Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Inderdaad, de voorschriften van VROM vindt je hier: VROM in Leuven Kan ik, wonende bij Leuven, met satelliet tv de engelse posten ontvangen? ciao ciao Traces Of You Anoushka Shankar, Norah Jones
minplus Geplaatst: 13 december 2013 Geplaatst: 13 december 2013 pfoewie, dank je allemaal voor de info! Ik heb nu toch al een beetje een idee. Ik wil dus inderdaad al de Britse zenders (kwijl) kunnen ontvangen, programma's kunnen opnemen, en we hebben twee tv's etc etc... Ik zal dus maar eens op zoek gaan naar een winkel... @Philip: super! :-) dank je! Ga niet te snel naar een winkel tenzij je een uiterst betrouwbare met veel kennis weet. Zet iig. eerst op een rijtje wat je precies allemaal wilt ontvangen en kunnen doen en ga daarmee naar die winkel. Als je geen echt zeer goede weet, vraag dan eerst hier op het forum naar al die afzonderlijke dingen. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Zuppelan Geplaatst: 13 december 2013 Geplaatst: 13 december 2013 (aangepast) Daar ben ik het niet mee eens. Voor een leek is het gewoon heel handig om verschillende apparatuur naast elkaar te kunnen zien werken. Inderdaad zou ik me niet meteen laten ompraten, dat is een ander verhaal. Maar oriënteren doe je best in een winkel. Verder heeft een satellietwinkel meer deurtjes naar TV Vlaanderen dan je zelf hebt. Als je een abonnement afsluit, dan kan een winkel vaak een interessant instapaanbod regelen, ga je zelf kaartje in een webwinkel kopen en registreren dan betaal je de volle mep. 13 december 2013 aangepast door Zuppelan
minplus Geplaatst: 13 december 2013 Geplaatst: 13 december 2013 (aangepast) Als je geen betrouwbare winkel weet moet je je hoe dan ook eerst goed informeren. Daar blijf ik 100% achter staan. Dat doe je niet bij zo maar een willekeurige winkel want vele zullen je proberen aan te smeren wat ze toevallig op de plank hebben staan qua schotel, tuner, switch, kabel, enzovoort en sommige, als ze merken dat je onervaren bent, ver overjarige troep die ze niet kwijt konden. Ik heb dat om me heen veelvuldig zien gebeuren en ook op fora de ellende gelezen. Maar mogelijk weet iemand in zijn/haar (katrientys) omgeving een betrouwbare zaak met kennis. 13 december 2013 aangepast door minplus 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
katrientys Geplaatst: 14 december 2013 Auteur Geplaatst: 14 december 2013 Ok, andere vraag dan... Kent er iemand een betrouwbare winkel in de buurt van Leuven? Vlaams Brabant? Ik weet wel wat ik allemaal wil ondertussen. VEEEEEEEL Britse posten, Vlaamse interesseren me niet, opnames kunnen maken, twee tv's, ... moet ik nog iets weten? Ik woon belachelijk landelijk en kan zonder probleem een schotel aan mijn huis hangen eender welke richting uit. ik moet nog uitvissen hoe die app satellite director werkt, maar het vindt precies toch vanalles ( 6 signalen). dus er zal wel iets te ontvangen zijn, nee?
Zuppelan Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 Specifieke winkels aanprijzen mag nu net niet op dit forum. Als je even op de dealerkaart van TV Vlaanderen kijkt, dan zitten er twee dealers net ten noorden van Leuven: http://www.tv-vlaanderen.be/verkooppunten.aspx Over beiden heb ik geen informatie of ze goed of slecht zijn.
Zuppelan Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 (aangepast) Wat je ook nog even kunt doen is de filmpjes in het review-deel bekijken van dit forum. Let op dat de recenties niet geschreven zijn met het oogpunt op een absolute beginner, maar het geeft je een idee wat er te koop is. Een goedkope ontvanger die goed werd beoordeeld is de Amiko Alien: Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met de Vu+ Ulitmo, een apparaat dat een paar klassen zwaarder is: ... dan krijg je een idee wat er allemaal mogelijk is. Als je een Telenet Digibox gewend bent dan zal de ervaring ongeveer overeen komen met een Oost-Duitser die enkel een Trabantje gewend was en opeens nadat de muur gevallen is tussen allerlei mooie auto's van allerlei merken kunt kiezen. Een Fiat Panda of een Ferrari brengen je beiden van A naar B, maar op totaal andere manier, je zult wat dat betreft je even in de materie moeten werken. 14 december 2013 aangepast door Zuppelan
Neosphinx Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 Je hebt eigenlijk 2 keuzes. Ofwel ga je met tvv standaard materiaal. Laat je het door tvv installeren ofwel ga je zelf aan de slag. Het zelf doen kan (in mijn geval toch) duurder uitkomen dan tvv maar het voordeel is dat je kan kiezen welke hardware je neemt en je ook een technische baggage opbouwt. Sites zoals beslist be of nl en consumentbond helpen je in het zoeken naar de beste prijs. Wat tvv van hardware voorstelt is niet altijd het beste. Op aanraden van mensen hier heb ik bvb een 78cm triax gekocht ipv een 64 van tvv. Neem rustig je tijd om vast te stellen wat je decoder allemaal moet kunnen doen. Ik zou je ten minste al een triple lnb of 3 afzonderlijke lnbs aanraden voor je posten. Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625 Triax 78 met CD Triple LNB Minix Neo X7 - Minix Neo A2
carlo666 Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 Ik weet wel wat ik allemaal wil ondertussen. VEEEEEEEL Britse posten, Vlaamse interesseren me niet, opnames kunnen maken, twee tv's, ... moet ik nog iets weten? Als je alleen Britse posten wil hoef je niet eens een abo op TVV. Koop wel een ontvanger die een TVV-kaart aankan voor als je later toch een abo zou willen.
Jean-Claude Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 wel, hier is een lijstje van alle zenders op Astra2 28.2E die gratis te ontvangen zijn : http://en.kingofsat.net/pos-28.2E-fta.php als je dan ook nog een abonnement op Sky UK erbij zou nemen, dan krijg je het volgende erbij : http://en.kingofsat.net/find2.php?pos=28.2E&cl=&num_pays=&num_genre=&num_crypt=13&num_standard=&ordre=freq hierbij moet ik wel zeggen dat zo'n Sky abonnement niet eenvoudig is om te verkrijgen in Vlaanderen, en ook niet goedkoop, maar een bepaalde sat-winkel in Aalst kan daar meer over vertellen ..... DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen