sattv4iedereen Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 hi, misschien een rare opschrift,maar ik had gisteren bezoek van mijn broer die toch een merkwaardig verhaal mee had. een medewerkster van hem (mijn broer),was uitgenodigd op een familiefeest en heeft daar foto's genomen. die heeft ze later op haar facebook pagina gezet. het organiserende familielid,heeft dat ontdekt,en was er niet mee opgetoogd,en heeft eerst via mail haar vriendelijk gevraagd deze fotoalbum op haar facebook te verwijderen. zij dacht,dat ze kon plaatsen op haar facebookpagina wat ze wilde,en weigerde de fotoalbum te verwijderen.de eiser daarentegen,bleef niet bij de pakken zitten en liet zijn advocaat een brief schrijven naar haar, (broer heeft die brief gezien) en ze had nml 5 werkdagen de tijd om de bewuste foto's weg te halen. zelfs toen weigerde ze,omdat ze dacht dat ze kon plaatsen op haar facebookpagina wat ze wilde. na een poos stilte,dacht ze,dat de eiser het had opgegeven,maar ze schrok zich enorm op een ochtend,toen een deurwaarder een dagvaarding meehad,waarmee ze gedagvaard is voor de bevoegde rechtbank om zo nog te verkrijgen om de foto's weg te halen. de zitting is volgend jaar,en ik ben benieuwd of 1.wat zal de uitspraak zijn van de rechter,kan de organisator (om het zomaar te noemen) eisen dat een uitgenodigd familielid die bewuste foto's verwijderd? 2.veronderstel,dat de eiser,wint,en dat er een vonnis is,dat ze die bewuste fotoalbum moet verwijderen,maar nog steeds weigerd.kan de eiser met het vonnis rechtstreeks aanspraak maken met facebook om alsnog die foto's te verwijderen? ik denk dat de verantwoordelijken van facebook de pagina's kan aanpassen na een vonnis of niet? of zal er na een weigering van harentwege nog een hele weg af te leggen zijn voor eiser vooraleer de foto's daadwerkelijk verwijderd zullen worden? ben toch echt benieuwd hoe dit afloopt. dit is wel belgisch grondgebied,en ik weet niet welke rechten er gebruikt zal worden in de rechtbank? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
wanderer Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 portretrecht? het was een familiefeest, geen openbare bijeenkomst, zodat de privacy denk ik wel degelijk is geschonden, wees wijs, beperk de schade, bespaar je veel (mogelijke) ellende en haal die foto's per omgaande (voorlopig) van facebook en ga te rade bij je rechtsbijstands verzekering dan wel ga langs bij een advocaat... Samsung 40D6510WS
Sjattuh Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Heeft dit niet iets met prive terrein te maken? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
ronaldsl Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 ben nu wel heel benieuwd, wat er op die foto's te zien is........
Psychosammie Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Ik kan me dit wel voorstellen. Ik probeer zelf zo anoniem als mogelijk in de virtuele wereld te blijven. Dan wil je niet dat een of andere doos je hele priveleven op feestboek knalt. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
sattv4iedereen Geplaatst: 10 december 2013 Auteur Geplaatst: 10 december 2013 Ik kan me dit wel voorstellen. Ik probeer zelf zo anoniem als mogelijk in de virtuele wereld te blijven. Dan wil je niet dat een of andere doos je hele priveleven op feestboek knalt. dat vind ik ook, misschien ben ik ouderwets,maar ik vind: dat een familiefeest een prive feest is,en dat genomen foto's in familiekring niet openbaar gemaakt mag worden via sociale media. het mag dan op een privé woning of op een feestzaal zijn. ik heb ook een facebookpagina,maar gebruik die enorm weinig,omdat ik dat het grootste virtueel vergif vind die maar is uitgevonden. ik plaats NOOIT foto's waarin mensen "herkenbaar" zijn.zelf plaats ik zo goed of geen foto's,maar als ik het een enkele keer doe,misschien 1 op een jaar,dan maak ik de mensen die staan op de foto onherkenbaar met een fotoprogramma.zo vermijd ik alle discussie rond geplaatste foto's. ik ben enorm blij,dat mijn familie redelijk ouderwets is,en van mijn heel beperkte vriendenkring,heeft er maar ene facebook. ik zou er ook niet blij mee zijn,dat ik na een avondje stappen op diverse facebookpagina's zou prijken. bepaalde mensen zetten hun hele litanie op hun facebookpagina,maar ik denk dat er velen zijn die niet stilstaan,en beseffen dat er heel wat ongevraagde lui meekijken. zo gaan hier in belgie diverse ocmw's van mensen die steun vragen eerst hun facebookpagina gaan bekijken als hun zeggen strookt met de waarheid. ik blijf zelfs hier graag een beetje anoniem,maar aan mijn facebookpagina kan "niemand" zien hoe ik leef.je zal er zelfs geen foto's vinden van mijn woning.misschien een deel van een muur,omdat ik ooit eens mijn schotelopstelling geplaatst heb op facebook. grootouders zijn soms fier foto's van hun kleinkind op hun facebookpagina te zetten,als ouder zou ik daar ook niet al te gelukkig mee zijn, maar ja, ik ben misschien ouderwets voor mijn leeftijd. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
edje-ken Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 het is wel een hele goede manier om je echte familie te leren kennen en dus minder kerstkaarten te hoeven versturen. geef mij dan maar een goede buur. edje Vu+ Solo2Dreambox 800s
Sjattuh Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 Het is leuker hier in Turkije. Veel restaurants promoten hun zaak via facebook. Er zijn restaurants met duizenden volgers op Facebook hier. En 1 van de dingen die alle restaurants doen is foto's van gezellige avondjes plaatsen op hun facebook. Zo weet ik van 1 geval waar vrouwlief thuis in Noorwegen was en manlief in hun 2e woning in Turkije. Vrouwlief kijkt op Facebook bij hun favoriete restaurant en ziet foto's van manlief dansend en lachend met die ene griet die al tijden achter hem aanzit en waar vrouwlief een hekel aan heeft. Ze was binnen 24 uur in Turkije... Er kan zeker wat meer voorzichtigheid worden ingevoerd met foto's plaatsen waar andere opstaan. Maar aan de andere kant doen veel mensen er ook veel te paranoide over. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Sjattuh Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 dat vind ik ook, misschien ben ik ouderwets,maar ik vind: dat een familiefeest een prive feest is,en dat genomen foto's in familiekring niet openbaar gemaakt mag worden via sociale media. het mag dan op een privé woning of op een feestzaal zijn. ik heb ook een facebookpagina,maar gebruik die enorm weinig,omdat ik dat het grootste virtueel vergif vind die maar is uitgevonden. ik plaats NOOIT foto's waarin mensen "herkenbaar" zijn.zelf plaats ik zo goed of geen foto's,maar als ik het een enkele keer doe,misschien 1 op een jaar,dan maak ik de mensen die staan op de foto onherkenbaar met een fotoprogramma.zo vermijd ik alle discussie rond geplaatste foto's. ik ben enorm blij,dat mijn familie redelijk ouderwets is,en van mijn heel beperkte vriendenkring,heeft er maar ene facebook. ik zou er ook niet blij mee zijn,dat ik na een avondje stappen op diverse facebookpagina's zou prijken. bepaalde mensen zetten hun hele litanie op hun facebookpagina,maar ik denk dat er velen zijn die niet stilstaan,en beseffen dat er heel wat ongevraagde lui meekijken. zo gaan hier in belgie diverse ocmw's van mensen die steun vragen eerst hun facebookpagina gaan bekijken als hun zeggen strookt met de waarheid. ik blijf zelfs hier graag een beetje anoniem,maar aan mijn facebookpagina kan "niemand" zien hoe ik leef.je zal er zelfs geen foto's vinden van mijn woning.misschien een deel van een muur,omdat ik ooit eens mijn schotelopstelling geplaatst heb op facebook. grootouders zijn soms fier foto's van hun kleinkind op hun facebookpagina te zetten,als ouder zou ik daar ook niet al te gelukkig mee zijn, maar ja, ik ben misschien ouderwets voor mijn leeftijd. Feestzaal is ook prive terrein. En ik deel je mening niet. Ik heb het goed ingesteld zodat alleen de mensen die ik wil dat ze het zien het ook kunnen zien en verder niemand, Ik woon 3.500KM van mijn familie vandaan en FB is een leuke manier om te zien wat er speelt en een beetje op de hoogte te blijven. Ik bel nooit mijn neefjes en nichtjes, maar via FB kan ik het toch allemaal een beetje bijhouden. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
sattv4iedereen Geplaatst: 10 december 2013 Auteur Geplaatst: 10 december 2013 Feestzaal is ook prive terrein. En ik deel je mening niet. Ik heb het goed ingesteld zodat alleen de mensen die ik wil dat ze het zien het ook kunnen zien en verder niemand, Ik woon 3.500KM van mijn familie vandaan en FB is een leuke manier om te zien wat er speelt en een beetje op de hoogte te blijven. Ik bel nooit mijn neefjes en nichtjes, maar via FB kan ik het toch allemaal een beetje bijhouden. dan mag je hopen dat je facebook niet gechaked wordt zoals bij mijn kameraad zijn dochter.ze is al 2X slachtoffer geweest van hacking. maar ieder zijn eigen manier van leven en zijn eigen denken. toen ik keek naar foto's van mijn broers dochters,dacht ik ochere zijn ze nu zo dom als een achterste van een koe,dit zou ik NOOIT doen. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sjattuh Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 (aangepast) dan mag je hopen dat je facebook niet gechaked wordt zoals bij mijn kameraad zijn dochter.ze is al 2X slachtoffer geweest van hacking. maar ieder zijn eigen manier van leven en zijn eigen denken. toen ik keek naar foto's van mijn broers dochters,dacht ik ochere zijn ze nu zo dom als een achterste van een koe,dit zou ik NOOIT doen. Ik zet geen foto's op mijn facebook (ik neem trouwens niet eens foto's) waar ik problemen mee zou hebben als iemand ze ziet. Ik heb mijn FB afgeschermd om de privacy van andere mensen die wel eens op mijn foto's staan. Je moet gewoon geen dingen het internet op slingeren waarvan je nooit wilt dat iemand dat ziet. En dat is persoonlijk. Ben echter wel benieuwd hoe het verhaal waar je mee bent begonnen zal eindigen. Er is iemand in USA die rondloopt op straat met een camera en mensen filmt. En wat ik daaruit begrijp is dat dat (daar) gewoon mag omdat he openbare ruimtes zijn (op straat), maar hij mag niet filmen (zonder toestemming) in privé ruimtes. http://www.skoften.net/video/willekeurige_mensen_filmen_2 11 december 2013 aangepast door Sjattuh Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Sprietje Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Ik zou er ook vreselijk van balen als ze foto´s van een familiefeest in de openbaarheid zouden brengen. Het is toch een kleine moeite om foto´s via een mail naar je vriendenkring te sturen in klein formaat. Willen ze dan een bepaalde foto graag in groot formaat ontvangen, kun je die later alsnog sturen. Ik vind ook dat foto´s uit de familiekring ook in de familie thuis horen en niet op staat.
Joepje Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Voor mij een reden om op geen enkele (a)sociale media aanwezig te zijn. Hier nog een. Aan die infantiele flauwekul doe ik niet mee. Ik hoef niet zonodig mijn hele leven op het WWW te hebben.
sattv4iedereen Geplaatst: 11 december 2013 Auteur Geplaatst: 11 december 2013 Hier nog een. Aan die infantiele flauwekul doe ik niet mee. Ik hoef niet zonodig mijn hele leven op het WWW te hebben. maar het ergste is dat anderen dit doen voor jou met het ongevraagd foto's waar jij op staat publiek te maken. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
edbe Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 plaats dan ook geen foto's die ook voor niemand anders bestemd zijn...... 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen