reserve in de ontvangst zit.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...