Ga naar inhoud


probleem met de installatie (door een nitwit)


JandeZwart

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+ Duo aangeschaft, gister een Triple LNB Quad laten installeren de satellietinstallateur hier in Frankrijk.

De Duo+ laad nu allerlei zenders in van de Astra 19.2 en 23.5, maar NIET de zenders van CanaalDigitaal.....

Één keer zenderscannen geeft me wel Comedy Central en de volgende scannen geeft weer Veronica (zonder geluid).

Nederland 1, 2, 3 en alle andere commerciele zenders ontbreken. Wel 900 andere zenders, waaronder de nederlandse regionale zenders.

Als ik een Fastscan wil laten uitvoeren voor de provider CanalDigitaal, krijg ik een foutmelding.

 

Op deze fora preekt men over het 'Flashen', maar als ik een USB stick met een map vuplus (gevonden via dit forum) in het apparaat stop en het apparaat opnieuw opstart, gebeurt er niets. Het display geeft slechts "VU Plus".

 

WAT DOE IK NIET GOED?????

 

Zoals ik zei, ik ben een totale onbekende op het terrein van satellieten en al daar omheen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ivm het flashen van het apparaat.

De USB moet fat32 geformateerd worden.

Dan er de image op die je hebt gedownload voor je toestel maar enkel de VUPLUS map.

Dan VU afzetten en terug opzetten en dan zou er 'software update' op je scherm moeten komen samen met 'press power'

Dus dan druk je op 'power' en zou het moeten bollen.

 

Welke image heb je genomen?

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een VU+ Duo aangeschaft, gister een Triple LNB Quad laten installeren de satellietinstallateur hier in Frankrijk.

 

Op deze fora preekt men over het 'Flashen', maar als ik een USB stick met een map vuplus (gevonden via dit forum) in het apparaat stop en het apparaat opnieuw opstart, gebeurt er niets. Het display geeft slechts "VU Plus".

 

WAT DOE IK NIET GOED?????

 

 

Sowieso eerst even de vraag van Kerst(vrouw) :D  Sprietje beantwoorden maar ik vind het toch wel heel kort door de bocht om een op dit forum gevonden bestand vuplus te gaan gebruiken zonder feitelijk te weten wat dit is. :(

 

Op zijn minst zou je toch moeten weten over welke Image (Software) het hier gaat en het excuses dat je een leek bent snijd hier geen hout want je moet je vooraf informeren en niet eerst doen en dan vragen.

 

Bovenaan dit forum staat een How-To Installatie VTI, daarin kun je in elk geval lezen hoe je een VTI Image kunt installeren.

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe de duo flashen; met pli4

voor alle zekerheid eerst de bootloader flashen(in bijlage)

vuplus.rar (flashen bootloader = zelde werkwijze als flashen image)

 

een usb stick op de pc formatteren in fat32.

pli4 image rechtstreeks uitpakken op de stick, dat wil zeggen dat er op de stick

een map "vu" te zien is met daarin een map" vuduo" en in deze map een paar bestanden.

duo met schakelaar achteraan uitzetten, stick vooraan in de box steken, box achteraan terug

aanschakelen.

als het goed is krijg je nu in het scherm van de box"reading usb" te zien.

volg daarna instructies op tv scherm.

 

bij het doorlopen van de installatiewizard wordt gevraagd om een softcam te installeren, bevestig

dit dan word Cccam2.3 automatisch geinstalleerd.

als er gevraagd word om een zenderlijst te installeren, zeg je nee het is beter om na de installatie

van pli4 ff een fastscan te doen(je kan natuurlijk ook je eigen zenderlijst plaatsen)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allen voor jullie response.

Alle zenders zijn inmiddels gevonden, het was exact wat FransB stelde, de schotel (en kop) waren niet helemaal goed ingesteld (met dank aan de installateur). Ben dus zelf het dak maar op geweest...

 

Wat betreft het flashen met een usb stick:

ik ben dan wel een nitwit op het gebied van satellieten, maar ik kan wel lezen en (vaak) ook begrijpen wat ik lees.

Ik heb op de site van openpli (http://openpli.org/docs/topic/installation/installation-on-vuuno-or-vuduo/) het volgende gevonden:

How to flash from an USB stick
  1. Format your USB stick with a FAT32 file system
  2. Download the USB image of your choice (this is an image specific for USB flashing, you can not use the standard .nfi file)
  3. Extract the USB image (Zip-file) with full path to the root of the USB stick
  4. Switch your VU+ receiver off (power-off, not stand-by)
  5. Insert the prepared USB stick into the front of the receiver and switch the power on
  6. Follow the installation instructions on the screen

Note: when asked by the installer to press a specific button to start the installation, this means the button on the receiver, not the remote control.

 

Daarna (op dezelfde site) OpenPLi-4.0-beta-vuduo-20131213_usb.zip gedownload en uitgepakt op een USB (FAT32 geformatteerd).

 

De VU+ uitgeschakeld aan de achterzijde, de USB stick aan de voorzijde in de USB-poort gedaan en de VU+ weer aan de achterzijde aangezet.

 

Vervolgens gebeurde er niets anders dan dat de VU+ 'normaal' opstartte en in het scherm VU PLUS verscheen. Op de TV de beginpagina van OpenPli.

 

Ik zal het nogmaals gaan proberen als we terug zijn in la douce France.

Ik zal dan eerst de Zip (bootloader) van Dirocca proberen te flashen en daarna de image van de Openpli site....

 

Voor nu aan allen alvast Fijne Feestdagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventuele problemen:


- Je hebt een Vu+ Duo2 en probeert Duo image te flashen.


- Je hebt een verkeerde folderstructuur op je USB staan.


- Je hebt de zip file niet geextracteert. Je moet voor vu duo 3 bestanden hebben in de folder duo. boot_cfe_auto.jffs2 kernel_cfe_auto.bin en root_cfe_auto.jffs2


- Je  formatteert je schijf in exFat ipv FAT32 of je Allocation unit size staat op iets anders dan Default allocation size.


- Je USB stick is te groot (16GB of +) en wordt niet herkend. Dat lijkt me meest logische sinds hij helemaal niets zegt ivm update. Dus andere stick even gebruiken. Zorg er ook voor dat je stick enkel die files bevat. Is normal niet nodig maar kan geen kwaad.


- Je drukt op de remote knop aan ipv de receiver aan knop.


aangepast door Neosphinx

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een duo hebt (de oude) dan moet je wel om de allernieuwste images kunnen flashen ook de desbetreffende bootloader "eerst" flashen

 

dat heeft dirocca hierboven juist opgemerkt en aangeleverd

 

finished in het display > schakel je DUO met stroomknop uit (DUO DUO de oude)

 

daarna, moet je ook onmiddellijk een modern courant image erop flashen in aansluiting op het inschakelen van de VU+ DUO

zit er dus een USB stick in met daarop het gewenste courante image

 

dus je bent tweemaal met een flash procedure in de weer...

 

en dat werkt enkel op een fatsoenlijke USB stick volgens de uitleg over de mappen en onderliggende mappen met inhoud

 

dat is heel simpel

dat is heel effektief

dat kan elk kind

behalve als je een rottig stukje USB stucky hebt

 

grotere USB is zeker niet beter en die moet ook niet snel geformateerd zijn op fat32

 

 

geen nood er is een methode om te flashen zonder usb stick

via de backupsuite met een image op je harddisc

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...