Ga naar inhoud


waarom een basispakket?je koop toch ook rechtstreeks direct je wil bij de bakker


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

zal wel aan mij liggen,maar begrijp nog altijd niet dat je bij iedere tv aanbieder een basispakket moet nemen eer je een beter betalend pakket wil nemen.

als ik liever een pistolet eet,dan een brood,dan zegt de bakker toch ook niet;

ach je zou graag 5 pistolets kopen?

Akkoord,maar dan "moet" je eerst een wit brood kopen en een sandwich,dan kan je pas je 5 pistolets kopen.

Je komt vrolijk binnen bij een bakker en je bent verlekkerd op die taart die geëtaleerd staat en je wilt die kopen.

Je zegt,"bakker ik wil die taart,hoeveel moet ik"?

ja maar, vooraleer ik je die taart verkoop,moet je eerst een bruin brood kopen,5 boterkoeken en 3 pistolets.

Wat zou jij zeggen tegen die bakker?

Welke rare ben jij?

ja,ik zal het wel verkeerd inzien,maar toch zie ik het basis optie pakketten hetzelfde als mijn voorbeeld bij de bakker.

daarom zijn uit onvrede alle pakketten abonnee vorm van tv de deur uit.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is een extra bescherming tegen dominante aanbieders: Voor de kabel betaalt iedereen ten minste 18 euro. De wetgever wil zorgen je daarvoor ten minste een redelijk aantal zender krijgt. Of het een handige manier is dit soort dingen te regelen... ik denk dat men beter had kunnen doen, maar dit is wat besloten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vind ik dat zever,er is toch ook geen afspraak met bakkers.Stel dat de bakkers te weinig verkopen,wat gaan ze dan doen:

vanaf heden moet je minstens 1 bruin brood kopen,vooraleer je iets anders bij de bakker kan kopen.met een minimum pakket,sponsor je altijd zenders,die je liever ziet verdwijnen.

Als bvb filmliefhebber,moet ik eerst noodgedwongen dit duur waardeloos basispakket betalen voordat ik de filmkanalen krijg.Een schande.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, ik denk dat je een ding over het hoofd ziet.

Bij de bakker haal je een brood, je signaal krijg je thuis geleverd.

De leverkosten zijn substantieel in verhouding tot je totale abonnement.

 

Wanneer jij tegen de bakker zegt dat je een brood wilt kopen maar het wel thuis geleverd wilt hebben, betaal je ook niet de prijs van een brood.

Hij zal waarschijnlijk zeggen dat hij dan niet levert of een (aanzienlijk) bedrag voor de bezorging rekenen.

Meestal zal hij eerst vanaf 10 broden thuis willen leveren.

Eerst wanneer je meerdere artikelen bij hem koopt zal de thuislevering economisch verantwoord worden.

Een schande? (Jouw woorden)?

 

Zo is het ook bij het leveren van signaal.

Het leveren van een zender dekt de kosten niet voor het thuisbezorgen.

Verder zegt de wet dat een distributeur minimaal een basispakket moet leveren. (Alhoewel nog niet duidelijk is of CD Nederlands of Luxemburgs is.)

Voor een zender worden de thuislever kosten niet gedekt, daarom levert men pakketten.

 

Wanneer je de pakketten los zou laten zou Canaldigitaal prijzen moeten rekenen welke hoger zijn als kabel en DVB-T

 

Het is net als de warmtemeters bij blokverwarming.

 

Je rekent dan voor de warmt af die die meter afgeeft.

Je betaalt echter een bedrag voor die meters en een basisbedrag onafhankelijk van je verbruik.

In de praktijk heb je dan slechts invloed over ongeveer 20 % van het rekening bedrag wat teniet gedaan wordt door de kosten van het afrekensysteem.

 

 

 

Als  bvb filmliefhebber,moet ik eerst noodgedwongen dit duur waardeloos basispakket betalen voordat ik de filmkanalen krijg.Een schande.

In je handtekening staat: ik ben GEEN commerciële tv kijker,en daar ben ik fier op!!!in 2014 ga ik voor ONLY FTA kijken!

 

Je bent er fier op dat je geen commerciële tv kijker bent, je wilt dus helemaal geen klant zijn.

Daarnaast heb je geschreven dat je films van sites download en daar wel naar kijkt.

 

De hele discussie die je hier start heeft dus geen enkele zin, pas wanneer het gratis is ga je het afnemen.

Al het andere is je te duur.

 

Ik meen trouwens dat je de filmkanalen wel af kunt nemen zonder basis abonnement.

Ik daag je uit nu een overeenkomst aan te gaan en een jaar te betalen voor die films.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel te veel vrijheid geeft men die groepen, waardoor er misbruik ontstaat.

Het is toch van de pot gerukt zoals bij Canaaldigitaal of TVVL, eerst een smartcard kopen, daarna nog eens betalen voor activatie, dat komt op 100 € om toe te treden tot hun clubje.

Het lijkt wel of ze tegen hun zin alweer een klant bij krijgen, en nu rekenen ze ook al afsluitkosten aan.

Wijziging van een pakket levert een nieuw contract op, terwijl men  x aantal jaar klant is.

Een upgrade naar een hoger pakket is gratis maar downgraden is betalen.

Dat kan allemaal, we zien het overal opduiken, bij internet, GSM, kabel.

Hetzelfde met banken, gratis openen van zichtrekening, maar hun beheerskosten rijzen de pan uit en het afsluiten is betalend.

Dat staat in schril contrast met een internetwinkel, daar moeten ook onze gegevens verwerkt worden, klant nummer aangemaakt, het gevraagde ingepakt worden, facturatie enz.

Daar kan het wel en zelfs meer, versturen is vaak al gratis boven een bepaald bedrag.

Ik weet niet hoe het in Nederland geregeld is, maar in België heeft men de gewoonte wanneer een factuur niet of niet tijdig betaald is, slecht 1 herinnering te sturen en meteen herinneringskosten in te brengen op de volgende factuur, een gewone herinnering kennen ze niet meer.

Verweer hiertegen heeft men niet, de factuur moet altijd betaald worden, ongeacht of er een fout bedrag op staat.

Men moet dan aangetekend verweer aantekenen, en dat kost dan toevallig net zoveel als wat zij daar extra aanrekenen.

Vroeger werden brieven nog afgestempeld met een postdatum, vandaag ontbreekt dat.

Wanneer versturen ze die factuur vorige maand of gisteren?

Om dat recht te zetten of na te zien, moet men hemel en aarde verzetten

Contact adressen vind men nog zelden, alles moet nu via een betalend telefoon nummer, waarbij men al veel geluk en sterke zenuwen moet hebben om binnen te raken of de juiste dienst te krijgen.

Ik persoonlijk begin dat allemaal kotsbeu te worden, het komt altijd op hetzelfde neer , hoe kan ik een klant het meeste geld uit zijn zakken halen, zonder er iets tegen over te zetten.

De consument wordt tegen zulke praktijken niet beschermd, men laat maar betijen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die extra bedragen ontstaan doordat me anders, wanneer men alles inclusief opgeeft op de prijs vergelijkingssites te duur uitvalt t.o.v. de concurrentie.

Iedereen klaagt erover, maar de bedrijven geven aan, dat ze anders niets meer verkopen.

 

De consument kijkt helaas steeds meer naar de "laagste" prijs zonder na te gaan wat men geleverd krijgt.

 

Kijk eens naar het onderwerp zorgverzekering, waar men elkaar aftroeft met nog lagere maandbijdragen.

Wanneer men echter zorg nodig heeft blijkt plotseling een ziekenhuis 50 km verderop verzekerd te zijn.

In Nijmegen heeft het Radbaud ziekenhuis zelfs een stop tot 1 januari voor bepaalde verzekerden omdat het ingekochte budget uitgeput is.

Je betaalt dan wel een laag bedrag maar krijgt er niets voor geleverd wanneer je zorg nodig hebt.

 

Dus, doordat men alleen naar de laagste prijs bij vergelijkingssites kijkt worden de prijzen uitgekleed en komen er achteraf allerlei kosten bij.

 

De niet meer zo jeugdigen onder ons herinneren zich zeker nog de oude PTT wanneer je een telefoon abonnement aanvroeg.

Toentertijd hadden die ook aansluitkosten, ik meen Hfl. 250,00 en een wachttijd van 3 tot 6 maanden.

De T65 moest je verplicht erbij huren voor Hfl 2,50 per maand.

Vroeger was (bijna) alles beter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk de dag van vandaag dat men altijd kijkt naar het bijna goedkoopste.Men verdiend altijd minder en minder,moet altijd meer belastingen betalen,het broodnodige voedsel en drinken wordt steeds duurder.

Als men 840€/maand verdiend (jawel,dit bestaat in belgie!) dan is het normaal dat je kijkt om zo goedkoop mogelijk de zaken neemt die broodnodig en verplicht zijn.

En hebben we een luxe probleem?De bedrijven veronderstellen,dat je een e-mail adres hebt,want zo goed of alle facturen worden via mail verstuurd.Daardoor ben je verplicht dagelijks je mail te bekijken,wil je herinneringskosten vermijden.ik ben nu niet tegen E-facturen,maar bepaalden,veronderstellen dat je gewoon internet hebt.Ook onder het volk/kameraden e.d.ben je excentriek als je geen gsm hebt.Ben je verplicht een gsm te hebben nee,maar dan kijken ze je dan aan....

@ ceesv.

ik ben bereid te betalen om legaal naar bvb films en alleen naar film te bekijken.Ik heb er geen probleem mee,maar zoals je schrijft,dat ik filmkanalen kan zien, zonder te betalen voor die andere troep, nee,ben ik nog niet tegengekomen.

op internet,zie je soms tv kanalen,die op diverse platforms zitten,ook hun tv stream legaal tegen een bepaalde prijs aanbieden via het internet.dat vind ik een faire en juiste prijs.Mocht ik morgen legaal de prime kanalen kunnen streamen,zonder extra's,dan zou ik mogelijks overwegen om zo naar films te kijken.Maar helaas,dit is er nog niet,en zal het er komen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben wel belg hé

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De actie staat open voor klanten van Canaldigitaal, dus ook voor Belgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook belg en ik zou eens willen weten bij welke bedrijven jij geen papieren facturen meer kan krijgen?

 

je krijgt bij velen wel een voordeel als je via mail of zoomit de facturen wil ontvangen.

 

dus verbaas me en zeg me welke je niet meer op papier thuisgestuurd kunt krijgen.

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook belg en ik zou eens willen weten bij welke bedrijven jij geen papieren facturen meer kan krijgen?

 

je krijgt bij velen wel een voordeel als je via mail of zoomit de facturen wil ontvangen.

 

dus verbaas me en zeg me welke je niet meer op papier thuisgestuurd kunt krijgen.

Gokje luminus?Mijn vriend kreeg zonder boe noch ba plotseling de tussentijdse facturen per mail.

Daarom zei ik ook,dat ik niks tegen E facturen heb,je kan maar zo gemakkelijk zijn.maar dat is buiten de kwestie van het origineel bericht.

Een mens alleen kan de natuur niet redden,maar door papieren facturen te aanvaarden,breng je de natuur schade voor.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de bakker wil wel dat je voor de meel betaald. En de oven. En de kassa juffrouw. En de zak waar je broodje in gaat.

Zelfde (basis) zaken als waar je voor betaald bij een ander product.

 

Het is maar hoe je het bekijkt. Zelf vind ik het niet raar dat je een basis pakket moet afnemen. Dit is het basis pakket en optioneel kun je uitbreiden.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Het is maar hoe je het bekijkt. Zelf vind ik het niet raar dat je een basis pakket moet afnemen. Dit is het basis pakket en optioneel kun je uitbreiden.

Dat is omdat je dat gewend bent.

Iedereen zou het wel vreemd vinden als je geschreven media ook alleen in pakketten zou kunnen afnemen.

Een basisprijs met daarop voor iedereen een pakket naar eigen keuze zou prima kunnen.

Alleen zal de politiek de providers daartoe moeten verplichten en dat zit er voorlopig niet in.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me toch ook wel vinden in Sat4iedereen zijn probleempje.

 

Daarnaast begrijp ik Ceesv zijn stelling dat de bakker niet komt voor 1 brood en er b.v minimaal 10 af moet nemen.

Het enige waar die stelling een beetje mank op gaat is dat ik wel zelf mag bepalen wat voor soort brood ik koop.

Ik hoef bij een maisbrood geen 2 wit en 3 bruin mee te kopen.

 

Ik geloof ook dat ik absoluut voor een provider zou kiezen die zegt.

Ok je moet minimaal een x aantal zenders afnemen.

Maar dat ik dan wel de vrije keus heb in zenders.

Daarbij begrijp ik dan ook wel dat de ene zender duurder is als de ander.

Net zo goed dat het ene brood duurder is als het andere brood bij de bakker.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...