Ga naar inhoud


Welk RF kanaal vrij op Ziggo netwerk.


MR_B

Aanbevolen berichten


Ik zit in de Ziggo regio Twente en zie nog steeds wel een aantal UHF kanalen vrij. Wel heb ik de indruk (vooral ook bij UPC!) dat UHF kanalen vogelvrij zijn als het gaat om vrijhouden door de kabelaar. Er zijn in de VHF wel een groot aantal kanalen vrij!

Boven de FM zijn S kanalen S 3= 119,25 MHz t/m S 8= 154,25 MHz plus net onder de UHF S 37=431,25 MHz t/m S 40 = 455,25 MHz nog beschikbaar. Dit zou te maken kunnen hebben met het volgende: De lage S kanalen worden geblokkeerd door oude wandcontactdozen die geschikt waren voor DSR t/m 140 MHz. De hoge S kanalen vallen in de VHF / UHF split bij oudere splitbandversterkers in de kabelnetwerken. Als er iemand is die dit kan bevestigen vanuit Ziggo hoor ik dat heel graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DSR geschikte wandcontactdozen zouden her en der nog in het land te vinden kunnen zijn waardoor de lage S kanalen niet op de TV poort doorkomen. Let op: Dit is mijn theorie ter verklaring van het vrijhouden van dit banddeel door Ziggo. Het kan wel een heel andere reden hebben dus als iemand het weet hoor ik het graag. De dubbele letters duiden op reflecties of een in-kanaal frequentie onvlakheid. Misschien dat ergens toch filtering aanwezig is? Gaan de hoge S kanalen niet beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou kunnen dat de modulator te 'hard' staat dan overstralen vaak de letters die komen dan a.h.w. naar voren net als je vroeger bij een CRT de helderheid op schroefde.

Wat bedoel je met te hard ? heb aan alle schroefjes gedraaid maar er veranderd niks.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...