Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb mijn schotel meer uit de wind gezet . Maar dat beteken dat richting west iets moeilijker wordt.

Nu mijn vraag Amazonas 3 is er iemand die deze satelliet nog ontvangt ? Ik ontvang niks meer. Teveel uit de wind gezet ?, of zend niet meer naar Europa. Ik hoor uit wel.

aangepast door Michel
Onduidelijke titel

Geplaatst:

@December10, ik weet niet hoe groot jouw schotel is, maar ik ontvang momenteel niks met een schotel van 1 meter.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord  Eduard 07.

Jammer dat je niks ontvangt , voor mij is deze satelliet mijn referentiekader, daar achter zit niets meer wat naar Europa zend.

Mijn schotel is110cm. Liefst zet ik de schotel nog meer uit de wind, maar daar mee beperk ik de ontvangst richting west. 

Geplaatst:

Ik heb het eens voor jou bij qwer nagevraagd (jou wel bekend van andere fora), en in ieder geval vorige week waren de twee gecodeerde Ku-band transponders nog actief.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Hvdh ook bedankt  ,of ik hier blij mee bent? Dat beteken dat de schotel te veel uit de wind staat.

Van de week de schotel maar iets terug zetten. En dan maar zoeken .

Het blijf toch een leuke hobby                                                        

Geplaatst:

Ik kan gewoonlijk niet verder kijken dan 1 West (nu m'n T-90 tijdelijk weg is zelfs niet verder dan 19 Oost) en heb niet het idee dat ik veel mis!

30 West zou denk ik de meest westelijke sat zijn die nog wat toevoegt?

De schotel wat meer uit de wind is ook wel wat waard. Misschien durf je nu zelfs een wat grotere schotel aan (Laminas)?

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Op mijn installatie heb ik de 12.486 H transponder met 8 db nog gewoon.

De 12.523 H is een stuk zachter en fluctueerd in signaal van 5 db naar weg vallen.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Geplaatst:

Ik kan gewoonlijk niet verder kijken dan 1 West (nu m'n T-90 tijdelijk weg is zelfs niet verder dan 19 Oost) en heb niet het idee dat ik veel mis!

30 West zou denk ik de meest westelijke sat zijn die nog wat toevoegt?

De schotel wat meer uit de wind is ook wel wat waard. Misschien durf je nu zelfs een wat grotere schotel aan (Laminas)?

Ja een Laminas wil ik hier ook wel heeeeeel erg graag hvdh :)

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Geplaatst:

Ik zie bij lyngsat alleen wat gecodeerde op amazonas 3. Dus nooit geprobeerd er wat te zoeken.

Wat vind jij daar wat de moeite is behalve een lock waar je niets mee kunt?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

ik denk aan schotel 2.40m om goed te zijn

dat alle vrije zenders kunnen gaan bollen 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

je heb natuurlijk gelijk daar is niks te zoeken, daar gaat het niet om ,het gaat om de lock op 61 west.

Ik vind het mooi dat ik van 61 west tot 76 oost bijna alle satellieten kan ontvangen op Ku band , C band niet veel Heb je er wat aan. ik denk niet veel.

Maar uit de wind zetten van de schotel is ook interessant . Een grotere schotel daar ben ik mee bezig . Daarom wil ik het meer uit de

wind zetten. 

Geplaatst:

Om even een indruk te krijgen heb ik een 2 tal foto,s toegevoegd.

Zo kan je ook duidelijk zien dat de hogere frequentie iets harder is.

post-49223-0-24553000-1387710221_thumb.jpg

post-49223-0-24095400-1387710266_thumb.jpg

SSD 500GB

Geplaatst:

Bar en boos vriend, maakt niet uit, het is allemaal hobby dus er zit geen druk achter.

Jammer dat er toch altijd mensen zijn die dat niet kunnen begrijpen, deze zullen nooit tot het maximaal haalbare gaan en snappen dus toch ook niet wat ons drijft.

Veel plezier en als je wat wilt gecheckt hebben hoor ik het wel !

SSD 500GB

Geplaatst:

Ik neig zonder meer naar het maximaal haalbare,  vandaar ook 2 draaibare schotels, maar wil dan wel iets anders zien dan de tekst "gecodeerd beeld".

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen