NL1PDV Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 (aangepast) Hallo allemaal, Ik wil overwegen om een nas server aan te schaffen. Nu ben ik niet zo bekend met dit fenomeen. al even aan het googlen geweest maar eigenlijk dezelfde uitleg etc etc. wat wil ik Ik wil muziek en films streamen via de nas server. Ook gaan gebruiken als een mediaplayer. en natuurlijk via mijn smartphone buitenhuis kunnen benaderen Wat is nu een keuze waarvan jullie zeggen wat goed is. Alle reactie's zijn welkom. Alvast hartelijke dank 15 december 2013 aangepast door NL1PDV M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Tonskidutch Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Een half jaar geleden schreef ik nog, QNAP en SynologY Dat blijf ik schrijven, kijk maar eens op smallnetbuilder naar de NAS reviews (altijd in de top) Voor je toepassingen die je ook wilt, zijn special de Cloud opties van de iets uitvoerigere modellen erg mooi EN veilig. Zelf heb ik geen smartphone, dus expliciete informatie daaromtrent kan ik je niet geven. de NAS is meestal wel redelijk geprijsd maar met de schijven erbij kan het toch duur worden (vooral gezien het aantal terrabytes) ciao Second Life Mungo Parker
NL1PDV Geplaatst: 15 december 2013 Auteur Geplaatst: 15 december 2013 @Tonskidutch, ik ben idd ook op Qnap en Synology uitgekomen. ER staan her en der wel wat op marktplaats met of zonder hdd. Keuze is toch nog wel erg moeilijk. hiermee bedoel ik er worden zoveel type's om mijn kop gegooid dat ik zo door de bomen het bos niet meer zie. Ik zoek iets tussen de 150-250 euro , veel te krijgen op marktplaats. Ik ga eens verder zoeken , bedankt voor de reactie M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Tonskidutch Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 NL1PDV, op die marktplaats zou ik geen NAS kopen... maar dat ieders eigen keuze. je moet ook altijd vooraf weten of die NAS (dat model en type aanduiding) ook alle willekeurige HDDś kan opnemen < dat is met oudere modellen niet altijd het geval en daarmee kun je bijvoorbeeld in de toekomst niet uitbreiden en/of opwaarderen qua HDD. HDD's van derden overnemen is voor verkoper en koper een risico (data security + garanties) twentyfour seven is altijd aan > dus hoelang werkten die HDD's al in de tweedehands NAS? kijk eens naar de synology_ds214se reviewed en qnap TS-212 Second Life Mungo Parker
Psychosammie Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Kijk naar de Synology DS214 serie. Met 2 schijven zit je aan de 560 euries. Verder een klassieke fout, een NAS is geen mediaspeler. Streamen kan natuurlijk wel. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
masterw Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ik zou niet twijfelen en gaan voor een Synology. Mijn DS211j met 2x 5400 rpm Seagate Baraccuda Green 2TB schijven (RAID1) draait al meer dan 2 jaar naar behoren. De DSM (disk station manager) software is heel stabiel en bovendien zeer gebruiksvriendelijk.
NL1PDV Geplaatst: 15 december 2013 Auteur Geplaatst: 15 december 2013 (aangepast) Heb de volgende besteld (nieuw) Synology DS-212j + 2x 1 Tb hdd van seagate iedereen bedankt voor de reacties 15 december 2013 aangepast door NL1PDV M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Psychosammie Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ik wil je niet gelijk teleurstellen maar dit vind ik geen goede keuze. Dit is een overjarig model (2012) en ook nog eens rete langzaam. Synology levert regelmatig updates maar dat doen ze niet op alle modellen. Dit jaar is de 09 serie afgevallen, volgend jaar dus de 10 serie. Met een beetje pech krijg je dus nog maar 2 jaar support op dit model. Een beetje verkeerde zuinigheid. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 Ik wil je niet gelijk teleurstellen maar dit vind ik geen goede keuze. Dit is een overjarig model (2012) en ook nog eens rete langzaam. Synology levert regelmatig updates maar dat doen ze niet op alle modellen. Dit jaar is de 09 serie afgevallen, volgend jaar dus de 10 serie. Met een beetje pech krijg je dus nog maar 2 jaar support op dit model. Een beetje verkeerde zuinigheid. Nou dat valt wel meer hoor. Ik heb dit zelfde model een jaar geleden gekocht om ervaring op te doen met DSM voordat ik een grote koop (1513). De 212j wordt daarna puur gebruikt voor backups. Ik draai er verschillende pakketten op en inderdaad het is niet de snelste, maar voor het streamen van films en muziek is hij meer dan snel genoeg. Zelfs blu-ray gaat prima. DSM bevalt me prima en ik heb er nu goede ervaringen mee, dus er komt een 1513 Verder kun je er een muziek streamer van maken door een app op je smartphone of Audiostation op de pc. Je kunt zelfs bepaalde usb geluidskaarten aansluiten zodat de Syno zelf geluid geeft. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Het is geen slecht apparaat, het blijft een Synology Maar feit blijft dat het een overjarig model is dat nog steeds zo'n 190 euro moet kosten. Een aantal winkels melden al dat dit model niet meer leverbaar is. De gloednieuwe DS214 is verkrijgbaar voor minder dan 250 euro. Lijkt mij een betere investering voor de toekomst. Ben ook wel benieuwd NL1PDV met die 2 schijfjes gaat doen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 vol knallen met film / muziek en foto's natuurlijk een lege NAS is ook niks Second Life Mungo Parker
winwiz Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Het is geen slecht apparaat, het blijft een Synology Maar feit blijft dat het een overjarig model is dat nog steeds zo'n 190 euro moet kosten. Een aantal winkels melden al dat dit model niet meer leverbaar is. De gloednieuwe DS214 is verkrijgbaar voor minder dan 250 euro. Lijkt mij een betere investering voor de toekomst. Ben ook wel benieuwd NL1PDV met die 2 schijfjes gaat doen. Ik kreeg het idee dat dit geen nieuwe aanschaf is maar 2e hands..... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Heb de volgende besteld (nieuw) Nieuw dus. Vol knallen met films ja. Maar ik bedoelde meer RAID 0 of 1. Schijfjes van 1 TB zitten wat snel vol Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 ach so, nou er wordt gewoon teveel geld uitgegeven voor het opslaan van films die je toch nooit meer afdraait de thuisbibliotheek / archief is zwaar overgewaardeerd my two cents sorry dat ik off topic ga. Second Life Mungo Parker
winwiz Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 Nieuw dus. Vol knallen met films ja. Maar ik bedoelde meer RAID 0 of 1. Schijfjes van 1 TB zitten wat snel vol Overheen gelezen dus..... Afgezien van de NAS zelf had ik voor een paar tientjes meer 2TB of zelfs 3TB schijven erin gedaan, maar ik kan niet in de portemonnee van iemand anders kijken.... Ruimte heb je nooit genoeg Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen