Ga naar inhoud


Goedkoopste DVB-C Enigma2 decoder


prowling

Aanbevolen berichten

Beste medesatters,

 

Heeft iemand een idee wat de allergoedkoopste Enigma2 dvb-c decoder is? Ik wil hem gaan gebruiken als partnerbox, maar ook mocht het ooit nodig zijn de gratis digitale zenders die zonder abonnement te zien zijn kunnen kijken. Er staan veel dreamboxen op marktplaats, maar ik weet niet of dat wel wat is ivm bootloaders en andere complexe dingen. 

 

Ik heb al een sab triple . Die is perfect, maar ik wil graag nog goedkoper. heb geen dubbele tuner nodig en ook geen HD, maar WEL enigma2! (ivm de partnerbox plugin)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja klopt de sab triple/alien2/goldenmedia triplex zijn hetzelfde. Ik wil er alleen niet zoveel geld aan uitgeven. De pest is alleen dat als je op marktplaats iets wilt vinden, je ook moet weten waar je naar zoekt. En de drie genoemde apparaten staan er niet heel voordelig op. Terwijl ik wel heel veel db500c apparaatjes zie rond de 80 euro. 

Zijn er nog andere dvb c ontvangers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maxdigital XP1000 HD Linux

 

 

De XP1000 is een compact low budget maar zeer krachtig DVB-S2 tuner met Common interface. Daarnaast heeft de XP1000 twee snelle USB kaartlezers en PVR optie via USB.
De kracht van de XP1000 ligt in de laag energie verbruik (+-10Watt) en ondersteuning van full HDMI resolutie 1080p50/60.
De XP1000 bezit een 500Mhz processor met 512MB DDR3 ram, 128MB opslag capaciteit voor de image en 4MB flash voor de bootloader. Via HDMI en scart kan u de XP1000 aansluiten op de TV en daarnaast heeft de XP1000 nog een optisch audio uitgang.
De XP1000 ondersteunt enigma2 software en als u de box aansluit op de internet dan kan u allerlei plugins downloaden.

Specificaties:
• 500Mhz MIPS Processor 3300 class
• Linux Operating System (linux 3.x)
• 2 x Smartcard Readers
• 1 x Common Interface
• MPEG2 / H.264 Hardware Decoderen
• DVB-S2 Tuner
•  128MB NAND Flash
•  512MB DDR3 Memory
• 10/100MB Ethernet Interface
• 1 x USB 2.0
• HDMI v1.4
• 1 x SCART
• SPDIF Optisch digital audio
• Universeel afstandsbediening
• Kanaal schakelen via voorpaneel
• Stand-by via voorpaneel
• Led weergave voor stand-by en opname.
• 12V Extern Adapter
 
Features
• Enigma2 compatible
• Media Player
• Streaming
• Uitgebreid EPG
• USB PVR functie
• Simpel box update via Internet
• Verschillende Plugins en data uitwisseling via Internet zoals Uitzending gemist.
• Laatste zenderlijsten via Internet en laatste fastscan lijsten te downloaden via satelliet
• Programmeerbaar volume knop op afstandsbediening
• Compatible met de meeste Provider smartcards
• 10 Watt verbruik in normaal gebruik
• 4 Watt verbruik in stand-by
• Minder als 1 Watt verbruik in deep-sleep
• Deep-sleep wake-up

 

 

Openpli draait erop ;-)

aangepast door Extreme001
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar die heeft een satelliettuner en geen kabeltuner.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl ik wel heel veel db500c apparaatjes zie rond de 80 euro. 

 

 

Dat vind ik nogal een hoge prijs, gezien je de DM600 nieuw koopt voor €99,-

 

Dan heb je in ieder geval een originele, dat is via Marktplaats maar afwachten.

 

Heb hier ook nog wel een DM500-C staan, als ik daar 80 euries voor zou krijge, ging die gelijk weg  :grin:

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb meerdere DM600 gekocht via marktplaats voor rondde 50 euro. 1x een clone gehad helaas. Toen DVB-C tuner erin gezet en laatste gemini erin en hobbelen maar.

 

Ja en enigma2 , is dat dan mogelijk? Het gaat me dan primair om de partnerbox plugin die ik erop wil draaien. Ben bang dat dit niet lukt omdat er een ppc processor in zit en de plugin is gemaakt voor MIPS en SH4 geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dm600 is geen enigma 2, maar enigma 1.

 

Voor een enigma 2 Dreambox moet je de 500hd/800/7020hd of 8000 hebben.

 

Maar die zitten dus weer in een heel andere prijsklasse.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen ervaring met partnerbox (weet eerlijk gezegd niet eens wat het inhoudt), dus kan ik je daar helaas geen antwoord op geven :(

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen ervaring met partnerbox (weet eerlijk gezegd niet eens wat het inhoudt), dus kan ik je daar helaas geen antwoord op geven :(

partnerbox is een plugin die streaming mogelijke maakt tussen enigma2 stbs. Het mooie eraan is volgens mij dat je direct dezelfde boeketten ziet. en dan kan ik natuurlijk gelijk al mn mooie sat zendertjes zien zonder een nieuwe kabel te hoeven trekken vanaf de lnb :)

 

Ik heb ook gekeken naar een oplossing met 2 vulkanos of een slingbox, maar dat is allemaal vrij prijzig. vandaar dat ik dacht, een cheapy tweedehands E2 boxje ( en als ik em dan toch koop , gelijk maar een kabelversie zodat ik digitaal de gratis zenders kan kijken als de sat stoort of het netwerk niet goed werkt of wat dan ook)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou gratis zijn ze zeker niet maar je zult vast de fta dvb-c zenders bedoelen, en bij Ziggo zijn ze niet eens fta dan alleen de regionalen en NED1. En een Slingbox werkt hier voortreffelijk, gekocht voor 40 euro.

ja bij UPC zijn er meer zenders beschikbaar. ned1,2,3 en rtl5 geloof ik ook nog, plus de regionalen. Maar op zich is dat niet zo belangrijk.

 

Maar heb je de slingbox dan ook in gebruik om op meerdere plekken in huis tv te kijken? heb je er dan 2 nodig? zo een slingbox heeft sterke voordelen ivm transcoding denk ik en 40 euro is een mooi bedrag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je er idd.2 nodig maar dan zou ik geen Slingbox nemen maar de Vulkano Lava die kun je ook als catcher gebruiken als je er 2 hebt, bij Slingbox moet je er voor een catcher duur aan. Die vindt je 2e hands bijna niet te koop, ik ben erg te spreken over de Slingbox en zijn mogelijkheden, ik kijk dagelijks op mijn Samsung telefoon naar mijn satelliet ontvanger thuis.

ja ik had die vulkanos al op het oog.  Pakt die slingbox ook gelijk je boeketlijst? 

 

helaas moet ik er wel 2 hebben :(, wordt waarschijnlijk toch weer een dure grap zo aan het eind van het jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...