Ga naar inhoud


omgekeerde manier van extra betaalpakketten op dvb-c.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

hi,

ik twijfel over de groep maar toch plaats ik het hier.

ik heb heel lang geleden eens een thread opgestart,waar ik ijverde voor de afschaffing van pakketten,en het betalen per zender.

helaas :( zie ik hier in belgie bij de kabelboer het tegenovergestelde gebeuren.

vroeger had je bij hen diverse kleine pakketjes aan ong 5à6 euro.dit vind ik betaalbaar als het pakketje je interesseert.helaas hebben ze beslist die kleine pakketjes af te schaffen en te werken met 2 grote pakketten.die pakketten kosten nu tussen de 15 à 25€ per maand.je hebt wel een groter pakket (meer zenders),maar wat ben je ermee,als je de helft niet bekijkt.6€,kon ik nog accepteren,voor de zenders die ik wilde bekijken.als ik die zenders nu wil zien,moet ik een pakket nemen die (als ik mij niet vergis) 15€ kost.ik heb dan ook de meneer aan de telefoon gezegd,dat ik het niet moest hebben,en hem medegedeeld,dat ik de beslissing daaromtrent betreur.de persoon in kwestie,zei dat hij er niks kon aan doen,dat waar is.ik hoop dat de belgische kabelaar hun misstappen erkent,en de kleinere pakketten terug in hun aanbod steekt.ze willen misschien meer verdienen,maar mij zijn ze kwijt,dus verliezen ze 6€ per maand.je zou kunnen zeggen wat is dat voor een bedrijf,maar als 100'den klanten hetzelfde doen zoals ik,dan zijn ze toch wat geld kwijt.maar ja,wie ben ik,ik ben misschien de enigste persoon die erover zaagt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat zou kunnen, wanneer je net zoals bij het stroomnet 2 afrekeningen krijgt, een voor het transport en een voor de geleverde energie.

Dus zou sattv4iedereen in dat geval bijvoorbeeld € 12 per maand voor het beschikbaar stellen van de satelliet verbinding gaan betalen en daarna € 2,50 per afgenomen zender.

 

Maar ik begrijp de vraag van ts eigenlijk niet, opdat hij er "fier op is geen TVV abonnee en Canaldigitaal gebruiker te zijn".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen heb ik later opgemerkt,dat ze het basis pakket ook nog verhogen+ hun andere diensten.

De brief ligt naast me,en die gaat vanmiddag aangetekend de post op,en ze mogen hun diensten komen afsluiten.

voor hetgeen dat ik tv kijk,stel ik mij tevreden met het FTA aanbod via satelliet en ether.er is genoeg content te vinden op internet als je eens iets wil bekijken.

16,5€/maand voor een televisie aansluiting is teveel voor hetgeen ze leveren  :mad:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarmee zijn ze een van de goedkoopste aanbieders.

 

Maar ik begrijp de zin "de brief ligt naast me, en die gaat vanmiddag de post op...." niet, tot vanochtend stond er in je handtekening dat je geen klant bij "ze" was???

 

Wanneer je al je bijdragen leest spreek je jezelf regelmatig tegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarmee zijn ze een van de goedkoopste aanbieders.

 

Maar ik begrijp de zin "de brief ligt naast me, en die gaat vanmiddag de post op...." niet, tot vanochtend stond er in je handtekening dat je geen klant bij "ze" was???

 

Wanneer je al je bijdragen leest spreek je jezelf regelmatig tegen.

ik heb inderdaad gewijzigd,ervoor stond er geen TVV klant (hoezo kabel?),en binnen anderhalve maand,geen kabel meer ook.zoals ik dus nu schrijf only fta.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je hebt zoveel moeite gedaan om terug lid te worden van telenet omdat je nog geblokkeerd was wegens openstaande schuld ;)

Zoals Ceesv al aangeeft je mening wisselt constant en je meent echt dat iedereen zich moet aanpassen naar jou wensen. Zo werkt de wereld echter niet.

Ik kijk graag ook eens naar de commerciele zenders maar als ik lees dat jij er fier (trots voor de Nederlanders onder ons) op bent dat jij dat niet bent krijg ik toch het gevoel dat je de mensen die dit wel kijken wat tot het simpelere volk rekent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel gelijk dat het duur is, zeker als je de werkelijke kosten van zo'n 3 tot 4 eurie bij Casema/Ziggo bekijkt, zoals door een van de consumenten programma's ooit is uitgerekend.

aangepast door Hoeba

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar je vergeet even dat je verder dan niet veel meer hoeft te investeren in een schotel lnb en switchen coax satelliet ontvanger en een abo om de commerciëlen te kunnen zien. Bij de (Ziggo) kabel ben je voor 17,45 klaar dan heb je 60 zenders in prima kwaliteit waarvan standaard 16 in HD. En voor het gros van de Nederlanders is dat meer als voldoende. Zelf heb ik 3 aanbieders waar ik keus uit kan maken, Satelliet (draaibaar en de WFT90) en coax Kabel (Ziggo) en Glasvezel (XMS), en ik betrap me er wel eens op dat ik het meeste naar de coax kabelaar kijk via mijn ET9500. Voor fta kijk ik dan naar de satelliet.

 

Ziggo staat bij mij ook de hele dag op ned 1, behalve als er voetbal is op Ned 3.

Neemt niet weg dat het abbo (te) duur is! De 3 tot 4 euro was wat het mocht kosten voor de consument, de werkelijke gemaakte kosten waren hooguit 1 tot 1,5 euro! Is dus nog duurder als bij een juwelier, om even aan te geven waar we het over hebben!

De ontwikkeling van extra faciliteiten en mogelijkheden betalen de abonnees zelf(!), gezamelijk, ook al maken ze er geen gebruik van!

Begrijp de topicstarter dus heel goed (als enige geloof ik) dat het aanbod niet op gebruikers is gericht, wat je met zo'n overkill aan abonnementskosten wel zou verwachten!

 

Heb zelf naast de kabel ook een schotel om zelf te bepalen wat ik kan zien, op mijn tweede TV.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Hoeba zo lust ik er nog wel één, over werkelijke kosten gesproken.....gas kun je ook niet per m3 krijgen of elektriciteit per kwh, je betaald dan ook inclusief meterhuur en vastrecht en milieu belasting. ik schreef het al eerder ze kunnen een netwerkt niet in standhouden omdat jij alleen maar naar Nederland 1 kijkt. :P

Nee, ook Ned 3 ;) 

 

De voorbeelden die je geeft hebben niet van die woekerwinsten!

Als de vraag er is dan kan alles, gewoon omdat ze anders niets verdienen.

Zolang we als makke schapen zo door hobbelen kan inderdaad niks! We weten niet eens hoeveel mensen zoiets zouden willen, dus of er een Markt voor is?!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zo gek is die vergelijking met kwh niet en woekerwinsten valt wel mee, zet maar eens een paar zonnepanelen op je dak en kijk na hoeveel jaar je die investering en onderhoud er uit hebt. Zo doen de energie leveranciers en de kabelaars het ook, de massa maakt het betaalbaar, voor niets gaat de zon op.

Je werkt vast in deze branche, anders kan ik je opmerking niet plaatsen!

 

De kabel is hier door de gemeente aangelegd en doorverkocht aan Casema. Heb ik dus aan meebetaald en nooit iets van terug gezien!

De zon gaat alleen voor niets op voor de investeerders van Ziggo, lijkt mij zo, als de massa de investeringen al hebben gedaan!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste zijn er altijd voorwaarden bij overname, bij wat voor prijs dan ook.

Ik had dan eerder een Concorde voor 1 euro gekocht, als ik de onderhoudskosten had kunnen betalen!

 

Ten tweede denk ik zeker dat ik het gehele pakket voor de gestelde berekende prijs zou kunnen leveren, als die prijs goed was berekend!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer zijn baas voortaan zegt dat hij alleen nog betaald wordt voor bepaalde werkzaamheden en al het andere tussendoor niet meer, gaat hij ook meteen akkoord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben mijn eigen baas en doe daarnaast ook vrijwilligerswerk, hoe raad je het?!

 

En toch is het er al, meer klant gerichte content!

Duurder Filmnet op de momenten dat zij het uitzenden en goedkoop Netflix wanneer jij kan kijken.

Ned 1,2, en 3 via kabel maar ook via Internet. (wacht eens, als ik goedkoop maar 1 zender zou willen kijken dan zit ik nu al fout....... ;) )

En als we de trend uit Amerika hier krijgen, is het nog maar de vraag of die investeerders Ziggo wel willen kopen, zelfs voor minder dan 1 euro.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in maar jij bekritiseerd wel het verdien patroon van kabelaars door te stellen dat je teveel betaald voor zenders die je niet wilt en per zender wilt betalen. Dan vraag ik me op mijn beurt af hoe jouw verdien patroon er dan uit ziet of je dan ook zo consequent bent in je stelling.

Ik herinner jullie er aan dat een consumenten programma heeft berekend wat de kabel kosten zijn en wat het zou kunnen kosten. Is dus niks van mij bij!

De Topic starter had een goed idee om aangepaste pakketten te willen. Daar zou onderzoek naar gedaan kunnen worden.

Jullie reageren zodanig dat er allerlei hobbels zijn waarom dat nu niet kan of men niet wil.

Gezien de tendens uit het buitenland is het misschien wel handig om te diversificeren om langer een toekomst voor Ziggo te garanderen.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...