katrientys Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ik ben aan het rondkijken om over te schakelen naar Satelliet tv. Ik zit momenteel bij Telenet. Tot nu toe was ik best tevreden, maar Telenet heeft beslist om het zenderpakket te verkleinen en er meer geld voor te vragen (rex/rio). Hiermee valt dus in januari bbc3 en 4 weg (mijn favoriete posten). Kan ik, wonende bij Leuven, met satelliet tv de engelse posten ontvangen? Hoe begin ik er in godsnaam aan? Ik lees zoveel verschillende posts dat ik er niet meer aan uit kan. Zijn jullie tevreden van satelliet tv? Over tvvlaanderen lees ik veel slecht op internet, maar dat doe ik over telenet, bottom line, ook... Is er nog iets anders dan tvvlaanderen in vlaanderen? Wat is een gemiddeld kostenplaatje? Sorry voor de simpele vragen, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Katrien
dirocca Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 als je wil mag je tot bij mij komen met al je vragen. grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
katrientys Geplaatst: 12 december 2013 Auteur Geplaatst: 12 december 2013 hahahaha! dank je! :-) wie weet doe ik dat nog wel eens.
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 (aangepast) Morgen Katrien, als je satelliet tv wilt gaan kijken moet je enkele zaken weten! - op welke satelliet positie staan mijn zenders (die je wilt zien/ontvangen)? < kijk eens bij kingofsat.net 13 Oost, 19,2 Oost 23,5 Oost, 28,2 Oost => multifeed antenne> - hoeveel satelliet tuners in huis (in receivers) willen we voeden met het satelliet signaal? <per tuner een onafhankelijke ontvangst eenheid> - wat voor betaal tv zenderpakketten kunnen we in Leuven abonneren NAAST alle vrije zenders? <TVVlaanderen + CanalDIGITAAL> - wat voor functionaliteit (mogelijkheden ) willen we met de satelliet receiver zeker kunnen waar maken? <receiverkeuze> voor de beginner wel wat thema's in één keer om zich te informeren. ga je de schotel zelf installeren, dan komen er nog wat thema's bij! veel plezier op het forum 12 december 2013 aangepast door Tonskidutch Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
Neosphinx Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Ik kan je volledig volgen hierin. Ben ook recentelijk overgestapt van telenet naar TVV. Qua beeldkwaliteit ben ik erg tevreden dus zeker geen reden om het links te laten liggen. Maar een paar dingen die ik heb ondervonden: Ik heb de volledige installatie zelf gedaan dus geen TVV aangesproken buiten bestelling van het abo daar. - Het is niet "even een satelliet ontvanger zetten en whoppa": Er kruipt veel leeswerk in, vergelijkwerk en technische vaardigheden om een sattelietontvager te installeren en optimaal te laten draaien. - Reken toch op een 300 à 550€ dat je moet investeren om het ding werkende te krijgen. - Er zou meer uitval zijn bij bepaalde weersomstandigheden dan bij telenet - Alternatieven: Stievie - Snow - Bhaalu in zekere mate maar dat is niet echt interessant Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625 Triax 78 met CD Triple LNB Minix Neo X7 - Minix Neo A2
dirocca Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 hahahaha! dank je! :-) wie weet doe ik dat nog wel eens. dat was wel niet laconiek bedoelt. je kan hier komen kijken hoe alles in zijn werk gaat. we wonen blijkbaar in dezelfde regio. @Neosphinx meer beelduitval is niet correct, toch niet met de juiste schotel intallatie grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
Neosphinx Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 @Dirocca: Sneeuw? Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625 Triax 78 met CD Triple LNB Minix Neo X7 - Minix Neo A2
dirocca Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 @Dirocca: Sneeuw? er moet al bijzonder veel sneeuw op de schotel/koppen liggen voor het beeld uitvalt, wat in Belgie niet zo bijster veel voorkomt en dan is het gewoon een kwestie van sneeuw ff te verwijderen. ter goede orde, ik spreek hier niet voor de standaard tvv schotel installatie. grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
Zuppelan Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 (aangepast) Kan ik, wonende bij Leuven, met satelliet tv de engelse posten ontvangen? Ja, en dan niet alleen de BBC's, maar alles. De Britse zenders kun je gratis ontvangen door je schotel op de positie 28 oost te richten. De Nederlandstalige zenders zitten op de posities 19 oost en 23 oost. Dat betekent dus dat je een schotel met 3 ontvangstkoppen moet kopen, ééntje voor enkele satellietpositie. Hoe begin ik er in godsnaam aan? Ik lees zoveel verschillende posts dat ik er niet meer aan uit kan. Stel vast wat je wilt: Welke satellietposities wil je ontvangen? Hoeveel televisies moeten satellietontvangst hebben? Stel vast welke wensen je hebt voor ontvangstapparatuur. Bijvoorbeeld wil je kunnen kijken en opnemen tegelijk? Ben je iemand die zelf zenders op de afstandsbediening wil kunnen rangschikken, of heb je liever dat dat voor jou gebeurt? Stap met dit lijstje wensen een satellietwinkel binnen en laat je adviseren welke produkten geschikt zijn voor jouw wensen. Naar mijn ervaring is met name de ontvanger een hele belangrijke keuze over hoe tevreden je uiteindelijk gaat zijn. In de winkel kun je eens kijken hoe die ontvangers zappen en of dat goed bij jouw gebruikspatroon past. Zijn jullie tevreden van satelliet tv? Over tvvlaanderen lees ik veel slecht op internet, maar dat doe ik over telenet, bottom line, ook... Er valt altijd wel wat te mopperen wat niet goed is. Wat TV Vlaanderen betreft geen uitzondering. Het grootste nadeel van TVV is dat Vier, Vijf en 2BE niet in HD-kwaliteit te bewonderen zijn. Daar staat tegenover dat je veel buitenlandse zenders (vooral Britse en Duitse omroepen) in een HD-kwaliteit kunt bekijken waar het water je van in de mond loopt. Is er nog iets anders dan tvvlaanderen in vlaanderen? De Waalse zuster Télésat. Die biedt de Vlaamse zenders aan als extra optie bij het abonnement. Wat is een gemiddeld kostenplaatje? De abonnementstarieven staan op de webstek van TV Vlaanderen. Wat investering betreft is er een oplossing voor ieder budget. De meest eenvoudige schotelinstallaties liggen rond de 150 euro, maar als je de Britse zenders wilt ontvangen dan heb je al wat meer wensen. Grotere schotels, extra televisies en schotelposities drijven de kosten op. 12 december 2013 aangepast door Zuppelan
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 afleidingsmanoeuvre beeld uitval wegens extreem weer valt wel mee hoor... eerst de belangrijke topics. kijk eenst naar de multifeed antennes (in dit geval voor twin tuner) receiver keuze gecertificeerde kist van provider of vrije keuze! Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
katrientys Geplaatst: 12 december 2013 Auteur Geplaatst: 12 december 2013 pfoewie, dank je allemaal voor de info! Ik heb nu toch al een beetje een idee. Ik wil dus inderdaad al de Britse zenders (kwijl) kunnen ontvangen, programma's kunnen opnemen, en we hebben twee tv's etc etc... Ik zal dus maar eens op zoek gaan naar een winkel... @Philip: super! :-) dank je!
Sprietje Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Als je het niet meteen al te duur wilt maken is een Triax 78 met een triple-lnb een optie. Je kunt dan de Astra 1, 2 en 3 ontvangen en hebt 4 aansluitingen. Een Triax 78 koop je al voor €22,50 en een triple-lnb al voor € 69,99
Neosphinx Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 katrientys, vergeet wel niet te bekijken of het mogelijk is om sattelieten te pakken hé. Als je een smartphone hebt kan je met de hulp van Sattelite Director zien of het mogelijk is op de plaats die je wilt. Ook zijn er stedebouwkundige voorschriften voor schotels aan de muur te bevestigen ed. Niet te snel je material kopen. Eerst kijken of het technisch mogelijk is. Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625 Triax 78 met CD Triple LNB Minix Neo X7 - Minix Neo A2
Sprietje Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Inderdaad, de voorschriften van VROM vindt je hier: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/brochures/2010/07/20/schotel-antennes.html Woon je in een huurhuis, dan moet je ook het regelement van de verhuurder er op nalezen en woon je in een koopapartement, dan gelden daar ook regels voor het plaatsen van satellietschotels. Heb je geen smartfone, dan kun je met behulp van http://www.dishpointer.com/ ook kijken of je vrij zicht hebt op de satellieten. Straat, huisnummer en woonplaats intoetsen, satelliet kiezen die je wilt ontvangen, zo ver mogelijk op je huis inzoomen en je ziet meteen of je vrij zicht hebt.
Jean-Claude Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 als je wenst op te nemen, kies dan bij voorkeur een ontvanger die ongecodeerd opneemt, en als die dan ook nog een netwerkverbinding heeft dan kun je die opnames overzetten naar een pc of laptop om ze op de trein te bekijken als je naar je werk gaat (bijvoorbeeld). Je kan ze ook op dvd zetten om een eigen collectie aan te leggen van je favoriete series. het bovenstaande kan met een eenvoudioge unix ontvanger, maar dan direct een waarschuwing : de ontvanger is dan misschien eenvoudig, het gebruik en onderhoud vereist veel discipline en enige computerkennis (hoewel dat na een tijdje ook wel meevalt en je krijgt hier veel hulp). DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen