Ga naar inhoud


NL-snelheidsverboden, hoe te interpreteren?


hansputters

Aanbevolen berichten


Vandaag even bij de oosterburen geweest en genoten van het ontbreken van steeds variërende snelheidsverboden zoals bij ons.

Rijdt veel minder krampachtig en dus prettiger!

 

Op de terugweg tussen (met name) Ede en Utrecht gold voornamelijk het snelheidsverbod: 120 km/h van 6.00 tot 19.00 uur

 

Tussen Utrecht en Amsterdam was dit voor het grootste deel 100 km, ook weer van 6.00 tot 19.00 uur.

 

Maar wat betekenen die borden nu eigenlijk?

Hoe snel mag je rijden buiten de genoemde tijden? 130 km/h soms?

 

Ik heb voorzichtigheidshalve op deze trajecten 110 km/h (op de klok) aangehouden maar heb ik mezelf daarmee te kort gedaan?

Volgens mij vergeet je het eerste stuk van de A12 nog te noemen, dus als de A3 de A12 wordt. Dan wordt je door Nederlandse groepen gecontroleerd en wensen ze je misschien aan te houden. Daarom is de er een zogenaamde tijdeljike controle van 70 km per uur.

Bij de grens staat wel dat je 130 mag rijden op de Nederlandse snelwegen, maar door de matrixborden boven de snelweg vergeet je dat al snel. Als uiteindelijk de 70 km niet meer geldt, dan zou eigenlijk de gewone snelheid weer gelden, van 130 dus. Maar net over de grens vanuit Duitsland staat dus de 120 km borden. En die moet je dan wel gezien hebben.

 

Hoe ontspannend het is om in Duitsland te rijden, zo zwaar en vermoeiend het is in Nederland. De supervele wijzigingen in snelheidsborden. Automobilisten die je willen opdrukken, of misschien wel van de weg af willen drukken, het is gewoon waanzinnig. Daarnaast is het ook nog eens idioot druk op de weg en ook daar heb je je aandacht aan te houden.

 

Maar volgens Melanie Schultz van Haegen is dat allemaal de eigen perceptie van de automobilist en is er geen probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt @Amager95:   i.d.d. 70 km-beperking direct na Elten. (het overzichtsbord aan de grens met de geldende snelheden heb ik gemist omdat een voorligger opeens bruusk afremde...)

En ik meende ook, op een parkeerplaats, zo'n tijdelijke politiecontainer te zien staan.

 

Je hebt helemaal gelijk: al die borden leiden alleen maar onnodig af.

We moeten het er maar mee doen, het tij valt hier toch niet meer te keren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach jah... kort lontje of niet. Het is niet fair dat er telkens van die hardrijders al het normale verkeer in de problemen brengen.

Ik weet ook wel dat het niet moet maar zo af en toe kan ik het gewoon niet laten ;)

En bumperkleven doe ik niet, ik hou de afstand maar blijf op gelijke afstand en ga naar rechts maar dan trek ik wel op tot vlak aan de achterbumper... anyways: doet er ook niet toe. Schijnbaar is het volstrekt toelaatbaar dat je als hardrijder het overige verkeer irriteert maar omgekeerd is het foei! ;)

 

En ik ga ook achter politieauto's aan als die te hard rijden zonder dat ze de toeters en bellen aan hebben, want die badmutsen moet het goede voorbeeld geven. Het is gewoon zielig om te zien dat dan ineens iedereen weet hoe het wel moet. Allemaal netjes naar rechts waar mogelijk inclusief het knipperlichtje en pootje van het gas.

En als ze me een bekeuring willen geven ga ik er persoonlijk voor zorgen dat ze diezelfde bekeuring ook voor de kiezen krijgen.

Ze smoesen dan altijd dat ze "snel" naar een melding moeten en dat ze om het verkeer niet van streek te maken de toetertjes en de lampjes niet aanzetten. Nou dan zijn ze fout. Ze zijn dan geen voorrangsvoertuig en hebben *exact* dezelfde rechten en plichten als iedere andere bestuurder. Ik wil het er wel op aan laten komen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze me aan de kant zetten.

 

Wel eens gehad dat ik met 120 reed in het donker op de a28 net voorbij afslag harderwijk. Zie ik in mijn achteruitkijkspiegel dat alle verkeer achter mij remt en naar rechts gaat. Komt daar een of ander vehikel aancrossen en die blijf maar links rijden (ik reed rechts, ruimte zat achter mij) voor mij over 600 meter doemt een vrachtauto op.... Ik wilde wel eens weten hoe hard dat die linksplakker reed dus gas erop tot 180 km/u Blijkt het een busje te zijn, maar blijft links en loopt op mij in. Enfin, geen zin in lijpe shit dus poot weer van gas en laat er maar langs gaan, laat uitrollen totaan de  vrachtauto... laat busje netjes voor, blijkt het zo'n zuurstokken kar te zijn. 2 man erin.

Houden even in vlak naast mij.... Nou lamaar komen die bekeuring... krijg je hem zelf ook.... Ik steek netjes mijn hand op en men trekt weer op en gaat weer als een dolle verder.... vind ik niet kunnen. Pure machtsmisbruik. Als ik zelfde doe ben ik rijbewijs kwijt en dikke bekeuring aan de reet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ach jah...

 

En ik ga ook achter politieauto's aan als die te hard rijden zonder dat ze de toeters en bellen aan hebben, want die badmutsen moet het goede voorbeeld geven. Het is gewoon zielig om te zien dat dan ineens iedereen weet hoe het wel moet. Allemaal netjes naar rechts waar mogelijk inclusief het knipperlichtje en pootje van het gas.

En als ze me een bekeuring willen geven ga ik er persoonlijk voor zorgen dat ze diezelfde bekeuring ook voor de kiezen krijgen.

Ze smoesen dan altijd dat ze "snel" naar een melding moeten en dat ze om het verkeer niet van streek te maken de toetertjes en de lampjes niet aanzetten. Nou dan zijn ze fout. Ze zijn dan geen voorrangsvoertuig en hebben *exact* dezelfde rechten en plichten als iedere andere bestuurder. Ik wil het er wel op aan laten komen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze me aan de kant zetten.

Ik zou mij eerst maar eens voor laten lichten wat ze wel of niet mogen. De hebben namelijk niet dezelfde rechten en plichten als van een burger.

Ze hebben namelijk permanente ontheffing van de voorschriften van het wegen verkeers-regelement tot zover dat door hun nodig geacht wordt voor de uitoefening van hun ambt.

Het is dus door jou niet in te schatten of te bepalen of hun overtreding terecht is of niet.

Andersom loop jij op een kwade dag tegen de verkeerde diender aan en ben je het rijbewijs een paar maanden kwijt.

 

Afgezien nog dat je een keer een verkeerde medeweggebruiker treft en je in de vangrail eindigt.

De tijden zijn veranderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze tijd hebben om mij staande houden en een bekeuring te geven is hun overtreding zeker niet terecht. Enige reden om hard door te rijden is dat je met spoed ergens naar toe moet.

Ze hebben zeker geen permanente ontheffing van de voorschriften zoals jij suggereert.

Artikel 91

Bestuurders van een voorrangsvoertuig mogen afwijken van de voorschriften van dit besluit voor zover de uitoefening van hun taak dit vereist.

 

http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/HoofdstukVI/5/Artikel91/geldigheidsdatum_20-12-2013

 

 

Sterker nog, als ze maar zo door rood gaan of een snelheid voeren die je niet mag verwachten op een weg zonder dat ze toeters en bellen voeren gebeuren er brokken. Ik wil ze niet de kost geven die eerst naar links of rechts gaan en dan pas in hun spiegels kijken.

Laten we het maar niet over de dode hoek hebben... Of plankgas gaan optrekken als het licht op groen staat en ze op pole-position staan.

 

 


Afgezien nog dat je een keer een verkeerde medeweggebruiker treft en je in de vangrail eindigt.

De tijden zijn veranderd.

Nu wordt ik pas echt bang hoor...  Het is toch zeker geen wedstrijdje wie het hardste kan. Ik verdedig alleen maar mijn positie op de weg.

Ik ga tenminste niet ge-irriteerd op mijn claxon drukken of met groot licht seinen. Verder hou ik het verkeer niet op en hinder ik niemand.

Denk je nou werkelijk dat dit voor mij dagelijkse kost is? enfin, maakt ook niet uit wat ik doe. Bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze tijd hebben om mij staande houden en een bekeuring te geven is hun overtreding zeker niet terecht. Enige reden om hard door te rijden is dat je met spoed ergens naar toe moet.

Ze hebben zeker geen permanente ontheffing van de voorschriften zoals jij suggereert.

Artikel 91

Bestuurders van een voorrangsvoertuig mogen afwijken van de voorschriften van dit besluit voor zover de uitoefening van hun taak dit vereist.

 

http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/HoofdstukVI/5/Artikel91/geldigheidsdatum_20-12-2013

 

 

Sterker nog, als ze maar zo door rood gaan of een snelheid voeren die je niet mag verwachten op een weg zonder dat ze toeters en bellen voeren gebeuren er brokken. Ik wil ze niet de kost geven die eerst naar links of rechts gaan en dan pas in hun spiegels kijken.

Laten we het maar niet over de dode hoek hebben... Of plankgas gaan optrekken als het licht op groen staat en ze op pole-position staan.

 

 

Nu wordt ik pas echt bang hoor...  Het is toch zeker geen wedstrijdje wie het hardste kan. Ik verdedig alleen maar mijn positie op de weg.

Ik ga tenminste niet ge-irriteerd op mijn claxon drukken of met groot licht seinen. Verder hou ik het verkeer niet op en hinder ik niemand.

Denk je nou werkelijk dat dit voor mij dagelijkse kost is? enfin, maakt ook niet uit wat ik doe. Bedankt voor de tips!

 

Die wet slaat op jou en mij, niet op de politie. Politie mag gewoon door rood rijden en gewoon te hard rijden zonder dat ze daar de waarschuwings signalen bij moeten voeren. Je hebt het dus totaal mis.

 

http://www.politie.nl/onderwerpen/bevoegdheden-politie.html

 

Je gedrag in het verkeer is echt niet gezond. Je denkt dat je 'wraak' neemt of mensen 'heropvoedt' maar wat je niet realiseert is dat juist jij het probleem bent. Als jij 'achter iemand aangaat' omdat hij/zij zo heeft lopen duwen, wat denken alle mensen dan die je passeert terwijl je bezig bent met je 'heropvoeding'? Die zien alleen maar dat jij loopt te bumberkleven en zullen tegen elkaar zeggen in de auto 'Wat een idioot met zijn bumberkleven.'

 

Als je graag wilt dat het anders wordt... geef dat zelf het voorbeeld.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou mij eerst maar eens voor laten lichten wat ze wel of niet mogen. De hebben namelijk niet dezelfde rechten en plichten als van een burger.

......

De tijden zijn veranderd.

Het is niet mijn bedoeling je terecht te wijzen, ik wil je slechts waarschuwen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens over toeteren en seinen met groot licht. Dat is heel erg normaal in Turkije. En het is echt een lekker systeem. Als ik achter iemand zit op de linkerbaan, dan knipper is 2x en gaat die persoon gewoon naar rechts.

 

In de 8 jaar hier heb ik nog nooit aggressie in het verkeer gezien. Ze kunnen niet rijden, en ze hebben volgens mij geen benul van de theorie, maar ze lossen het samen op, en niemand die zich druk maakt als iemand "voorkruipt". Ze gunnen elkaar iets.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...