Ga naar inhoud


veilige modus windows 8.0 hoe?


sattv4iedereen
Ga naar oplossing Opgelost door satencom,

Aanbevolen berichten

hi,

ik dacht dat je bij windows 8 in veilige modus kon opstarten via de F8 knop op je

 toetsenbord.

echter wil dit niet lukken.

moet dit anders of heeft microsoft dit weggehaald?indien ja,heel vervelend,ik wil onnodige bestanden wissen,maar kan niet omdat ze in gebruik zijn.

bij windows 7 los je dat op door in veilige modus op te starten.

tips zijn welkom.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


blijkbaar zou dit met shift + F8 moeten nu... maar de shift wel ingedrukt houden.

 

Andere methode is via start > uitvoeren > msconfig

dan het boot tabje kiezen (of opstarten??); en daar kan je ook de gewenste opstartmethode kiezen. Als je dan reboot start die in de gekozen veilige methode tot je de optie opnieuw uitzet!

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

na zoeken,heb ik ook een zeer lange weg gevonden op pc leek,maar kan die link niet plaatsen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is helemaal niet zo moeilijk hoor...  Het verschil met oudere Windows versies is dat je het van te voren op moet geven, dit omdat het booten veel te snel gaat en dat je dus nooit op tijd de juiste toets kunt indrukken tijdens het booten.

 

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/windows-startup-settings-including-safe-mode

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Het is je al gelukt ,maar hier zijn dan nog even de 2 mogelijkheden


In Windows 8 dient u de shift toets te gebruiken om in de veilige modus te kunnen opstarten.

Herstart de computer met de Shift-toets ingedrukt.
Klik in het scherm wat nu verschijnt op de optie “Zie geavanceerde herstelopties

Klik hierna op de optie “Problemen oplossen
Klik vervolgens op de optie “geavanceerde opties

Klik nu op de optie “Opstartinstellingen
Klik nu op de knop “Opnieuw opstartenpost-40340-0-82990100-1381348896_thumb.p

 

In Windows 8 is er ook nog een tweede manier om Windows 8 in de veilige modus op te kunnen starten

 

Open de charmbar in Windows 8 met de toetsencombinatie Windowslogo-toets +C.

Klik vervolgens op instellingen.
Bij de volgende stap klikt u op Pc-instellingen wijzigen.

Er opent een nieuw venster. In dit nieuwe venster selecteert u in de linkerkolom Algemeen. In het rechter gedeelte selecteert u

Geavanceerde opstartopties en klik vervolgens op: Nu opnieuw opstarten.

In het opstartscherm wat na de herstart wordt getoond klikt u op: Problemen oplossen

Klik vervolgens op de optie “geavanceerde opties
Klik nu op de optie “Opstartinstellingen

Klik nu op de knop “Opnieuw opstarten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...