Ferhat Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 (aangepast) Hallo allemaal, Na 4 receivers in 1 maand begin ik er een hard hoofd in te krijgen ... In eerste instantie gebruikte ik een oude "SAB" satelliet ontvanger voor Turksat (Turkse FTA zenders). Beeldkwaliteit ging er enorm op achteruit waardoor Ik een "POWERSAT" HD satelliet receiver heb gekocht voor 45 euro, Disecq instellingen lukte me niet waardoor ik het teruggebracht heb, Hierna heb ik een andere receiver van het merk Vision gekocht op Linux ( 150 euro) die er bijna 7 minuten over deed om van zender te veranderen. Don't worry, breng het terug en haal een nieuwe, weer een andere receiver van het merk Vision ( 160 euro) die om de 2-3 minuten vast liep. Na een enorme frustratie ging terug en kocht ik WEER EEN ANDERE satellietontvanger "Vision SA 7700HD" (200 euro). Deze ontvanger aangesloten, maar ik kan alleen maar Astra en Hotbird kijken.. Al met al, eigenlijk 45 euro uit willen geven maar 200 euro uitgegeven en een heleboel frustraties meegekregen. Hoewel de Disecq instellingen correct zijn ontvang ik geen signaal. Is er iemand die mij hierbij kan helpen? Begin echt helemaal moedeloos te worden. 17 december 2013 aangepast door ceesv Onderwerp verplaatst van Linux naar schotelpark
blackeyes Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 (aangepast) je lnb goed afgesteld op de goeie satelliet? o.a op de eutelsat 7 oost schotel goed uitgericht? goeie disecq switch? 15 december 2013 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
smetje limb.BE Geplaatst: 15 december 2013 Geplaatst: 15 december 2013 bij jou diseqc switch moet je natuurlijk ook de juiste volgorde aanhouden vb1 =a op je ontvanger 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Ferhat Geplaatst: 16 december 2013 Auteur Geplaatst: 16 december 2013 Ik heb dezelfde instellingen aangehouden als mijn receiver hiervoor en daar kreeg ik wel Turksat, ik weet dat ik ergens een kleine fout maak maar ik kan het niet vinden.
smetje limb.BE Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 ik zou zeggen sluit hem eens rechtstreeks aan op de lnb van turksat en kijk of je dan wel beeld hebt 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Eduard07 Geplaatst: 16 december 2013 Geplaatst: 16 december 2013 (aangepast) Uit het verhaal zou je de indruk krijgen dat het merk Vision het probleem is. Maar een goede diseqc schakelaar is natuurlijk van groot, belang. Ik heb Spaun en kan er tot nu toe blindelings op vertrouwen. Maar de basistest is inderdaad: stuk voor stuk rechtstreeks aansluiten op de lnb's en daarna de diseqc ertussen. En dan een van een goed merk. 16 december 2013 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Ferhat Geplaatst: 16 december 2013 Auteur Geplaatst: 16 december 2013 Het probleem is dat ik er zelf weinig vanaf weet. Omdat ik zelf in een appartement woon met centraal antenne systeem kan ik zelf niet bij de switch komen. Ik zal morgenavond even proberen om bij mijn ouders rechtstreeks op Turksat aan te sluiten, ik ga er vanuit dat het dan wel werkt, hij was tenslotte al voorgeprogrammeerd op Turksat. Het merk Vision was voor mij inderdaad een probleemgeval maar het mer Vizyon heb ik heel veel positieve reacties vanuit mijn directe (Turkse) omgeving ontvangen. Ik wilde deze dan ook hebben vanwege het feit dat deze op Linux werkt.
edbe Geplaatst: 18 december 2013 Geplaatst: 18 december 2013 spreken we hier over 1 of 2 satellieten ?? 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Ferhat Geplaatst: 18 december 2013 Auteur Geplaatst: 18 december 2013 We spreken hier over 1 ontvanger wat ik uiteindelijk heb met 4 schotels op het dak van ons appartement. (De 5de schotel is onderweg)
Sprietje Geplaatst: 18 december 2013 Geplaatst: 18 december 2013 Beste Ferhat Je schrijft dat je vier satellieten kunt ontvangen. Ik lees de Hotbird, de Astra 19,2?, de Turksat. Welke nog meer? Weet je ook in welke volgorde ze zijn aangesloten? Hoeveel mensen zitten er op aangesloten? Wordt er misschien geen diseqc-switch maar een multiswitch gebruikt? Weet je ook hoe de aansluiting gaat worden als er een vijfde schotel komt?
Ferhat Geplaatst: 19 december 2013 Auteur Geplaatst: 19 december 2013 Sorry, dat waren de 3. De 4de komt er nu aan, of er komt gewoon een duo lnb. ik weet niet hoe de huisbaas dit wil aanpakken. Astra heb ik namelijk maar een, ik kan de HD zenders niet bekijken. Astra staat op Disecq 1 Hotbird op Disecq 3 Turksat op Disecq 4 Disecq 2 weet ik niet wat er op staat, of die is leeg of een satelliet die ik niet gebruik. Het gaat om een appartementsblok van 24 appartement maar ik denk dat er rond de 15 personen op de schotel zitten. By the way, mijn oude receiver "SAB" werkt wel op Turksat maar dat is een FTA receiver, ik kan hier geen Nederlandse of Belgische zenders mee bekijken.
Moderator ceesv Geplaatst: 19 december 2013 Moderator Geplaatst: 19 december 2013 Astra is denk ik Astra 1 op 19 graden, de Nederlandse HD zenders zitten op Astra 3 op 23,5 graden Oost. Hetgeen betekent dat je dus geen HD ontvangst van de Nederlandse HD zenders zult hebben. Het beste is dat je aan de verhuurder vraagt welke satellieten hij doorgeeft en welke diseqc positie bij welke satelliet hoort. Wanneer je over een satlook digital nit zou beschikken zou die een scan kunnen doen welke je ook vertelt welke satelliet bij welke diseqc positie hoort. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 19 december 2013 Geplaatst: 19 december 2013 Beste Ferhat OK, het wordt duidelijk op wat voor installatie je zit. Als er op de satelliet ontvangstinstallatie zo’n 15 personen aangesloten zitten, dan kan het niet anders dan dat er gebruik wordt gemaakt van een multiswitch, mogelijk zelfs met 24 aansluitingen voor de ontvangst van vier verschillende satellieten. Hiervoor zijn alleen maar quattro-lnb’s te gebruiken en bijv. geen duo-lnb’s. Dat kan ook verklaren waarom je huisbaas voor elke satelliet een aparte schotel heeft geplaatst. Ik heb nu niet bepaald het vermoeden dat de problemen die je hebt, veroorzaakt worden door de installatie. Het zou me niet verbazen als hij een EMP MS17/26PIU-6V10 gebruikt, zie: http://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=14&id=253 Niet bepaald een multiswitch waarvan je problemen mag verwachten. Het is in ieder geval belangrijk dat je de diseqc-volgorde van je huisbaas goed hebt doorgekregen. Misschien wordt die vierde schotel wel voor de Astra 23,5 zodat je ook de HD-zenders straks kunt bekijken. Dit zou zomaar eens kunnen omdat hij diseqc-positie 2 heeft vrijgelaten. Tsja, en de merken satellietontvangers die je hebt uitgeprobeert, zijn nu niet bepaald erg gangbaar. Het is dan ook lastig hier een oordeel over te vellen. Kun je niet eens vragen bij je medebewonders die geen problemen hebben om hun ontvanger een keer bij jou aan te sluiten? Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan de installatie ligt.
grondstof Geplaatst: 19 december 2013 Geplaatst: 19 december 2013 Alle ontvangers via de zwarte markt verkregen soms? Dit gezien de prijs stelling en het gemakkelijk omruilen.
Neosphinx Geplaatst: 19 december 2013 Geplaatst: 19 december 2013 Alle ontvangers via de zwarte markt verkregen soms? Dit gezien de prijs stelling en het gemakkelijk omruilen. Dat verklaart zijn problem natuurlijk helemaal (sic) Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625 Triax 78 met CD Triple LNB Minix Neo X7 - Minix Neo A2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen