yoeri Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 beste allen, van verschillende mensen hoor ik dat de eigen decoders van M7 te zwak zijn voor het ( blijkbaar zwak) signaal dat tvv uitzend ( qua hd). aangezien de multyenne sinds vandaag op 2 van de 3 decoders totaal geen beeld meer geeft voor oa syfy en ik het een beetje moe ben graag een vraag. gaat een "betere" decoder zoals een dreambox of VU+ werkelijk iets meer kunnen met dit signaal of is het eerder een poging duurdere hardware te verkopen? mijn vader hoorde van een firma waar hij is gepasseerd dat het merk SAB ( unix ontvangers) zeker zo goed zijn als eerder genoemde merken. als ik de prijzen van dat laatste merk naast die van vu of DM zet zie ik toch een enorm verschil. ikzelf neig ingeval andere decoder eerder naar een vu+.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 december 2013 Moderator Geplaatst: 9 december 2013 Heb je wel een abonnement voor SyFy op die ontvangers? De afgelopen dagen is de proefperiode gestopt en is SyFy bij veel mensen op zwart gegaan. De VU staat overigens ook niet bepaald bekend als gevoelige ontvanger Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jean-Claude Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 syfy zit toch niet op de "zwakke" transponder (12722 astra1) ? denk dus dat ge met een ander probleem zit, of dat uw schotel verdraaid is. ik zou dus beginnen met de schotel opnieuw exact uit te richten. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
yoeri Geplaatst: 9 december 2013 Auteur Geplaatst: 9 december 2013 + abbo op alle. net omdat we syfy niet wilden missen. gaat ook niet op zwart , maar geeft op 2 van de drie decoders enkel nog geen signaal. terwijl de hele handel net door een tvv firma is in dienst gesteld en max signaal op alle 4 de lnb's zou moeten hebben. dus de VU+ decoders zou je niet aanraden?
yoeri Geplaatst: 9 december 2013 Auteur Geplaatst: 9 december 2013 neen syfy zit op astra 3 dacht ik. als wat men bij tvv vermelde tenminste klopt.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 december 2013 Moderator Geplaatst: 9 december 2013 De ontvangstklachten voor TVV hebben hoofdzakelijk betrekking op Astra 1. SyFy zit op Astra 3 op een gewone DVB-S QPSK transponder, dus wanneer je die niet ontvangt is er echt iets mis met je schotel. Maar wat voor abonnement heb je, zoals gezegd is de FTV periode voor SyFy afgelopen. Verwissel je smartcard eens naar een van de ander ontvangers. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jean-Claude Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 wacht eens even - geen signaal op 2 van de 3 decoders ? dus op 1 decoder werkt het wel ? met hoeveel kaarten werk je, en welke abbo's zijn dat ? wordt er intern geshared ? probeer eens de ene decoder die werkt aan de sat-kabel te hangen van de andere decoders. Als deze nu ook niet meer werkt dan zit er een fout in je kabels (geen signaal). werkt BVN op die 2 decoders ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 december 2013 Moderator Geplaatst: 9 december 2013 BVN zit op Astra 1, SyFy op Astra 3. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jean-Claude Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 maakt niet uit, laat ons eerst zien of er wel signaal op die kabels zit. DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
yoeri Geplaatst: 9 december 2013 Auteur Geplaatst: 9 december 2013 enige kanaal wat sinds vandaag op die 2 niet meer werkt is syfy. even heeft alles perfect gewerkt ( met 2 decoders eerst) dan is er de derde bijgekomen. in het begin geen probleem en dan is het begonnen met syfy en kanaal 22. soms op 1 decoder beeld dat stottert en op de andere decoders ofwel geen beeld ofwel zeer stilstaand ( geluid liep wel door). en sinds vanavond enkel beneden nog syfy. beide boven geven geen syfy meer , zelfs na zenderlijst inladen . abbo's zijn alle drie + abbo. andere kanalen heb ik nog geen problemen mee gemerkt nu , alleen heeft de vrt (hd) bij aansluiten van de derde decoder even moeilijk gedaan ( boven beeld en beneden niet of omgedraaid).
yoeri Geplaatst: 9 december 2013 Auteur Geplaatst: 9 december 2013 bvn is er overal nog. de FTA 's zijn nooit een probleem geweest , niet met oude installatie en niet met de nieuwe.
Jean-Claude Geplaatst: 9 december 2013 Geplaatst: 9 december 2013 als syfy het enige kanaal is, dan zit er signaal op de kabels. En dan moeten we aan iets anders beginnen denken : heb je wel 3 kaarten die syfy laten decoderen ? Of doe je aan interne sharing ? DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 december 2013 Moderator Geplaatst: 9 december 2013 Ik heb die vraag al een aantal keren gesteld in dit topic.... Ik heb ook al voorgesteld de kaarten van ontvanger te wisselen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
yoeri Geplaatst: 9 december 2013 Auteur Geplaatst: 9 december 2013 zoals ik ook al meerdere malen antwoorde , het zijn drie hoofdabbonementen , alle drie + (zwaartse dus) en er word dus geen cardsharing gedaan. de kaarten van ontvanger wisselen schijnt ook niet veel te helpen.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 december 2013 Moderator Geplaatst: 9 december 2013 Wel, SyFy zit op dezelfde transponder als de Nederlandse regionale omroepen zoals TV noord en TV Drenthe, ontvang je die wel? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen