gerard-almelo Geplaatst: 10 december 2013 Geplaatst: 10 december 2013 hallo heb ook win 8.1 erop maar wil weer terug naar win7 hoe kan ik het beste doen ????wil de complete harde schijf formateren hoe en wat doe ik dat ? mvg gerard
Psychosammie Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Windows-7 DVD erin. Alle partities eraf gooien. Windows-7 opnieuw installeren in een nieuwe partitie. En alles wat je wil bewaren er van te voren even af halen. Partitie weg = alles weg. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
sattv4iedereen Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 hallo heb ook win 8.1 erop maar wil weer terug naar win7 hoe kan ik het beste doen ????wil de complete harde schijf formateren hoe en wat doe ik dat ? mvg gerard neem een dvd met windows 7 erop.steek die in je dvd-rom speler,en indien mogelijk,heb je een opstartmenukeuze als je de pc opstart. bvb ik moet zodra ik de power knop heb ingedrukt,op F12 drukken (iedere pc is bijna anders).dan vraagt die menutje wat er eerst moet worden opgestart.kies voor dvd en druk op enter.dan zal de pc opstarten van de dvd,en laat alles rustig zijn gang gaan. op een bepaald moment,zal je bij stationsoptie's zijn,en dan zie je de partitie's van je schijf.in geval van een laptop,kunnen er dit 3 zijn.klik met de muispijl op een partitie en klik op verwijderen.doe dit met alle partitie's.eens ze allemaal verwijderd zijn,klik je op nieuw,en dan kan je kiezen voor één partitie of meerdere.je zal een getal zien van de grootte van je schijf.als je dit zo laat,zal je schijf staan in 1 partitie.ik kies er bij groter schijven altijd voor 2 partitie's,en deel het getal in 2 en vul dit getal in.druk op ok.dan heb je een deel die gepartieoneerd is,en een onbewerkt.ga op onbewerkt,en maak daar ook een partitie van.eens dit gedaan is,kies je de juiste partitie en klik je op volgende.dan zal de windows dvd deze partitie formatteren en beginnen met de installatie. verder zal hij dan nog vragen stellen,maar ik laat deze,omdat dit niet je hoofdvraag is. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Psychosammie Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Nou, al die partities is nergens voor nodig. Het blijft dezelfde harde schijf. Het enige wat handig kan zijn is dat je iedere partitie een driveletter kan toekennen. Maar je kan hetzelfde bereiken met een paar mappen. Dat heeft als voordeel dat je achteraf nooit met tooltjes aan de partities hoeft te knutselen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 ja knutselen levert altijd meer ellende, dan standaard partitie instellingen gebruiken > automatische voorkeur overnemen van de installatie wizard van uw OS. ik kan me enkel een situatie voorstellen dat je bewust de partitie indeling aanpast op de vaste schijf, dat is namelijk als je van de PC een multiboot (ook voor andere besturingsystemen) geschikt wilt maken. dus niet de volle 100% voor windows reserveert maar bijvoorbeeld de helft. ciao Second Life Mungo Parker
winwiz Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Twee berichten gesplits omdat ze toch verschillend zijn. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
bellejt Geplaatst: 13 december 2013 Geplaatst: 13 december 2013 DVD insteken en 2 partities maken : eentje voor je operating system en een tweede voor je datagegevens.Als je dan moet herinstalleren ben je niet alles kwijt of moet je het niet verplaatsen.Wil je een andere windows kan je gewoon opnieuw op de C-drive overinstalleren en moet je niet aan je dataschijf raken. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen