Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

Sinds enige tijd heb ik dat opnames op de harde schijf bij weergave haperen.

Het geheel is inmiddels twee jaar oud, in den beginne was dit niet zo.

Hoe komt dat?

Ik zie twee opties:

De harde schijf is aan een keer formatteren toe

of

doordat de steeds nieuwere versies van openpli (3 staat er nu op) steeds groter worden,

is er steeds minder geheugen beschikbaar in de vu, die moeite heeft de data te verwerken.

tweede verschijnsel is vastlopen en radertjes bij erg snel vooruitspoelen, 2x, 4x 8x geen probleem, maar bij 64 keer loopt de boel vast.

Graag een visie van de collegas en een tip wat te doen. dank!

opm: de schijf is een wd van 1 Tb die geschikt is voor de vuplus, heeft het meer dan een jaar zonder problemen gedaan (met openpli 1 en 2). De problemen zijn echter niet begonnen precies na het installeren van openpli 3 maar later.

aangepast door stefan.wolfrum

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:

Lijkt mij een geheugen probleem.

Box eens flashen (pli4) kan wonderen doen.

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst: (aangepast)

Bij mij werkt pli4 uitstekend op de duo.

Ik heb zelfs mijn picons in geheugen staan.

Grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

Hetzelfde probleem met een oudere versie van Black Hole. Mijn schijf zit aardig vol en bij afspelen hapert het nogal.

Als ik heel even terugspoel is het vaak weer goed. (Synchronisatie op de één of andere manier?)

Soms start de Duo opnieuw op, na het tonen van een groen scherm met een foutmelding.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Hetzelfde probleem met een oudere versie van Black Hole. Mijn schijf zit aardig vol en bij afspelen hapert het nogal.

Als ik heel even terugspoel is het vaak weer goed. (Synchronisatie op de één of andere manier?)

Soms start de Duo opnieuw op, na het tonen van een groen scherm met een foutmelding.

Blackhole is pli niet. pli4 werkt uitstekend. ;)

als je nu dat " groen scherm met een foutmelding" eens zou posten dan kunnen we zien wat er aan

de hand is. je kan deze vinden op /hdd (enigma crash). ;)

grtz Philip

Geplaatst:

lijkt inderdaad hetzelfde probleem te zijn.

en ondanks dat pli blackhole niet is, is de onderliggende hardware wel dezelfde.

inderdaad doet even terugspoelen het verloren stukje film weer tevoorschijn komen.

helaas heb ik nooit een groen scherm, het beperkt zich tot tandwieltjes en niks meer doen.

misschien dat een groen scherm van alx kan helpen in deze.

@dirocca: pli4 werkt uitstekend, pli3 ook. niks mis mee.

het is een gewoonte in de softwarewereld steeds maar om updates te vragen, maar aan de software pli3 is gedurende de tijd dat het op mijn vu staat niks veranderd.

eerst deed het filmafspelen het goed, nu niet meer.

wat wel veranderd is, is de mate van gebruik van de harde schijf, er staan veel meer mb's op dan eerst.

en pli3 laat minder geheugen vrij dan pli2 deed.

dank alvast

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Geplaatst:

@stefan.wolfrum

jij hebt geen GS (green screen) en dan ben ik bijna zeker van dat je een geheugen probleem hebt. ;)

de enige oplossing is de box flashen(meer geheugen vrijmaken)

ik heb wat verder opgezocht en gemerkt dat sommige mensen een swapfile aanmaken wat een merkelijke

verbetering geeft(misschien iets voor jouw)

@alx

daar jij een GS krijgt kan de oorzaak een heel andere reden zijn.

GS ff posten om dit nader te bekijken. ;)

Geplaatst:

- onder veel meer images treedt het haperen van films afspelen op bij de DUO sinds die images van OE 1.6 naar OE 2.0 overgestapt zijn.

- die de up to date en actuele images echter gebruiken hebben dat probleem niet

of toch?

er zijn combinaties van plugins en hardware, zoals netwerk periferie die de box instabieler maakt wanneer er meer performance gevraagd wordt. OE 2.0 maakt meer performance mogelijk

het model harddisc / het type diseqc switch of multimatrix / de netwerk componenten die CRC fouten en timeouts oproepen

let wel ook dat is bij andere enigma2 boxen geconstateert.

wat doe je nu als oplossing?

- 1 dirocca gaf er al één aan > usb stick (een goede) die een swapfile gebruiken mogelijk maakt

- je netwerk adapter eens uit zetten / herstarten en opnieuw zoń film bekijken

- de diseqc switch of multimatrix eens passeren (door een 1:1 naar belangrijkste LNB te leggen)

en controleren of er sowieso al fouten in je opnames zaten (TSdoctor)

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...