Ga naar inhoud


Duo LNB in Zweden, geen ontvangst van Astra 3, 23 graden Oost


bubbla-kever
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo, wie zou mij willen helpen met het volgende:

Ik heb een hd titanium ontvanger een duo kop en hdtv abonoment de juiste zenderlijst

ik ontvang eurosport hd

bvn

tv gelderland

maar ontvang niet

nl 1 hd

nl 2 hd

nl 3 hd

rtl 4 hd

rtl 5 hd

sbs 6 hd

rtl 7 hd

enz mijn duo kop zit vast met de beugel op de 23.5 het is een vast gemonteerde schotel ovaal 70×80 en is gemonteerd op een huis in sweden

singaalsterkte astra 1 98% singaalkwaliteit 94%

Singaalsterkte astra 3 62% singaalkwaliteit 0%

wat moet ik doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Hallo, wie zou mij willen helpen met het volgende:

enz mijn duo kop zit vast met de beugel op de 23.5 het is een vast gemonteerde schotel ovaal 70×80 en is gemonteerd op een huis in sweden

 

singaalsterkte astra 1 98% singaalkwaliteit 94%

Singaalsterkte astra 3 62% singaalkwaliteit 0%

wat moet ik doen???

Of deze combinatie werkt zou eens uitgerekend moeten worden.

 

De duo kop is er in 2 uitvoeringen, voor 60 en voor 80 cm schotels.

Het verschil is de afstand tussen de 2 koppen, die voor deze schotels verschillend zijn.

Afhankelijk van je werkelijke positie wordt de onderlinge afstand van de koppen bepaald, deze is voor Zweden niet hetzelfde als in Nederland.

 

Wat is je exacte geografische positie en welke duo kop versie heb je?

Misschien is lid Sprietje dan zo vriendelijk om uit te rekenen of deze combinatie kans van slagen heeft.

 

Deze vraag past beter in de rubriek "Schotelpark", ik verplaats dit onderwerp en pas de titel aan van "problemen met HD ontvangst" naar "Duo LNB in Zweden, geen ontvangst van Astra 3, 23 graden Oost".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

singaalsterkte astra 1 98% singaalkwaliteit 94%
Singaalsterkte astra 3 62% singaalkwaliteit 0%

---------------------------------------------------------------------------

 

Als je de lnb van de 23.5 in klem hebt ,moet de 23,5 gewoon  werken

de schotel beter uitrichten  wand je hebt op de 23,5 geen singaalkwaliteit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacktie

het is een duo kop van canaaldigitaal zat op een 60 cm schotel maar die was te klein dus een andere schotel gekocht een grotere maar het probleem blijft hetzelfde ik heb al verchilende keren op nieuw uitgericht maar niks lukt wat mijn positie in zweden betreft waar kan ik dat opzoeken ik ben niet zo heel technichs hoor alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan aangeven bij welke stad je in de buurt zit, dat is nauwkeurig genoeg.

Op google maps kan dan de geografische positie bepaald worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste bubbla-kever (kever-forum??)

 

Is de schotel een Triax 78 van 70cm breed en 78cm hoog op de spiegel gemeten? Zoniet hoe groot is dan de afstand tussen de voorzijde van de lnb en de schotel op 40% van de hoogte gemeten vanaf de onderzijde?

Verder moet ik weten (op ong. 25km) waar de schotel staat.

Dan kan ik zo voor je uitrekenen of deze combinatie gaat werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste bubbla-kever

 

Wat betreft de footprint kun je in Sunne Värmland beide satellieten net met een 60cm-schotel ontvangen. Het is dus wel goed dat je een schotel van een maatje groter hebt gekocht.

Wat betreft de duo-lnb van CanalDigitaal, die past precies op de schotel die je nu gekocht hebt van 73cm breed en 82cm hoog. Dat komt omdat de ontvangsthoek tussen de Astra 1 en 3 in Zweden 0,27 graden kleiner is dan in Nederland.

 

Wat betreft de schuinte instelling van de duo-lnb is het daar een beetje een compromis zoeken tussen de schuinte die nodig is om de vrijhangende kop op de juiste hoogte te hebben en de skew die daar net de nadere kant op moet staan dan in Nederland. Ik heb de zaak gemiddeld en kom tot de volgende beste afstelling.

Zet de lnb van de Astra 23,5 in de klem. Dan krijg je daar ook het sterkste signaal op. Zet de kop van de vrijhangende 19,2-lnb 2mm lager dan de kop van de Astra 23,5 die in de klem zit.

 

De schotel moet op de Astra 23,5 uitgericht worden. Om die te vinden moet de elevatie van de schotel op 21,5 graden staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacktie

het is een duo kop van canaaldigitaal zat op een 60 cm schotel maar die was te klein dus een andere schotel gekocht een grotere maar het probleem blijft hetzelfde ik heb al verchilende keren op nieuw uitgericht maar niks lukt wat mijn positie in zweden betreft waar kan ik dat opzoeken ik ben niet zo heel technichs hoor alvast bedankt

dit schrijf jij 

het is een duo kop van canaaldigitaal zat op een 60 cm schotel!!!

dus deze duo kan al niet dienen voor jou nieuwe schotel van schotel ovaal 70×80

ik denk effe een ander duo halen voor een 80Cm schotel 

doe de test 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat betreft de duo-lnb van CanalDigitaal, die past precies op de schotel die je nu gekocht hebt van 73cm breed en 82cm hoog. Dat komt omdat de ontvangsthoek tussen de Astra 1 en 3 in Zweden 0,27 graden kleiner is dan in Nederland.

 

 

 

@ Smetje , overheen gelezen of geloof je het niet ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...