Ga naar inhoud

Signaalsterkte M7SAT801 op single LNB zwak

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag allemaal.

Heb een tweede ontvanger (m7sat801) gekocht. Het rare is nu dat op dezelfde LNB de signaalsterkte slechts 38% is, terwijl op de andere (Strong) het ontvangstbalkje praktisch helemaal groen is.

38% schijnt te laag te zijn om te laden, want de M7 zegt: geen zender gevonden.

Kan de ene ontvanger gevoeliger zij dan de andere?

Heeft de M7 een andere LNB nodig? Schotel nog eens uitrichten?

Wie kan me hierbij helpen?

Groet

Rein

• Moderator
Geplaatst:

Beste Reint, wat voor LNB is het?

Hoe heb je de ontvanger aangesloten, op een vrije uitgang?

Zit er een diseqc schakelaar tussen voor Astra 1 en Astra 3?

Heb je op de M7SAT801 de juiste settings staan voor de LNB?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De LNB is een single, universele Hirschmann. Geen diseqc shakelaar. Bij de M7 heb ik die op ------ gezet. Verder kun je bij M7 op "LNB"  niets instellen. Zoals gezegd prima signaal op mijn Strong, maar niet op de M7.

Geplaatst:

Hallo Sprietje.

Heb de M7 gekocht om t.z.t HD te ontvangen. Op dit moment dus M7 of de Strong (SD) aangesloten.

Maar als ik M7 aansluit is het signaal niet sterk genoeg.

Rein

• Moderator
Geplaatst:

De meeste HD zenders zitten niet op de Astra 1 maar op de Astra 3 satelliet.

Je zal of je schotel moeten draaien of er een 2e kop en diseqc schakelaar voor Astra 3 bij moeten zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste Reint

De signaalsterkte is helemaal niet belangrijk, het gaat om de signaalkwaliteit.

Ik neem aan dat je de M7sat801 op dezelfde zender vergeleken hebt dan met de Strong. Vegelijking met verschillende zenders is niet eerlijk.

• Moderator
Geplaatst:

Reint heeft wel een punt, op een single lnb gericht op Astra 1 zou de ontvanger de SD kanalen gewoon weer moeten geven.

Wanneer ik hem goed begrijp sluit hij nu de kabel i.p.v. op de Strong op de M7 aan en krijgt dan de mededeling onvoldoende signaal en ontvangt niets.

• Moderator
Geplaatst:

Zie post 3, Hirschmann.

Geplaatst: (aangepast)

De LNB is een single, universele Hirschmann.

Of de schotel ook een Hirschmann is zegt Reint niet, het gaat enkel over de LNB.

aangepast door RogerDR

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen