Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik probeer het verhaal kort te houden. Maar vrees dat dit niet zal lukken.

Al geruime tijd kan ik geen opnames meer maken zonder freezes. In mijn DM8000 zit een harddisk van 1,5 Tb die in het verleden altijd heeft gewerkt zonder problemen.

Bijna een half jaar geleden heeft mijn mediaspeler de geest gegeven en heb ik tijdelijk al mijn mediabestanden overgezet op de DM8000. Deze media (MP4, MKV, ISO, AVI, …) afspelen op de DM8000 was geen probleem, dus de druk om snel een nieuwe mediaspeler aan te kopen was er niet. Gevolg was wel dat de harddisk continu bijna vol was (slechts 5 à 10% vrije ruimte beschikbaar). Als ik al eens een opname maakte, was het bekijken hiervan bijna niet mogelijk. Veel freezes. Ik dacht dat de oorzaak was dat er nog maar weinig vrije ruimte beschikbaar was op de harddisk en dat deze vrije ruimte waarschijnlijk ook nog enorm gefragmenteerd zou zijn.

Nu de feestdagen eraan komen, wil moeder de vrouw echter dat er (veel) wordt opgenomen van TV. Dus vorige maand heb ik een nieuwe mediaspeler aangekocht. Alle mediabestanden opnieuw naar de mediaspeler en de harde schijf van de DM8000 volledig opnieuw geformatteerd. Echter opnemen zonder freezes lukt (nog steeds) niet. We hebben thuis nog een tweede DM8000 waarvan slechts één tuner is aangesloten. Om die reden wordt deze normaal niet gebruikt om op te nemen, omdat anders kijken naar een ander programma niet meer mogelijk is omdat de tuner bezet is voor de opname. Nu heb ik deze even een opname laten maken, en daar constateer ik hetzelfde probleem. Dus ik zit met de handen in het haar. Alle hulp voor een oplossing zijn welkom.

De apparatuur:

• 1 X DM8000HD met 1,5 Tb harddisk, OpenPli 4.x. Twee aangesloten tuners. Canaldigitaal kaart.
  • 1 X DM8000HD met 1 Tb harddisk, OpenPli 4.x. Eén aangesloten tuner. Geen lokale kaart (interne sharing met box 1).
  • 1 X extrene harddisk 1Tb (USB 2.0).

Wat heb ik allemaal al getest:

• Uitzending live bekijken, en gelijktijdig opnemen. Bekeken live uitzending perfect zonder enige storing. Opname bevat freezes.
  • Opnamen laten maken op externe harde schijf i.p.v. interne. Zelfde resultaat. Opnames bevatten freezes.
  • Opname programmeren (Timer) zonder de DM8000 op dat moment verder te gebruiken (Standby). Opnames vol freezes.
  • Heb enkel getest met HD uitzendingen. Maar freezes bij zowel versleutelde canaldigitaal opnames, als op FTA uitzendingen (ARD HD, ZDF HD, …).
  • Alle harddisks (beide internen en de externe harde schijf) al meermaals opnieuw door de DM8000 laten formateren. Zowel in EXT3 als EXT4.
  • Andere opnames van vroeger (periode OpenPli 2.x) en overige mediacontent kunnen zonder problemen vanop de harddisk in de DM8000 worden bekeken zonder freezes.
  • Lees hier en daar problemen met DECT telefoons. Bij één DM8000 staat een DECT toestel op één meter afstand, bij de andere DM8000 totaal geen DECT telefoon in de buurt. Toch hebben beide toestellen hetzelfde probleem. Alle opnames bevatten veel freezes. Dus denk niet dat dit de oorzaak kan zijn.

Probleem is nu dat ik dus niet weet wanneer het probleem eigenlijk exact is begonnen. Vroeger (OpenPli 2.x) ging opnemen zonder enig probleem.

Zou OpenPli 4.x de oorzaak kunnen zijn (maar dan had ik al veel andere meldingen van andere gebruikers verwacht). Is er ergens een instelling in de configuratie die hier de oorzaak van kan zijn?

Zoals ik al zei, de feestdagen komen er supersnel aan, en de blik van moeder de vrouw die ik op dit moment krijg, doet mij bibberen. Wat kan ik nog uittesten? Heeft iemand dit ook al meegemaakt, en hoe werd dit toen opgelost. Please, someone, save me!

Alvast bedankt voor alle reacties, oplossingen, …

Groeten en alvast prettige feestdagen gewenst
Piet

Geplaatst:

heb je al een andere  image geprobeerd

heb hier een 8000 met 1 tb hd geen problemen geen freezes

heb de image van open atv er opstaan

kan ook aan de cc cam liggen ik gebruik mg camd werkt goed

dit laaste denk ik niet ivm FTA ARD ZDF enz

probeer de oude pli 2x nog eens wekt het dan wel weet je de oorzaak

suc6 eb fijne dagen

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...