Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hej!  Ik heb een Dreambox DM 8000 ........ Normaal heb ik niet zo'n probleem met het aansluiten van apparatuur maar dit lukt me echt niet!

Ik heb de kabel van de schotel aangesloten op LNB input 1, de canal digitaal smart card in de bovenste smartcard reader. De DVI kabel aan de tv aangesloten en ......................................... Geen idee...... geen beeld in ieder geval. En hoe sluit ik mijn computer aan op de Dreambox? Ik heb er een toetsenbord bij maar nog niet aangesloten.  Wie kan mij helpen?? Wij wonen in Zweden maar kijken via canaal digitaal ook naar de Nederlandse tv. Ik ging er vanuit dat ik de standaard ontvanger niet nodig heb als ik de dreambox gebruik. ( ik heb het basis abonnement van CD)

Geplaatst: (aangepast)

Cccam 2.30 installeren onder softcams zonder dat heb je geen beeld,welke image draai je en heb je de diseqc instellingen goed staan en ook zal je even een zenderscan. Opeten doen mocht dat nog niet gedaan zijn

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Heel verhaal. Begin eerst eens te vertellen wat er precies gebeurd.

TV aan op het correcte HDMI kanaal

dM8000 aanzetten via de powerknop achter.

Krijg je een opstartbeeld (wereldbol met Dreambox). Opblijft het beeld hier al zwart?

Zo ja, welke firmware wordt geadverteerd? Dream originele firmware, OpenPli?

tv staat op het juiste kanaal, HDMI2 ( in 1 zit een andere) Ik krijg inderdaad het opstart beeld dat eerst in kleur is en op een gegeven moment zwart wit. Firmware? dreambox please wait, discover more......

Ik heb het van de week wel voor elkaar gekregen om een software update te doen. 

terug gezet naar fabrieks instellingen heeft ook geen resultaat opgeleverd. Ik had gehoopt dan de installatie wizzard nog een keer te krijgen om sateliet te selecteren. Dat werkte dus niet.....

zou de dreambox wel zo moeten werken als ik denk? dat het de satelietontvanger is? Of heb je evengoed nog dat kastje van canal digitaal nodig? 

als ik in het menu ga graven bij instellingen kan je de tuner selecteren. A en B geeft BCM4506 (internal)DVB-S2 maar niet geconfigureerd.

C en D zijn leeg.

aangepast door Marissaanouk

Flashen:

met DreamUp:

DM8000 Flashing with DreamUp

of met webbrowser:

Flashing a new firmware with Browser

http://www.sat4all.com/forums/topic/259968-firmware-upgrade-dm8000hd-via-webbrowser/

Images:

http://feed.newnigma2.to/unstable/4.0/images/

http://openpli.org/download/dm8000/

...

(CCcam 2.3.0 installeren en CanalDigitaal smartcard met chip naar onderen in de kaartlezer van DM8000 steken)

aangepast door icesat
Geplaatst:

Het zal wel heel "blond" klinken, maar doe ik dat via de dreambox of via de computer downloaden/instaleren?? 

Ik heb net de netwerk test gedaan en alles is groen gevinkt.en als ik dat via de computer moet doen, denk ik dat die aan de dreambox aangesloten moet worden...... Hoe? wel heb ik een draadloos toetsenbord erbij. HEb ik daar meer aan?? 

Geplaatst:

Je hebt klaarblijkelijk de originele Dreambox firmware erop. Deze ondersteunt geen Canal Digitaal. Je kunt best een expert erbij halen in Zweden en deze je box laten configureren. Als je een beetje met hem/haar meekijkt zal je wel één en ander duidelijk worden. Via dit forum gaat dat niet werken. Je kunt niet aangeven wat voor firmware erin zit. Zonder die basis info kunnen we je niet helpen.

Geplaatst:

De links die icesat gaf zijn heel bruikbaar.

Op openpli.org kun je software downloaden die je via je pc op je 8000 zet.

Je hoeft de pc niet aan de 8000 te koppelen,het kan gewoon via je netwerk.

Kijk eens in onze dreambox database ,daar vind je veel nuttige info,ook voor beginners.

Laat maar weten hoe het gaat :-)

Geplaatst:

Ondertussen ben ik er wel achter dat ik de firmware informatie kan vinden. Met veel geduld kun je wel een heel end komen maar niet ver genoeg. 

Moderator, ik ga zo kijken naar die linken en dat downloaden en dan van de week weer verder prutsen. En ik ga idd kijken bij de dreambox database. 

Sat4all freak, Kom ik er echt niet uit, dan laat ik er wel een expert  naar kijken

Tack så mycket !!

Geplaatst:

Vergeet niet dat je kaartje met de chip naar beneden geplaatst moet worden!

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...