Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi,

Misschien een domme vraag, maar als ik met de astra 23.5 mijn HD kanalen van Canaldigitaal ontvang en

alleen daar naar kijk, heb ik de astra 19.2° dan wel echt nodig?

Dit vraag ik, omdat ik op mijn Gibertini 125cm graag de astra 28.2° wil bij plaatsen en alle drie de astra's op een multifeed

wat nauw luistert qua signaal. Woon in noord Italie.

Ik dacht, dat wanneer ik alleen de 23.5 en 28.2 op de Gibertini plaats, het uitrichten wat makkelijker gaat.

aangepast door vaidyaluap

Geplaatst:

als je alleen maar bij de  Canaldigitaal blijft dan is het voldoende 

maar als je ook tvv hebt dan heb je ook de 19.2°E nodig enz

ik zou toch 19.2°E persoonlijk er ook bijzetten 

maar dat maakt ieder voor zich uit

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Beste vaidyaluap

De fastscanlijsten van Canaldigitaal komen van de Astra 19,2 en wel van de transponder waar ook de zender BVN op zit. Kun je de Astra 19,2 niet ontvangen, dan kun je dus ook geen fastscanlijsten meer inladen.

Sommige mensen vinden dat heel erg, anderen zoeken even op welke transpondergegevens je voor bijv. een nieuwe zender nodig hebt en doen zelf een manual-scan. Zeker als je ontvanger beschikt over een Blind-scan functie, dan mis je helemaal niets meer want dan laadt je ook nieuwe zenders in waar ze bij CanalDigitaal nog nooit van gehoord hebben. Het enige is dat je de zenders wel in je eigen volgorde moet zetten maar dat is met een favorietenlijst ook een fluitje van een cent.

Ook alle firmware-updates van alle CanalDigitaal goedgekeurde ontvangers komen via de transponder van zender BVN. Heb je dus zo’n ontvanger, dan is het misschien niet zo handig de Astra 19,2 te laten varen.

Geplaatst:

Vaidyaluap, als je toch liever naar Britse dan naar Duitse zenders kijkt, is je plan niet zo gek.

Maar je gaat dus wel een hoop Duitse HD missen.

Maar waarom richt je de schotel niet primair op Astra 3 of 2, en schuif je daarna de Astra 1 er gewoon bij?

Die laatste is loeisterk, die luistert bij instelling nog het minst nauw.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Hoe wordt de ontvangst (schotel) van 28 graden in Noord-Italië na februari volgend jaar?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Met een Gibertini 125 is dat geen probleem hadden we enige tijd geleden al uitgezocht. Misschien dat vaidyaluap inmiddels zelf ervaring heeft met de Engelse zenders die op de Astra 2F zitten.

Geplaatst:

alleen ga je wel discovery channel, nickelodeon, bvn, motors tv, nautlcal channel, mtv music, mtv dance, vh1, missen die zit op 19,2

misschien dat deze binnenkort gaan verhuizen....

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Geplaatst:

Dat lijkt me niet voor de hand liggen na de grote reshuffle die net voorbij is, maar ook niet logisch.

Naast de CD trsnsponders lift CD ook mee met andere providers, en jij noemt hierboven al twee gevallen.

Mezzo is er ook nog een.

Dus Astra 1 blijft voor Nederlanders de moeite waard om meerdere redenen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

De duitse zenders in HD, 4K of super OLED kunnen me gestolen worden Eduard07

Het primair richten op 3 of 2 is iets waaraan ik zit te denken. En dan de 1 er bij plaatsen

Ceesv, inderdaad hoe wordt de ontvangst in noord Italie vanaf februari ?

Hier in Turijn wordt de 28 goed ontvangen met een schotel van 80 tot 100cm.

Sprietje, Ik heb nog steeds geen ervaring met de astra 2F want ik ben veel op reis geweest en heb tot nu toe alleen

antenne mannetjes op bezoek gehad die rond de 600 euries vroegen.

Geplaatst: (aangepast)

precies sprietje. maar ik laat me niet naaien door die gasten.

heb nu iemand die het voor 70€ per uur doet.

denk dat ik op de gibertini 125

2 inverto's ultra black laat zetten

voor de astra 23 en 28 en heb ook

2 spauns 4x1

aangepast door vaidyaluap
Geplaatst:

Laat me maar even weten wanneer het zover is. Dan zal ik de afstand tussen die twee vast uitrekenen. Dan kan hij de juiste lnb-houder meenemen en goed afstellen. Met de combinatie Astra 23,5 en 28,2 hebben ze toch geen ervaring dus moeten ze alles uitproberen wat veel tijd gaat kosten. De komende dagen heb ik toch nergens geen tijd meer voor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen