Sjattuh Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 (aangepast) Na Apple, Google en MS komt er nu een smartphone welke zal draaien op een Ubuntu versie. Het begint langzaam aan leuk te worden voor de consument. Ik hoop alleen dat de grote jongens de handen in een slaan wat betreft de verschillende app shops zodat alle apps voor iedereen beschikbaar worden. Het is nu een beetje het betamax/vhs verhaal - met de app shops. Ubuntu in 2014 op eerste smartphoneIn 2014 moet de eerste smartphone met Ubuntu Touch verschijnen. Een onbekende smartphonefabrikant heeft een deal gesloten om zo'n apparaat te maken. Dat vertelt oprichter Mark Shuttleworth van Canonical, leider van Ubuntu-ontwikkeling, in een interview met Cnet. Eerder dit jaar werd bekend dat Ubuntu, normaal gesproken een Linux-besturingssysteem voor desktops en laptops, ook op smartphones zou verschijnen onder de naam Ubuntu Touch. Canonical wilde zelf ook de hardware voor de smartphone produceren en startte daarom een crowdfunding-campagne op Indiegogo. Met een opgehaald bedrag van ruim 9 miljoen euro was dat de lucratiefste crowdfunding-campagne ooit, maar het doel van 24 miljoen euro werd bij lange na niet gehaald. Daarom werd de telefoon niet geproduceerd. Fabrikanten Er is nu dus in ieder geval één smartphonefabrikant die een telefoon met Ubuntu wil uitbrengen. Canonical praat nog met verschillende anderen over het uitbrengen van een Ubuntu-smartphone. Ubuntu Touch is in feite een volledige versie van Linux, waardoor apps die voor Linux beschikbaar zijn met kleine aanpassingen ook op telefoons zouden kunnen draaien. Ook web-apps in HTML5 worden ondersteund Bron: http://www.nu.nl/gadgets/3651121/ubuntu-in-2014-eerste-smartphone.html Auteur: Jeroen Kraan 11 december 2013 aangepast door Sjattuh Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Moderator wiz Geplaatst: 11 december 2013 Moderator Geplaatst: 11 december 2013 dat die appshops gelinkt gaan worden kun je gerust vergeten. Ik hoop inderdaad dat er een linux versie gaat draaien op een smartphone, want ik ben die apps die overal toestemming voor nodig denken te hebben meer dan beu. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
sattv4iedereen Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 hopelijk gaan we niet de toer op zoals bij tv,dat app bouwers exclusiviteit contracten gaat maken met bepaalde os'en,en enkel beschikbaar is op één bepaalde os telefoon,want dan zou ik er echt van balen. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Ik hoop inderdaad dat er een linux versie gaat draaien op een smartphone, want ik ben die apps die overal toestemming voor nodig denken te hebben meer dan beu. Android is toch ook gebaseerd op linux?
Moderator wiz Geplaatst: 11 december 2013 Moderator Geplaatst: 11 december 2013 dat klopt. Alleen zit google daar weer tussen, en blijken de meeste android apps zo'n beetje overal bij te moeten kunnen alvorens ze uberhaupt willen installeren. Hopelijk zijn de apps die straks voor linux zijn niet zo hebberig qua authorisaties. Ik vind het niet zo erg dat er reclame getoond wordt in ruil voor het gebruik van een app, maar zo maar lukraak overal toestemming voor geven gaat me veel te ver. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
edbe Geplaatst: 11 december 2013 Geplaatst: 11 december 2013 Android is toch ook gebaseerd op linux? ik ga ervan uit dat Android toch het meest wordt gebruikt op smartsphones ? 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen