Ga naar inhoud


Geeft ingestelde opname niet weer


Janus

Aanbevolen berichten

Ik heb twee vragen.

Ik heb diverse opnames ingesteld via het timer overzicht. Vervolgens zie ik op de pagina 'opgenomen bestanden' dat de opname wel opgenomen is maar dat de opname teller op nul staat, er is dus niets opgenomen. Het vreemde is dat de ene opname wel is 'gelukt' en een andere staat op nul.

 

Als ik een programma heb ingesteld via timer overzicht zie ik soms achter een programma 'gereed' staan. (een groen klokje ervoor) deze kan ik echter niet afspelen, en deze is ook niet terug te vinden in opgenomen bestanden.

 

is er iemand die soortgelijke problemen heeft gehad, en hier de oorzaak van weet en de oplossing heeft?

 

groetjes Janus

Gebruiker VU+ solo2 OpenPLI      Visiosat met 4 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou daar niet 1,2,3 een kant en klare verklaring voor weten m.u.v. het feit dat je wellicht de tijden hebt laten overlappen? Eerste opname is gelukt, tweede niet omdat de starttijd inmiddels was verstreken?

Zomaar een hersenspinseltje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee vragen.

Ik heb diverse opnames ingesteld via het timer overzicht. Vervolgens zie ik op de pagina 'opgenomen bestanden' dat de opname wel opgenomen is maar dat de opname teller op nul staat, er is dus niets opgenomen. Het vreemde is dat de ene opname wel is 'gelukt' en een andere staat op nul.

 

Als ik een programma heb ingesteld via timer overzicht zie ik soms achter een programma 'gereed' staan. (een groen klokje ervoor) deze kan ik echter niet afspelen, en deze is ook niet terug te vinden in opgenomen bestanden.

 

is er iemand die soortgelijke problemen heeft gehad, en hier de oorzaak van weet en de oplossing heeft?

 

groetjes Janus

we kennen het probleem dat er op het start moment van de opname geen vrije tuner meer beschikbaar was

hoeveel koax kabels hangen er an de solo2 ?

 

daaruit volgen opnames met 0 Bytes

daaruit volgt gereed maar geen bestand te vinden in de map /media/hdd

 

we kennen ook het aspect van de dynamische tuner instelling of de voorkeur keuze tuner

als de twintuner PER TUNER verschillende satellietposities kent is er een logisch verband met de "vrije tuner" die ter beschikking staat om opnames te maken.

 

hoeveel timer opnames geprogrammeerd zijn / waren en de gelijktijdigheid leveren een beter inzicht

alsook OF je smartcard wel of niet meerdere SIDś per zender kan verwerken < softcam > probleem Provider max 2 per tuner

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie op Mimisiku: Het overlappen van opname tijden is hier niet van toepassing. Het betrof steeds een enkele opname op een avond.

Reactie op Tonskidutch: Enkele maanden geleden had ik problemen met het opnemen van een zender en dan vervolgens naar een andere zender kijken. Ik beschikte over 2 coax kabels op mijn Solo+ tuner. Toch werkte dit niet. Het opnemen was geen probleem maar dan konden we niet naar een andere zender kijken. Om dit probleem te op te lossen heb ik op de solo nu 1 coax kabel zitten en op mijn (oude receiver) de andere.

Als ik nu opneem dan doe ik dat op de Solo en kijk vervolgens vanaf mijn oude tuner naar de tv (ik ben wel in het bezit van 2 kaarten van kanaal digitaal).

Op mijn oude receiver kan ik niet opnemen, vandaar de aanschaf van de Solo+. Mijn voorkeur tuner instelling staat op A omdat ik nu maar 1 ingang in gebruik heb. Mijn alternatieve tuner prioriteit staat op DVB-S/-C/-T misschien dat het daar iets mee te maken heeft? Verder had ik soms maar 1 opname ingesteld en dat was de opname ook 0 Bytes. Tenslotte heb ik een oranje smartcard van Canal digitaal.

Beiden alvast bedankt voor het meedenken.

Gebruiker VU+ solo2 OpenPLI      Visiosat met 4 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk de SOLO2 doet normaal datgene wat jij wilt, misschien jouw SOLO2 niet maar misschien moet jij even vanaf het begin alles opnieuw configureren.

 

Mijn voorstel zou zijn om even opnieuw te flashen dan weet je in elk geval zeker dat er geen kromme instellingen achterblijven.

 

Zorg dat OpenWebIf goed voor gebruik is geconfigureerd en dat een bruikbare zenderlijst met minimaal de SD CD zenders is geïnstalleerd, de rest komt later wel.

Hierna sluit je inderdaad maar één coaxkabel aan op Tuner B of A, B heeft dan de voorkeur en controleer of jij op ASTRA1 19.2 de SD CD kanalen op jouw TV kunt ontvangen.

 

Ik veronderstel dat je wel over een laptop / PC of tablet / SmartPhone beschikt waarop jij de SD CD kanalen kunt streamen, zo niet dan horen we dit wel.

Kies nu op de SOLO2 een CD SD zender behalve Veronica, dus b.v. NED1

 

Open nu op de laptop / PC via de Webbrowser OpenWebIf of op de Tablet / SmartPhone DreamDroid.

Kies daar dezelfde zenderlijst maar dan een andere SD CD zender zoals b.v. RTL4 maar geen Veronica.

 

Als nu alles goed gaat, dus je kunt op de SOLO2 naar NED1 kijken en op de Laptop / SmartPhone naar RTL4 dan is er in feite niets aan de hand.

 

Laat maar weten hoe dit functioneert.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

solo

solo+

solo2

verwarrend...

 

volgens je handtekening heb je een SOLO2 met Openpli image erop

 

dat wetende

 

de SOLO2 kent de voorkeur dat als we een coax aansluiten OM DIE OP TUNER B aan te sluiten

maar één Tuner van de twee bevruchten met coax betekend nog bij lange na niet opnemen en iets kompleet anders kunnen kijken.

 

hang der 2 coax met onafhankelijke twin LNBś per diseqc aan a.u.b.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jurgen, Even de boel op een rijtje voor mij. Ik heb coax op tuner B gezet. en de voorkeurstuner ook aangepast.

Vervolgens ben ik gaan zoeken en ik kan inderdaad geen Nederlandse SD zenders op de Astra1 19.2 bekijken?

Met SD CD kanalen kunnen streamen? weet ik niet hoe ik dat kan realiseren. En het flashen is een term die mij nog niet bekend is.

Dus als je mijn van beide zaken enig uitleg kan geven... graag.

Dan viel mij nog iets op wat mogelijk ook een oorzaak zou kunnen zijn.

Op de pagina opname locatie staan de instellingen als volgt:

- standaard opnamelocatie: /media/hdd/lost+found/

- timer opname locatie: <standaard opnamelocatie>

- locatie voor directe opnamen: <standaard opnamelocatie>

- time shift locatie: /media/hdd/lost+found/

zou het kunnen zijn dat ik hier ook iets moet wijzigen?

Gebruiker VU+ solo2 OpenPLI      Visiosat met 4 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de driver update van 16/12 werkt de automatische doorschakeling

naar andere tuner niet, men heeft dat gecorrigeerd bij de driver update van 17/12.

 

als je openpli gebruikt zou dat morgen bij een software update terug moeten werken.

de driver update van 17/12 zat namelijk nog niet in de build, ik heb deze laten opnemen.

dus morgen ff software update doen. ;)

 

grtz Philip

 

heb toppic niet goed doorgelezen, mijn antwoord blijkt hier niet van toepassing te zijn. ;)

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

- standaard opnamelocatie: /media/hdd/lost+found/                         moet zijn  /media/hdd

- timer opname locatie: <standaard opnamelocatie>

- locatie voor directe opnamen: <standaard opnamelocatie>

- time shift locatie: /media/hdd/lost+found/                                        moet zijn  /standaard opnamelocatie

zou het kunnen zijn dat ik hier ook iets moet wijzigen?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien ook ff kijken bij

menu-instellingen-systeem-opname of je "een opname heeft altijd voorrang" deze op ja hebt staan. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Even de boel op een rijtje voor mij. Ik heb coax op tuner B gezet. en de voorkeurstuner ook aangepast.

Vervolgens ben ik gaan zoeken en ik kan inderdaad geen Nederlandse SD zenders op de Astra1 19.2 bekijken?

 

 

Ik zei niet voor niets, eerst alles opnieuw op een rijtje zetten.

Als je de basis niet op orde hebt heeft het weinig zin om alle andere dingen zoals het niet functioneren van een opname of timers uit te zoeken.

Het flashen en streamen komt eventueel later want dat wordt gelet op jouw huidige kennis nu wat lastig uit te leggen.

 

 

Je moet eerst zorgen dat je beeld op ASTRA1 krijgt en dat schijnt dus nu niet het geval te zijn, althans dat begrijp ik uit jouw reactie.

 

Ik zie uit jouw handtekening dat jij een Visiosat met 4 LNB's gebruikt.

Zijn dit Single LNB's?

Geef even aan hoe de LNB's zijn aangesloten, dus aansluitvolgorde op DiSEqC switch (b.v. LNB1 ASTRA1 op 1, LNB2 op ASTRA3. etc.)

Plaats hier ook even een overzicht hoe jij de Tuner configuratie op jouw SOLO2 hebt geconfigureerd

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jurgen,

Inderdaad ben ik nog (lang) niet zo goed in deze materie, fijn dat je mijn wilt helpen hiermee.

In de bijlage zie je de gegevens van mijn LNB`s

Het zijn 4 losse koppen die met elkaar d.m.v. 4 DiSEqC switchen met elkaar verbonden zijn.

Hier ook een overzicht hoe de Tuner configuratie in mijn SOLO2 staat.

poort A 19.2 E Astra 1KR/1l/1M/2C Ka band

poort B 23.5 E Astra 3B

poort C 28.2 E Eutelsat 28 A Astra 1N/2A/2F

poort D 13.0 E Eutelsat Hotbird 13A/13D/13C

 

ik hoop dat je wat kan met deze informatie,

groetjes, Janus

post-68248-0-98670300-1387566309_thumb.jpg

Gebruiker VU+ solo2 OpenPLI      Visiosat met 4 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo ver ik de lijnen naar de LNB's op de bijgesloten miniatuur kan volgen schijnt alles goed te zijn aangesloten en geconfigureerd.

 

Nog even voor alle zekerheid, dus met deze instelling en maar één coaxkabel aangesloten kun je geen SD kanalen van ASTRA1 ontvangen?

Wat kun je nu wel ontvangen?

 

Ik gebruik zelf geen OpenPLi maar als ik me niet vergis zit in OpenPLI ook een SatFinder Plug-in, staat denk ik onder de rubriek Zenders zoeken

 

Wil je SatFinder even opstarten en kijken wat die aan signaalgegevens aangeeft.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het probleem denk ik.

19.2 moet KU band zijn en niet KA band.

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jurgen, Even de boel op een rijtje voor mij. Ik heb coax op tuner B gezet. en de voorkeurstuner ook aangepast.

Vervolgens ben ik gaan zoeken en ik kan inderdaad geen Nederlandse SD zenders op de Astra1 19.2 bekijken?

Met SD CD kanalen kunnen streamen? weet ik niet hoe ik dat kan realiseren. En het flashen is een term die mij nog niet bekend is.

Dus als je mijn van beide zaken enig uitleg kan geven... graag.

Dan viel mij nog iets op wat mogelijk ook een oorzaak zou kunnen zijn.

Op de pagina opname locatie staan de instellingen als volgt:

- standaard opnamelocatie: /media/hdd/lost+found/ <<< dat is/media/hdd

- timer opname locatie: <standaard opnamelocatie>

- locatie voor directe opnamen: <standaard opnamelocatie>

- time shift locatie: /media/hdd/lost+found/ <<< dat is/media/hdd

zou het kunnen zijn dat ik hier ook iets moet wijzigen?

denk dat je die nog even moet aanpassen

zie ook #9 + #14 van dirocca

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...