Ga naar inhoud

CH3MNAS, Netwerkschijf, bestanden weg

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op volume 2 van de CH3MNAS zijn verschillende mappen verdwenen, is het mogelijk om de schijf eruit te halen en deze aan een pc te hangen dmv van een ICIDU USB to IDE/SATA adapter en een recovery programma de schijf te scannen ?

Alvast bedankt

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Geplaatst:

Welke RAID gebruik je?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Vermoedelijk helemaal geen raid maar JBOD maar we wachten op het antwoord......

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst: (aangepast)

recovery op ext2 hdd 's kan maar is extreem langdradig langurig alsook niet 100%

op google vindt u er wel het een en ander over (ook bij conceptronix zelf)

maar recovery van hdd's in stripe raid en of jbod doe je het best op een linux OS Computer

vooraf echter op de NAS alles bekijken, "non-destructief"

is iets plots weg en je schrijft op die verloren blokken weer wat overheen DAN IS HET ECHT weg

ciao

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Thx voor de reactie's

Vermoedelijk helemaal geen raid maar JBOD, -> in ieder geval geen raid.

Volume 2 stond nog niet vol, maar max 10% in gebruik, er zijn nog geen bestanden weg geschreven naar Volume 2.

Heb ook geen linux OS Computer in de buurt,

Er is waarschijnlijk "iest" mis gegaan met het uploaden van bestanden, dmv Filezilla . Filezilla en laptop liepen vast.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik kan alleen spreken over mijn ervaring met een oudere Synology, toen die kapot ging. De voeding samen met het moederbord van de Synology gaf de geest. Ik sloot de HD via een klein aansluitkastje aan op de USB poort van de PC. (SATA of IDE naar USB converter)

Met het programma "DiskInternals Linux Reader" kon ik alle data terug halen en veilig stellen op mijn PC. Ideaal.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen