Ga naar inhoud

Welke Enigma 2 ontvanger zouden jullie nu kopen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Velen van jullie hebben al een Enigma 2 ontvanger maar mocht je op dit moment eentje willen kopen welke zou dat dan worden en waarom?

Ervaringen over je huidige Enigam 2 ontvanger zijn ook welkom.

aangepast door lujo

Geplaatst:

Dit is mijn eerste ontvanger en de vergelijking kan ik enkel maken met een telenet box. Wat een verademing :-|

Ik denk dat er geen eenduidend antwoord is op deze vraag. Iedereen heft zijn eigen ervaringen natuurlijk met een bepaald merk. Ik heb een maand geleden voor de keuze gestaan en na veel vergelijken heb ik voor de Vu+ Solo2 gekozen. De Vu+ Duo2 kan je natuurlijk nog meer mee, maar ik heb geen uitwisselbare tuners nodig dus zot om nog eens tig extra te betalen.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Geplaatst:

Een xtrend. En dan het model wat past bij je behoeften.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

ach, elke vu of xtrend ontvanger komt in aanmerking, je kan op elk van deze ontvangers

openpli of vti draaien en waarvoor je hier van ons een uitstekende ondersteuning/begeleiding krijgt.

welke ontvanger juist voor jouw gepast is hangt er natuurlijk vanaf wat je er mee wil doen.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

eentje die me nog enkele jaren plezier oplevert

o, maar die heb ik al ;)

ik sluit mij hier volledig bij aan. :D

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Voor mij was de multi-tuner en de bewezen kwaliteit c.q. gebruikersgemak de doorslaggevende factor. Dreambox 7000s, Dreambox 800HD-PVR, Dreambox 8000HD, Dreambox 800HD-se in die volgorde aangeschaft. Dan nog een recentelijk ge-modde Dreambox 500HD V1 en om te spelen een MaxDigital XP1000 (Koreaanse makelij, dus niet de Chinese SF-1008).

Geplaatst:

als je zo'n fan bent als Mimisiku, met al die dreambox modellen hetgeen ik jaren lang zelf ben geweest

kun je natuurlijk ook zijn speeltje "de koreaanse MaxDigital XP1000HD" plaatsen

er is een budget en er zijn open embedded ondersteunde enigma2 ontvangers genoeg om uit te kiezen

geloof me of lees het na; dreambox is in de toekomst zeker geen open embedded.

zo zijn enkele van de TOP merken naar de kloote gegaan, door slechte beslissingen tussentijds

en de populariteit stagneert en de support eindigt ook weldra.

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Voor mij was de multi-tuner en de bewezen kwaliteit c.q. gebruikersgemak de doorslaggevende factor. Dreambox 7000s, Dreambox 800HD-PVR, Dreambox 8000HD, Dreambox 800HD-se in die volgorde aangeschaft. Dan nog een recentelijk ge-modde Dreambox 500HD V1 en om te spelen een MaxDigital XP1000 (Koreaanse makelij, dus niet de Chinese SF-1008).

Ga nu aub niet verkondigen dat dreambox met kwaliteit erboven uit stijgt want dat is onzin.

Zeker de eerste generaties dreamboxen 7000 en 800 waren niet echt geweldige boxen ivm hardware.

Ze zijn inderdaad vrij goed maar met de prijs zitten ze VER boven de concurrentie. Heb al redelijk wat xp1000 geplaatst en nog niet 1 defect. VU hetzelfde verhaal. Goed de VU duo heeft een elco probleem maar dat is gelukkig goed zelf op te lossen.

Geplaatst:

Waarom nu weer zo'n flame actie?? De vraag is gewoon welke box je zou nemen. Daar geef ik dan eerlijk antwoord op. Als je dat niet zint reageer dan niet!

Bij mij en vele vele anderen is de kwaliteit van de box beduidend beter dan al die Chinese knock-offs die toevallig nu allemaal OpenPli draaien. Rotte voedingen, zwakke componenten. Komt echt niet van mijzelf hoor.. Lees de fora (zelfs hier maar na)

Geplaatst:

Ik mag op jou reactie reageren als ik dit wil. Als je hier niet tegen kunt kun je beter in 1ste instantie al niets posten. Je moet dit zeker niet persoonlijk opnemen want dat is absoluut niet de bedoeling.

Ivm rotte voedingen dan zou ik dit zelfde forum eens nalezen over de 7000 en 800 1ste editie. Ik heb zelf trouwens meeste boxen ook wel gehad incl. DM7000.

Ik ga niet zeggen dat alle boxen van denderende kwaliteit zijn maar om te zeggen dat dreambox hier boven uit gaat is ook absoluut niet waar. VU , Xtrend hebben zichzelf zeker bewezen de laatste jaren.

Neem je dan nog het grote prijsverschil mee is mijn keuze snel gemaakt. Er zijn idd veel Dreambox liefhebbers en die schieten op alles wat niet DM is. Of ze met goede argumenten komen is iets anders.

mvg Bart

Geplaatst:

Ik heb zelf 8 of 9 jaar de dm7000 gehad, nooit geen last gehad, ook altijd een HDD in gehad, altijd perfect gedraaid, ook toen ik hem verkocht heb, nou heb ik zelf de duo en duo², de duo² bevalt me heel goed, snel apparaat ;)

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Ik wil graag een combinatie satellietontvanger en mediacenter, liefst xbmc. Aangezien de ontwikkeling/verkoop van deze boxen eigenlijk net pas op gang gaat komen zal er nog wel een jaartje of wat overheen gaan voor deze echt doorontwikkeld zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen