watnouweer Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 Hallo beste mensen, ik ben eigenlijk een leek met dit soort zaken; Ik het een vu +ultimo met wifi adapter, onze pc zit met kabelverbinding op een standaard wifi router van kpn. Met openwebif kan ik probleemloos alle zenders streamen ook hd op de pc via de wifi. Nu wil ik naar de galaxy tab 2 streamen mgv enigma tv. Maar nu moet ik hier allerlei codes invoeren;serverurl (ip dns) ip van de router of van de vu+?, webpoort,? streampoort?, wachtwoord, het wacht woord is het wachtwoord van de router? en wat moet er bij de overige ingesteld worden bitsnelheid,video schaal, audiobitsnelheid e.d Ik heb van alles geprobeerd, ik krijg alleen zwart beeld, sd zenders doen het ook niet. Ik heb een vlc app op de tablet staan. Wie kan een goed licht op dit probleem schijnen? (de ontvanger: openpli 3.0 kernel3.1.1 enigma 2013-08-02 )
jeevanhoof Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 Hoi, instaleer anders eens dreamdroid. Maak een profiel aan Geef dit de naam bv. VU Hier vul het IP adres van je VU in. Bij de poort kies je 80 Gebruikersnaam : dreambox Paswoord : root (of was het nu net omgekeerd?) Kies het profiel en de app maakt verbinding met je box. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Jürgen Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 Als er niets gewijzigd is dan is de standaard Gebruikersnaam : root Password : leeg laten dus niets invullen MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
watnouweer Geplaatst: 14 december 2013 Auteur Geplaatst: 14 december 2013 Bedankt voor de reacties. Ik krijg wel verbinding, ik kan wel zappen (op de tv) als ik dan wil streamen dan geeft hij een foutmelding "kan bestand niet afspelen, probeer media bibliotheek te vernieuwen" bij openwebif gebeurd dit ook; als ik van de harde schijf wil streamen geeft hij even aan: downloaden start, maar er gebeurd niks. Wat zou dat kunnen zijn?
hija31 Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 (aangepast) Probeer eens met VPlayer. 14 december 2013 aangepast door hija31
dirocca Geplaatst: 14 december 2013 Geplaatst: 14 december 2013 Op pc, vlc player gebruiken. Met dreamdroid, mx player gebruiken. Grtz Philip vuduo 500 GB HDD openpli4 - vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 - XP1000 pli4 Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 logitech harmony ultimate TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM
watnouweer Geplaatst: 15 december 2013 Auteur Geplaatst: 15 december 2013 Zowel op de pc als de tablet heb ik vlc, ik zal mx player op de tablet zetten, ik laat wel even weten of dat werkt. grt karel
watnouweer Geplaatst: 15 december 2013 Auteur Geplaatst: 15 december 2013 Ik heb vplayer en mx player beide geprobeerd, can't open file blijft hij aangeven ik heb geproberd met hardware decoding, maar ook geen effect. Ik zie blijkbaar vast iets over het hoofd. Niemand in de buurt van veendam, die even kan komen beoordelen?
hija31 Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 (aangepast) Hier zijn mijn instellingen. Misschien kun je wat zien. Ultimo met BH image en statisch IP. Ik heb een nieuw profile gemaakt in DreamDroid met de naam Ultimo met deze instellingen: CONNECTION: 192.168....(ip van de Ultimo) ______ poort numme (De juiste poort is te vinden in Http port in OpenWebif Configuration in de Ultimo) LOGIN: Login toestaan (aanvinken) Gebruiker = root Wachtwoord = ingestelde wachtwoord. STREAM: 192.168....(nogmaals het ip van de Ultimo) LIVE: Poort = 8001 FILMS: Poort = 80 Succes. 15 december 2013 aangepast door hija31
jeevanhoof Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Hoi, als je dreamdroid hebt opgestart, kan je dan je box bedienen? Zie je de zenderlijsten, kan je de box bedienen of een timer instellen? Als dit lukt dan is er toch een probleem met de player. Als je een zender wil streamen, krijg je dan de vraag welke player je wil gebruiken? Ik heb nog de tab1, SD streamen gaat zonder problemen. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
watnouweer Geplaatst: 16 december 2013 Auteur Geplaatst: 16 december 2013 Ik kan kon via de tab 2 de tv bedienen ook screenshots maken. Op de pc werkte de stream goed. Echter nu is het ip adres gewijzigt van de ontvanger, moet toch niet mogelijk zijn? dat is nu 127.0.0.1 dit heb ik opgezocht, dat schijnt een loop te zijn? Ik denk dat het komt door het geprobeer met diverse instellingen op de tab, echter nu doet de stream naar de pc ook niet meer. ik heb de instellingen van hija31 nog niet geprobeert (ik was met een rapport bezig, maar ik waardeer het zeer dat jullie allen reageren daarom wilde ik direct even antwoorden) kan het ook niet zo zijn dat er iets niet goed zit met de router? Ik hou jullie op de hoogte... groeten, karel
Moderator wiz Geplaatst: 17 december 2013 Moderator Geplaatst: 17 december 2013 127.0.0.1 is de loopback interface. Daarmee kan je alleen vanaf het apparaat zelf communiceren. Het ip adres van je Ultimo zal iets moeten zijn als 192.168.x.y denk ik. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Jürgen Geplaatst: 17 december 2013 Geplaatst: 17 december 2013 Nu ben je waarschijnlijk het spoor in het netwerk volledig bijster. Misschien is het handig om even van het begin opnieuw te starten. Kijk nu eerst wat er in jouw netwerk beschikbaar is, hiervoor kun je o.a. Advanced IP-Scaneer downloaden en installeren of alleen uitvoeren dus niet installeren, zie link http://www.advanced-ip-scanner.com/nl/ MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
jeevanhoof Geplaatst: 17 december 2013 Geplaatst: 17 december 2013 Of je kan op je box het IP adres uitlezen. Waarschijnlijk staat DHCP ook aangevinkt. Als je deze nu uitvinkt, dan krijgt je box steeds hetzelfde ip adres toegewezen. Als je de box via de app kan bedienen dan is de verbinding ok. Dan is er toch een probleem met de player op je tab. Krijg je de vraag welke met welke player je de stream wil afspelen? mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
watnouweer Geplaatst: 25 december 2013 Auteur Geplaatst: 25 december 2013 Bedankt voor alle reacties, ik was inderdaad het spoor bijster in deze materie; 1 ip adres was niet goed, dat was van de router ipv de ultimo. Ik gebruik nu dreamdroid en mx player. beeld is goed (sd) maar geen geluid. Wat zou er nog niet goed kunnen zijn? groeten karel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen