Ga naar inhoud

Hoe icoon van startmenu tegel, ook naar bureaublad

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Hoe icoon van startmenu tegel, ook naar bureaublad

Zoals aangegeven staan er bij mij in het startmenu tegels van programma's enkele daarvan wil ik ook op het bureaublad hebben,

hoe doe je dit ???

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

in program files bij Windows 7 wist ik dat te vinden.

Maar waar vind ik de program files in Windows 8.1 ??

Geplaatst: (aangepast)

Zelfde plek? C:\Program Files... je moet er wel heen gaan vanuit desktop mode

Als je in de desktop interface zit rechts klik je ergens op een lege plek op je scherm (dus niet op de taakbalk of een snelkoppeling)

Uit het lijstje dat dan verschijnt kies je de laatste optie (althans bij mij) - "Personaliseren" (Personalise vanuit mijn Engelse W8)

En dan verschijnt er een nieuw scherm met aan de linker kant de optie 'Verander Bureablad snelkoppelingen' (of iets in die geest), als je dan 'Deze Computer' aanzet kun je het vast wel verder vinden. :)

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik ga navraag doen bij mijn computerzaak om een voorbeeld te bekijken.

Wat hebben zij toch met Windows gedaan, tot Windows 7 vond ik het makkelijker.

Geplaatst:

Ik ga navraag doen bij mijn computerzaak om een voorbeeld te bekijken.

Wat hebben zij toch met Windows gedaan, tot Windows 7 vond ik het makkelijker.

Windows 8 = Windows 7...

Jij bent in de Metro interface bezig en probeert daar dingen te doen die je op een desktop doet. Metro interface is niets meer dan je startmenu uitvergroot.

Download b.v. start8 , pokki of classic shell en je zal niet eens meer weten dat je achter een Win8 machine zit.

Dit is precies hetzelfde als toen Microsoft van MS-Dos naar Windows ging. Het ziet er iets anders uit, maar het werkt nog precies hetzelfde.

Geplaatst:

Er is niks moeilijker aan...  Je zet de programma's die je nodig hebt gewoon in het startscherm. Als je op het bureablad staat druk je op de Windows toets en klikt op het juiste icoontje. De andere zooi die  je bijna nooit gebruikt laat je "onderin" staan (Windows 8.1)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Maar even de oplossing... 

• Kies je tegel
  • Rechtermuisknop -> Kies bestandslocatie openen (je ziet dan in principe de opslagplaats van het icoontje)
  • Selecteer dat icoontje met rechtermuisknop
  • Kies kopiëren naar bureaublad

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

• Moderator
Geplaatst:

je kan toch op de windows toets duwen, dan naam van je programma tikken, en zodra het programma gevonden is rechts klikken en dan pin to taskbar kiezen?

Stel je wilt wordpad aan je taskbar pinnen, dan duw je op de windows toets, dan tik je word en zodra het ding getoond wordt in je start scherm klik je met rechts op het ding, pin to taskbar en klaar. Daarna van je taskbar naar je desktop slepen en dan het ding weer uit je taskbar unpinnen...

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

je kan toch op de windows toets duwen, dan naam van je programma tikken, en zodra het programma gevonden is rechts klikken en dan pin to taskbar kiezen?

Stel je wilt wordpad aan je taskbar pinnen, dan duw je op de windows toets, dan tik je word en zodra het ding getoond wordt in je start scherm klik je met rechts op het ding, pin to taskbar en klaar. Daarna van je taskbar naar je desktop slepen en dan het ding weer uit je taskbar unpinnen...

Heb je dit al eens geprobeerd in Windows 8? ;)

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Zelfde plek? C:\Program Files... je moet er wel heen gaan vanuit desktop mode

Als je in de desktop interface zit rechts klik je ergens op een lege plek op je scherm (dus niet op de taakbalk of een snelkoppeling)

Uit het lijstje dat dan verschijnt kies je de laatste optie (althans bij mij) - "Personaliseren" (Personalise vanuit mijn Engelse W8)

En dan verschijnt er een nieuw scherm met aan de linker kant de optie 'Verander Bureablad snelkoppelingen' (of iets in die geest), als je dan 'Deze Computer' aanzet kun je het vast wel verder vinden. :)

Met deze mogelijkheid is het gelukt. Dank allen voor de opties.

Geplaatst: (aangepast)

Blij dat je eruit bent Henri, en er komt binnenkort een update met de startknop.

Maar zoals ik zei, als je een windows 8 startknop download kun je het zo instellen dat je gelijk naar je bureaublad gaat en dan zie jij echt niet meer dat je met Windows 8 werkt ipv met Windows 7.

aangepast door Sjattuh

• Moderator
Geplaatst:

Heb je dit al eens geprobeerd in Windows 8? ;)

ja net. Werkt niet, je krijgt het ding niet van je task bar meer af. Ik meen dat dat met de quicklaunch bar vroeger wel kon,

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Die startknop heb ik geprobeerd, werkt goed met Windows 8.0

Maar werkt niet goed na de update naar Windows 8.1

Maar zoals het nu kan met de koppelingen naar het bureau blad ben ik tevreden.

Als de volgende update van Windows 8 zelf komt, zal deze denk ik ook goed gaan werken

Geplaatst:

ja net. Werkt niet, je krijgt het ding niet van je task bar meer af. Ik meen dat dat met de quicklaunch bar vroeger wel kon,

Klopt... :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...