Ga naar inhoud


Mijn mooie grote monitor HP LP3065 definitief kapot?


paulvr

Aanbevolen berichten

Al sinds meer dan een half jaar heb ik wellicht door eigen schuld geen mooie grote (30 inch) monitor meer bij mijn PC. Het begon er gek genoeg mee dat ik wegvallend beeld kreeg als hij aan mijn belangrijkste PC hing. Beeld begon ineens weg te zijn, je moest opnieuw booten om weer beeld te krijgen. Maar gek genoeg bleek hij via een andere PC wel te werken.

 

Ik ging er dus aanvankelijk vanuit dat het iets met videokaarten te maken had, ging ze dus uitwisselen maar dat bracht geen enkel soulaas. Sterker nog, de problemen werden langzaam groter, Voor alle duidelijkheid: deze monitor heeft uitsluitend drie DVI ingangen en van begin af aan stelde ik wel vast dat de diverse kaarten met DVI die ik heb (Radeon, MSI) allemaal probleemloos aan een andere monitor (15 pins VGA) aansluitbaar waren en werkten.

 

Maar langzaam werd het erger, totdat ook de andere PC geen beeld meer opleverde. En toen kwam het gekke: als ik in plaats van mijn harde schijf een zelfstartende DVD gebruikte met Linux erop kreeg ik wel beeld. Alleen een sterk verkleind beeld zodat er ruim twee van odner elkaar te zien waren en nog een klein randje van een derde beeld. Voor de goede orde: Bij het opstarten krijg je niets te zien, Pas nadat de opstartroutine onder Linux af is krijg je dat beeld.

 

Uiteindelijk een reparateur gevonden die me na 2 maanden meldde dat het moerbord wel kapot zou zijn en dat HP geen onderdelen levert dus dat ik het verder wel vergeten kon. Doodzonde voor een prachtig grote monitor met haarscherp beeld en perfecte kleuren dus ik hoopte via marktplaats iemand te vinden die een kapot beeldscherm had maar nog wel een goed moederbord erin.

 

Wel, dat werd een ramp, de eerste oplichter kostte me 40 euro, de volgende twee kon ik gelukkig doorzien dus geen verdere verliezen. Serieuze antwoorden kwamen er niet.

 

Nog één detail: de omschakeling tussen de drie ingangen die met een toets aan de monitor aanwezig is heeft bij mij helaas nooit gewerkt. Wel werkten alle drie ingangen maar dan alleen automatisch. D.w.z. het maakte niet uit in welke ingang ik de computer hing, ik had alttijd beeld. maar hing ik er twee aan dan won de PC met radeon kaart altijd dus schakelen was er niet bij.

 

En daarmee kom ik op de zelfbeschuldiging: ik heb nogal eens gewoon met stekker van de ene naar de andere PC omgeschakeld en vergat daarbij een enkele keer om de monitoruit te zetten. Kan zijn dat dat de problemen erger maakte, ik weet het niet.

 

Als iemand mij in dezen een raad kan geven, graag. Ik zou het doodzonde vinden zo'n dure en mooie monitor zomaar weg te moeten gooien. Geld voor een gelijkwaardige vervanger zit er helaas niet in.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, dat zou fantastisch zijn. En dan nog wel in eigen stad! Wat de reparateurs betreft, het was een professioneel bedijf in Spijkenisse en achteraf begrijp ik dat ze al dezelfde dag dat ie binnenkwam tot de conclusie waren gekomen "dat het wel aan het moederbord ligt". Ik heb sterk de indruk dat ze hem niet eens opengemaakt hebben maar weet dat natuurlijk niet zeker.

 

Als je me even een PM wilt sturen met je telefoonnummer dan neem ik direct contact op. 

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...