Ga naar inhoud


Canal digital in Frankrijk


Harterink

Aanbevolen berichten

Die LNB-configuratie is goed. Het ligt dus echt aan de uitrichting van de schotel, die moet echt beter. Weet je zeker dat je die 80% op de juiste satelliet had? Als je op de verkeerde satelliet richt dan kan het zomaar zijn dat de ontvanger sterk signaal meet, maar je niets ontvangst.

 

Ik kan verder alleen maar aanraden dat je blijft proberen, als het echt niet lukt zou je er een expert bij kunnen halen, bijvoorbeeld bij de lokale satellietwinkel in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die 15 graden is gewoon goed, daar hoef je niet aan te twijfelen als de Astra 19,2 lnb in de klem staat. De diseqc/instelling is ook goed Astra 1 op 1 en Astra 3 op 2 maar 15% kwailteit is gewoon helemaal niets. De schotel staat niet goed genoeg uitgericht. Maar ik begrijp dat je duo lnb met de Astra 23,5 in de klem staat. In dat geval moet de duo lnb geen 15 graden schuin staan maar 18,6 graden, dus nog een tikkie schuiner zetten.

Maar jou probleem is gewoon dat de schotel niet goed genoeg is uitgericht. Je moet zo rond de 80% signaalkwaliteit uitkomen op de satelliet waar je op uitricht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef gisteren:

 

“Maar ik begrijp dat je duo lnb met de Astra 23,5 in de klem staat. In dat geval moet de duo lnb geen 15 graden schuin staan maar 18,6 graden, dus nog een tikkie schuiner zetten.

 

Daar heb ik CanalDigitaal nog nooit over gehoord dat er verschil in zit welke kop je in de klem zet?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle adviezen.

 

Vandaag kwam Canal Digital met het verlossende woord....

 

Ontvangstkwaliteit van 80% moet ruim voldoende zijn om de lijst te laden.

 

Maar.....

 

Als de ontvanger bij 2% blijft hangen is die kapot.

 

En dat is dus precies wat er gebeurt.

 

Nu nog een nieuwe in Frankrijk zien te krijgen.

 

Gr,

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...