Ga naar inhoud


veel meer beelduitval door technische mankementen dan 30 jaar geleden.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

wat mij opvalt,is dat er meer beelduitval is dan pakweg 30 jaar geleden.

toen ik een kind was van 10 jaar en op den boerenbuiten woonde,hadden we een hark op het dak,en bekeken we de vrt's,de nederlanders,de walen en de fransen.

wij hadden bijna nooit beelduitval,wanneer hadden we eens slecht beeld,dat was bij:

1.door weersomstandigheden.bij bepaalde weersomstandigheden,hadden we soms slecht beeld.

2.door een mankement in de versterker(s) die buiten stond bij de hark.

3.na een serieuze winterstorm als de hark niet meer goed afgesteld stond. 

(beelduitval door defecte tv,laten we erbuiten).

waarschijnlijk,moest het signaal van bij de zender tot aan de consument door minder apparatuur gaan dan nu.(is het waar?)

nu met de digitale technieken,coderingen,decoderingen,multplexers,demultiplexers enz enz,ondervind ik,dat we veel meer beelduitval hebben,dan zoals ik al zij,dan 30 jaar geleden.

nu moeten we buiten de tv en versterker veel meer apparatuur staan hebben m.n. ontvangers decoders switchen e.d.,en als helaas "iets" weigert te werken tussen bron (zender) en de consument,dan heb je beelduitval.

het beeld is misschien beter dan pakweg 30 jaar geleden (zwart wit) dan nu,maar ik ondervind door het gebruik van al die technologieën veel meer beelduitval dan vroeger.

p.s.ik spreek niet over kabeltv,omdat ik nogal gehoord heb,dat het vroeger soms ook uren beelduitval was door straalverbindingen die uitvielen,en andere oorzaken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


30 jaar en vroeger had je regelmatig dergelijke mededelingen op de buis: "EVEN GEDULD", "INTERLUDIUM", "FILMLAS GEBROKEN", "Den Ampex wordt opnieuw gestart" etc. - Spijts nu véél complexere techniek lijkt mij de bedrijfszekerheid beter dan vroeger....

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 jaar en vroeger had je regelmatig dergelijke mededelingen op de buis: "EVEN GEDULD", "INTERLUDIUM", "FILMLAS GEBROKEN", "Den Ampex wordt opnieuw gestart" etc. - Spijts nu véél complexere techniek lijkt mij de bedrijfszekerheid beter dan vroeger....

herinner mij dit nog,maar was het dan de apparatuur die het begaf tussen zender en consument of was het ervoor?ik heb het over beelduitval tussen bron en consument.niet de andere apparatuur die het begaf.

's avonds nog thuisgekomen met de melding op tv "u hebt geen abonnement" terwijl alles netjes betaald was,en helaas de klantendienst gesloten is,zodat je moet wachten tot morgen om u kaartje te (her)activeren.

nu kan je gelukkig bij diverse pay tv aanbieders via inlogpagina's zelf u kaartje (her)activeren,maar in het analoog tijdperk nog niet.

dat is dan weer een voordeel,maar 30 jaar geleden,geen kaartjes,geen decoder enkel een tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hi,

1.door weersomstandigheden.bij bepaalde weersomstandigheden,hadden we soms slecht beeld.

2.door een mankement in de versterker(s) die buiten stond bij de hark.

3.na een serieuze winterstorm als de hark niet meer goed afgesteld stond. 

Al deze klachten/oorzaken kan je 1 op 1 overzetten van vroeger naar nu.

 

Het enige verschil is dat bij analoog je nog kon kijken naar ruis met af en toe een flard beeld of een sync.impuls en dat bij digitaal alles met dezelfde kwaliteit blijft werken tot het signaal echt niet meer voldoet en dan abrupt ophoudt

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet gewoon komen omdat het signaal nu ipv. door de uitzendmasten in het land nu eerst via de verschillende kanalen naar het uplink station gaat, hoog in de lucht door de satelliet wordt opgepikt vervolgens weer wordt uitgezonden, daar door een woud van coderingen ed. moet en dan pas op je TV verschijnt?

 

Ik denk nl. dat het signaal nu tig extra behandelingen ondergaat, 1000 x meer afstand moet overbruggen en dat er tussentijds dus ook veel meer mis kan gaan.

Vroeger als het bij jou in de omgeving hard waaide dan wist je dat de storingen door de wind kwamen.

Nu hoeft het niet bij jou te waaien of onweer te zijn, dat kan ook heel ergens anders zijn en toch bij jou storing in het beeld geven.

Wat me echter wel opvalt is dat als er op de Nederlandse commerciële netten storing is dan vaak Ned 1,2 en 3 wel normaal werken.

Ook valt op dat hier in Nederland het beeld veel vaker wegvalt of dat er iets anders niet klopt dan bijv. bij de Duitse netten.

Dus dat er meer aan de hand moet zijn lijkt me wel voor de hand liggend.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger, werd helemaal niet gedocumenteerd en/of erover gesproken in de media als er iets uitviel van die techniek.

De TV monteur met zijn buislampen aan huis was toen echter nog een echt profitabel beroep.

 

En wat men vroeger niet had, kon ook niet stuk gaan of uitvallen. zo simpel is het.

Mad About You

Hooverphonic

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

TV monteurs zijn een uitstervend ras.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...