Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen,

Achtergrond :

Nadat ik enkele maanden geleden Ts panel probeerde te installeren en dit meermaals mislukte,was ik het even beu om aanpassingen aan de vu+duo te doen.

Mijn opnames gebeurden toen op mijn Netgear ultra nas , omdat mijn modem stuk is gegaan heb ik dit moeten uitschakelen en ben ik terug gebruik gaan maken van mijn interne HDD.

Nu heb ik een nieuwe modem en sneller internet vdsl2, Wanneer ik mijn Nas weer wou inschakelen gaf hij een verbinding aan, maar ook een melding met een rood kruisje.

Wanneer ik de Nas probeerde te bereiken via mijn mediaspeler kan ik naar de nas gaan maar er komt geen share map te staan.

Omdat toch niet alles naar behoren werkte heb ik Open pli geupdate naar 4.0.

Met opnieuw hetzelfde probleem.

Maar nadat ik de Bonjour plugin heb geïnstalleerd, en deze probeer op te starten kom ik in een oneindige error loop waardoor enigma2 crashed en constant herstart ... en het enigste wat ik kan doen is openlpli terug opnieuw flashen via usb.

Erg frustreren omdat ik telkens alles moet instellen/installeren en al de timers kwijt ben.

Ik denk dat het ook al bij het opstarten van andere plugins is voorgekomen maar dit weet ik niet meer zeker...aangezien ik heer de nacht mee heb lopen klooien.

Dus ik heb de volgende problemen : 

• De vu duo vindt mijn nas maar geeft de shared mappen niet weer ( dlna op de nas is geactiveerd )
  • Bij het opstarten van Bonjour crashed de enigma2 en geraakt hij in een oneindige crashloop. die enkel op te lossen is door de image terug te flashen.

• Beheerder
Geplaatst:

De verbinding met de nas maken via samba/smb of nfs en niet met dnla of bonjour.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Nieuw modem? Poorten opnieuw geforward voor je NAS? Netwerk aangepast aan je thuis netwerknaam? Mijn Netgear was na een periode uit te zijn geweest plots even zijn DNS naar de internet provider kwijt.. Ook even nalopen. Even in je FrontView kijken of alles nog correct staat qua mapsharing..

• Beheerder
Geplaatst:

Snap niet wat het 'modem' er mee te maken heeft. Je bedoeld waarschijnlijk de router, maar dan nog staat die er los van. Zelfs als beide netwerkkabels op de router en niet op een losse switch aangesloten zijn, acteert de router dan alleen als switch, het verkeer blijft immers binnen het lokale netwerk en dus doet de router daar niets mee.

De instellingen kunnen mijns inziens dus alleen in OpenPli en/of in frontview verkeerd staan.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je hebt in zoverre gelijk dat ik modem/router als geheel bedoel. Ik moet in mijn Fritz! de poorten forwarden om de boel van *buitenaf* te kunnen zien. Verkeer in je LAN gaat i.d.d. via de ingebouwde NAT rules..

• Beheerder
Geplaatst:

Dat is in iedere router zo, maar dat is hier niet van toepassing. Het gaat hier om intern verkeer en daar doet je router niets mee. :)

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Even wat extra info.

Bonjour is een bekendmakings protocol, afgeleid van het DNS idee. Een apparaat maakt bekend wat het doet en hoe te benaderen, als in vinden. Meer niet. De rest moeten de twee apparaten die met elkaar willen comuniceren het zelf gaan uitzoeken.

Er zijn voor de div OSen programma's die laten zien welke apparaten bonjour ondersteunen en hoe te vinden. Je VU zal er bij staan.

Heb je een iPhone of iPad, gebruik discovery.

-----

Wat zie je in je systemlog van je VU?

Zie je met een computer je NAS shares en zijn bereikbaar? Wachtwoord en User naam nodig.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...