Ga naar inhoud


DVB-T problemen zender Egem


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen heb ik merkelijke minder ontvangst op de VRT zenders . Vroeger ontvangst met 78% signaal , nu slechts 33%.

 

Kanaal 22  ( 482 MHz , 8 MHz )

 

Ik hoor van mensen in de omgeving van West-Vlaanderen dat deze ook met dergelijke problemen te maken hebben.

 

Weet er iemand of er problemen zijn met de zendmast Egem ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Via "System Info" op m'n sony tv heb ik (net als vroeger) Sign. 86 à 90, Kwaliteit 100 en C/N van 28dB - Niks verslechterd dus...

Locatie = Dudzele, goeie 30Km noordelijk van Egem.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn broer heeft gisteren ook gebeld,ben blij dat te lezen,ga hem dit melden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ook ik heb problemen met dvb-t Egem 482Mhz

Ik woon in Waregem, heb een zolderantenne horizontaal richting Frankrijk en ontvang alle Franse DVB-t zenders goed

met de zijkant antenne ontvang ik Egem signaal middelmatig, maar sinds kort ontvangst slecht als het waait (en de laatste tijd waait het veel).

Daar ik met binnen antenne werk zou ik geen invloed mogen hebben van de wind.

Ik kan het probleem oplossen door mijn antenne te draaien (verticaal) en richting Egem, maar dan verlies ik Franse zenders.

zouden we niet beter klacht indienen bij Norkring

vriendelijke groeten on7hn (ignace)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klacht indienen bij Norkring ?? - Je geeft eigenlijk zelf het antwoord (antenne verticaal, richting Egem = OK) - Waaiende bomen hebben invloed (reflectie) alsook passerende auto's, vrachtwagens, bussen... - Is on7hn soms een roepnaam ?

 

Vriendelijke groet,

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klacht indienen bij Norkring ?? - Je geeft eigenlijk zelf het antwoord (antenne verticaal, richting Egem = OK) - Waaiende bomen hebben invloed (reflectie) alsook passerende auto's, vrachtwagens, bussen... - Is on7hn soms een roepnaam ?

 

Vriendelijke groet,

Volgens mij is die on7 zijn belgische roepnaam voor zendamateurs.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

on7hn is inderdaad mijn roepnaam voor radioamateurs, maar je zal mij momenteel niet horen op 2meterband of andere amateurband.

Wel heb ik een online weerstation  http://users.telenet.be/on7hn/

 

Ik heb het probleem opgelost met een bijkomend groundplane   antenne gekoppeld met een 1ghz splitter.

Mijn ontvangst van franse zenders is nu iets zwakker en Egem 482Mhz is nu voorlopig storingsvrij.

Toch denk ik dat er (lichte) problemen zijn aan de zenderzijde waardoor zwakke ontvangst in de problemen komt.

 

Spijtig dat dvb-t in België volledig "buitenspel" is gezet door telenet/teletenne en we maar één vrije transponder hebben.

in Frankrijk werkt het dvb-t systeem prachtig en relatief gratis.

 

ik ben van oordeel dat de mogelijk heden van digitale tv:

DVB-t  ether

DVB-c kabel

DVB-S sattelite

en IPTV  volledig met elkaar in concurrentie  zouden moeten zijn.

Wat in Belgie wat dvb-t betreft zeker niet zo is. Foei telenet/teletenne

 

Mijn favorieten zijn DVB-s met tv vlaanderen  (azbox ontvanger) en DVB-t free to air vrtmux

Foei telenet/teletenne

 

groeten vanuit Waregem

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ook ik heb problemen met dvb-t Egem 482Mhz

 

Ik woon in Waregem, heb een zolderantenne horizontaal richting Frankrijk en ontvang alle Franse DVB-t zenders goed

 

met de zijkant antenne ontvang ik Egem signaal middelmatig, maar sinds kort ontvangst slecht als het waait (en de laatste tijd waait het veel).

 

Daar ik met binnen antenne werk zou ik geen invloed mogen hebben van de wind.

 

Ik kan het probleem oplossen door mijn antenne te draaien (verticaal) en richting Egem, maar dan verlies ik Franse zenders.

 

zouden we niet beter klacht indienen bij Norkring

 

vriendelijke groeten on7hn (ignace)

 

 

Dat is logisch....als het waait dan waaien de electromagnetische golven ook heen en weer en belemmeren de ontvangst.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

on7hn is inderdaad mijn roepnaam voor radioamateurs, maar je zal mij momenteel niet horen op 2meterband of andere amateurband.
Wel heb ik een online weerstation  http://users.telenet.be/on7hn/
 
Ik heb het probleem opgelost met een bijkomend groundplane   antenne gekoppeld met een 1ghz splitter.
Mijn ontvangst van franse zenders is nu iets zwakker en Egem 482Mhz is nu voorlopig storingsvrij.
Toch denk ik dat er (lichte) problemen zijn aan de zenderzijde waardoor zwakke ontvangst in de problemen komt.
 
Spijtig dat dvb-t in België volledig "buitenspel" is gezet door telenet/teletenne en we maar één vrije transponder hebben.
in Frankrijk werkt het dvb-t systeem prachtig en relatief gratis.
 
ik ben van oordeel dat de mogelijk heden van digitale tv:
DVB-t  ether
DVB-c kabel
DVB-S sattelite
en IPTV  volledig met elkaar in concurrentie  zouden moeten zijn.
Wat in Belgie wat dvb-t betreft zeker niet zo is. Foei telenet/teletenne
 
Mijn favorieten zijn DVB-s met tv vlaanderen  (azbox ontvanger) en DVB-t free to air vrtmux
Foei telenet/teletenne
 
groeten vanuit Waregem

 

Ja ign,

ik vind het ganse tv gebeuren in belgie ook een zeer teleurstellende zaak.Ik woon tegen de franse grens en ontvang meer dan 15 franse zenders via dvb-t.

Het kon zo mooi geweest zijn,en ze konden via de hier al gebruikte dvb-t2 een prachtig aanbod doen.Het is simpel,kost bijna niks in aankoop,en de onderhoudskosten zijn nihil.Helaas hebben grote machten het anders beslist.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegenen die wonen in Zuid West- of Oost Vlaanderen kun je een TNT test online uitvoeren.

 

Voer gewoon je adres en woonplaats in en je krijgt een overzicht van welke kanalen voor jou beschikbaar zijn in DVB-T met erbij vermeld de verwachte signaalsterkte ( bvb 5/5 heel goed , 3/5 redelijk tot goed ). Voor de juiste richting naar de Franse zendermasten , zet de kaart op "satellite" en je kan inzoomen voor de juiste richting.

 

http://www.tnttest.org/

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor diegenen die wonen in Zuid West- of Oost Vlaanderen kun je een TNT test online uitvoeren.

 

. Voor de juiste richting naar de Franse zendermasten , zet de kaart op "satellite" en je kan inzoomen voor de juiste richting.

 

http://www.tnttest.org/

Crazy Sat,

Volgens die test zou ik hier in de Kempen een ontvangst van 5/5 moeten kunnen halen - is dat niet wat optimistisch ?

Dat inzoomen voor de juiste richting van de antenne  lukt me niet, kan je dat even met een printscreen tonen ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...