Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een merkwaardig probleem sinds een aantal dagen. Ik heb een GT Duo LNB Twin gemonteerd en het valt mij sindskort op dat in de avond de ontvangst kwaliteit op de frequentie 11739 op 23.5 graden(NL2 HD, SBS6 HD, Foxsports 1 etc..) terugloopt van 85% in de middag naar 70%. Signaalsterkte blijft wel stabiel en zit tegen de 87 a 88%.

Het vervelende hier aan is dat mijn ontvangers SAB Titan 1 3606 en Sab Titan 1 3602 blokvorming en stilstaan beeld gaan geven als ze in de buurt van 70% komen. Sinds de overgang naar 8PSK heb ik daar last van gekregen.

Vanmiddag de Duo LNB twin vervangen door een DUO LNB single omdat ik dacht het zal wel de LNB zijn of zo met de koude of zo...Maar op dit moment (20.00 uur) loopt die kwaliteitsmeter ook weer terug. Het rare is alleen op de 11739, de ander veel gebruikte freqenties(12187, 11856, 12129) hebben hier geen last van.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

aangepast door supercop1973

Geplaatst:

toch iets beter afstellen is de boodschap

doe dat als je signaal lager word , beste keuze

dan kan je hem ook beter op die zenders afstellen

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Ik heb een merkwaardig probleem sinds een aantal dagen.

(..)

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Kwaliteit bekabeling/coax.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Ik dacht ook aan de coax, maar nu (om 07.00 uur) staat die weer vrolijk op 84%. Einde van de middag gaat die langzaam teruglopen lijkt het wel.....en alleen op de 11739 frequentie.

Aangezien de afstand van LNB naar de ontvanger binnen slechts 15 mtr is overweeg ik om een een stuk coax rechtstreeks op de LNB aan te sluiten(door het ventilatierooster) en te kijken wat die doet.

• Moderator
Geplaatst:

Het zou ook de LNB kunnen zijn, komt wel vaker voor dat op sommige frequenties, afhankelijk van de temperatuur het signaal varieert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

tsja....dat dacht ik ook. De temperatuur zal om 23.00 uur gisteren toch niet veel verschillen met vandaag 07.00 uur

de GT duo LNB is een 1 jaar oud, maar ik dacht ooit een keer gelezen te hebben dat die kwalitatief niet de beste zijn?

De enkele LNB die er nu op zit is al zeker 10 jaar oud.

Zal nog eens kijken of ik ergens een andere lnb kan scoren.

Geplaatst:

De signaal sterkte is ook afhankelijk van de atmosfeer. En dat veranderd over de hele dag. Kijk maar eens naar vroeger, naar de ouderwetse AM zenders. Daar was het zeer goed merkbaar.

System Administrator (niet van deze site)

gelul.

er is iets mis met die transponders of die sat staat niet goed.

alle andere satelieten is en blijft het signaal goed. op 23 graden op 2 freq niet.

gaat wel 3 a 4 db naar beneden waar friesland op zit.

waar sbs op zit zoveel niet ,maar gaat een beetje naar beneden.

er zijn er meer die er last van hebben,

alles is nieuw hier kabels en lnb,s ,ben net verhuisd.

aangepast door vlaamse
Geplaatst:

puur atmosferische storingen

er is winter op komst en dan is het iets boven ons (kilometers) een verschil van temperatuur

en dat  heeft invloed op de signalen van de  satelietten

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

hier van een ander board.

Hier in Helmond (Nederland) heb ik op dit moment, bij rustig weer, de volgende ontvangstresultaten.
Gemeten met 120 cm. schotel en Clarke Tech 5000 Combo Plus met Dr HD F16 software.

11739 V = 15,7 dB
11856 V = 18,0 dB
11914 H = 14,1 dB
12129 V = 19,0 dB
12187 H = 18,1 dB

Inderdaad zijn 11739 V en 11914 H aan de lage kant ten opzichte van andere transponders op Astra 23,5 Oost.
Bij 11914 H is dit niet zo bezwaarlijk als bij 11739 V vanwege minder scherpe "foutcorrectie".
Hoe 's middags de ontvangstresultaten bij mij zijn weet ik niet.
Dit vanwege dat ik overdag werkzaam ben.
Wellicht dat ik binnenkort 's middags ook eens kan gaan vergelijken.

van sattaz.

en draai een wat aan je lnb de skew wat verzetten

welke schotel heb je enz

post-41606-0-18350600-1387276716_thumb.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Atmosferische storingen?, coaxkabel?, allemaal onzin.

Met mijn Technisat Multytenne van slechts 45cm ontvang ik deze transponder probleemloos, zelfs de zender NGC Wild HD die een FEC van 5/6 heeft komt probleemloos door. Het kan natuurlijk enkele oorzaken hebben, ook een niet juist ingestelde skew maar volgens mijn moet je met een grote boog om die GT Duo LNB heenlopen. Daar is al voldoende ellende over geschreven.

Ik kan het mis hebben hoor maar probeer gewoon eens een enkele lnb (hoeft geen duo-lnb te zijn) en kijk dan eens wat er op 11739V op de Astra 23,5 gebeurt.

En supercop1973, in welke regio staat je schotel ongeveer, dan zal ik wel even uitrekenen wat de beste schuinte is. Welke kop staat in de klem?

Geplaatst:

er zit al enkele dagen een enkele twin LNB in, ook toen had ik na 19.00 uur een teruglopende kwaliteit op 11739 tot 70 % omstreeks 23.00 uur. Om 07.00 uur was het weer vrolijk 85%.

Vandaag nieuwe f-connectoren buiten aangesloten op de bestaande coax en voor een test nieuwe coax aangesloten via het ventilatierooster naar binnen gebracht. Vanavond nog steeds 85% op 11739. Ik dacht toen het zal toch niet de coax zijn die vervangen moet worden. In het donker trapje omhoog gegaan en toch maar even de bestaande coax aangesloten en ook daar 85% op 11739.

schiet mij maar lek.....ik weet het niet meer.

morgen de gt- mdt43 duo lnb eens terug hangen, kijken wat die dan doet.

schotel is afgesteld op de astra 3 en de duo lnb hing op het linker pootje, de 23.5. Woon in tussen Arnhem en Nijmegen in.

Geplaatst:

Beste supercop1973

Het probleem van terugvallende signaalkwaliteit kan bijna alleen maar veroorzaakt worden door slecht contact van de F-connectors.

Je moet de F-connector niet alleen vervangen maar ook de coax opnieuw aansnijden, zie bijgevoegde instructie.

post-60869-0-92836200-1387489442_thumb.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen