vaidyaluap Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 (aangepast) Hoi, Misschien een domme vraag, maar als ik met de astra 23.5 mijn HD kanalen van Canaldigitaal ontvang en alleen daar naar kijk, heb ik de astra 19.2° dan wel echt nodig? Dit vraag ik, omdat ik op mijn Gibertini 125cm graag de astra 28.2° wil bij plaatsen en alle drie de astra's op een multifeed wat nauw luistert qua signaal. Woon in noord Italie. Ik dacht, dat wanneer ik alleen de 23.5 en 28.2 op de Gibertini plaats, het uitrichten wat makkelijker gaat. 12 december 2013 aangepast door vaidyaluap
smetje limb.BE Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 als je alleen maar bij de Canaldigitaal blijft dan is het voldoende maar als je ook tvv hebt dan heb je ook de 19.2°E nodig enz ik zou toch 19.2°E persoonlijk er ook bijzetten maar dat maakt ieder voor zich uit 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Beste vaidyaluap De fastscanlijsten van Canaldigitaal komen van de Astra 19,2 en wel van de transponder waar ook de zender BVN op zit. Kun je de Astra 19,2 niet ontvangen, dan kun je dus ook geen fastscanlijsten meer inladen. Sommige mensen vinden dat heel erg, anderen zoeken even op welke transpondergegevens je voor bijv. een nieuwe zender nodig hebt en doen zelf een manual-scan. Zeker als je ontvanger beschikt over een Blind-scan functie, dan mis je helemaal niets meer want dan laadt je ook nieuwe zenders in waar ze bij CanalDigitaal nog nooit van gehoord hebben. Het enige is dat je de zenders wel in je eigen volgorde moet zetten maar dat is met een favorietenlijst ook een fluitje van een cent. Ook alle firmware-updates van alle CanalDigitaal goedgekeurde ontvangers komen via de transponder van zender BVN. Heb je dus zo’n ontvanger, dan is het misschien niet zo handig de Astra 19,2 te laten varen.
Sprietje Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Dan ben je dus niet afhankelijk van software updates OTA (via de satelliet).
Eduard07 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Vaidyaluap, als je toch liever naar Britse dan naar Duitse zenders kijkt, is je plan niet zo gek. Maar je gaat dus wel een hoop Duitse HD missen. Maar waarom richt je de schotel niet primair op Astra 3 of 2, en schuif je daarna de Astra 1 er gewoon bij? Die laatste is loeisterk, die luistert bij instelling nog het minst nauw. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 12 december 2013 Moderator Geplaatst: 12 december 2013 Hoe wordt de ontvangst (schotel) van 28 graden in Noord-Italië na februari volgend jaar? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Met een Gibertini 125 is dat geen probleem hadden we enige tijd geleden al uitgezocht. Misschien dat vaidyaluap inmiddels zelf ervaring heeft met de Engelse zenders die op de Astra 2F zitten.
henkie73 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 alleen ga je wel discovery channel, nickelodeon, bvn, motors tv, nautlcal channel, mtv music, mtv dance, vh1, missen die zit op 19,2 misschien dat deze binnenkort gaan verhuizen.... gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Eduard07 Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Dat lijkt me niet voor de hand liggen na de grote reshuffle die net voorbij is, maar ook niet logisch. Naast de CD trsnsponders lift CD ook mee met andere providers, en jij noemt hierboven al twee gevallen. Mezzo is er ook nog een. Dus Astra 1 blijft voor Nederlanders de moeite waard om meerdere redenen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
vaidyaluap Geplaatst: 12 december 2013 Auteur Geplaatst: 12 december 2013 De duitse zenders in HD, 4K of super OLED kunnen me gestolen worden Eduard07 Het primair richten op 3 of 2 is iets waaraan ik zit te denken. En dan de 1 er bij plaatsen Ceesv, inderdaad hoe wordt de ontvangst in noord Italie vanaf februari ? Hier in Turijn wordt de 28 goed ontvangen met een schotel van 80 tot 100cm. Sprietje, Ik heb nog steeds geen ervaring met de astra 2F want ik ben veel op reis geweest en heb tot nu toe alleen antenne mannetjes op bezoek gehad die rond de 600 euries vroegen.
Sprietje Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 €600,- , dat is toch niet te geloven. Ik heb het idee dat je in Italië behoorlijk wordt opgelicht en dat ze daarvoor het eerst de buitenlanders uitkiezen.
vaidyaluap Geplaatst: 12 december 2013 Auteur Geplaatst: 12 december 2013 (aangepast) precies sprietje. maar ik laat me niet naaien door die gasten. heb nu iemand die het voor 70€ per uur doet. denk dat ik op de gibertini 125 2 inverto's ultra black laat zetten voor de astra 23 en 28 en heb ook 2 spauns 4x1 12 december 2013 aangepast door vaidyaluap
Sprietje Geplaatst: 12 december 2013 Geplaatst: 12 december 2013 Laat me maar even weten wanneer het zover is. Dan zal ik de afstand tussen die twee vast uitrekenen. Dan kan hij de juiste lnb-houder meenemen en goed afstellen. Met de combinatie Astra 23,5 en 28,2 hebben ze toch geen ervaring dus moeten ze alles uitproberen wat veel tijd gaat kosten. De komende dagen heb ik toch nergens geen tijd meer voor.
vaidyaluap Geplaatst: 13 december 2013 Auteur Geplaatst: 13 december 2013 grazie Sprietje, die dual feed heb ik hier liggen en die andere is makkelijk verkrijgbaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen