sattv4iedereen Geplaatst: 21 december 2013 Geplaatst: 21 december 2013 HI, ik heb hier een UPS,waar mijn desktop,telefooncentrale,draadloze telefoon en modem is op aangesloten. Deze heeft in de 10 maand die ik heb gebruikt,nog maar 3 keer zijn werk moeten doen. Mogen die batterijen constant onder spanning staan,of is dit eens goed,dat je de batterijen laat leeglopen,en daarna weer oplaad?Weet iemand hoelang die batterijen meegaan? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
katwezel Geplaatst: 21 december 2013 Geplaatst: 21 december 2013 hangt van het merk van de ups en het type van batterij af , wij hebben er enkele staan die reeds 5 jaar onafgebroken hun werk doen , anderen moeten dan weer om de twee jaar nieuwe batterijen krijgen , sommigen hebben een ip / usb verbinding met de pc's zodat je de staat van het toestel kunt controleren en tijdig wordt gewaarschuwd bij mogelijks komende problemen M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
Tonskidutch Geplaatst: 21 december 2013 Geplaatst: 21 december 2013 volgens die ik ken, hebben ze allemaal een laadstroom relais dat bij volle capaciteit de lading van de batterij onderbreekt dus hoef je der geen zorgen over te maken. als je hem nu zelf gaat ontladen heb je der helemaal niks aan (hetgeen bovendien ook erg gevaarlijk is denk maar aan een lasboog) 3~5 jaar is zo'n beetje de doorsnee gegarandeerde levensduur (merk afhankelijk) ciao Coles Corner Richard Hawley
jeevanhoof Geplaatst: 21 december 2013 Geplaatst: 21 december 2013 (aangepast) Hoi, vaak worden batterijen gebruikt die enkel in geval van stroomonderbreking hun werk moeten doen. Het is dan ook niet de bedoeling dat deze maandelijks getest worden, want dit is niet goed voor de levensduur van deze batterijen. Maar een keer testen om bv de 6 maanden is wel aan te bevelen anders weet je niet of ze nog hun capaciteit hebben. Op het werk doen we dit door de hoofdschakelaar uit te schakelen en dan de spanning van de batterijen te volgen. Deze mogen gedurende X-tijd niet onder een bepaalde waarde zakken. Anders is er minstens één batterij slecht. volgens die ik ken, hebben ze allemaal een laadstroom relais dat bij volle capaciteit de lading van de batterij onderbreekt dus hoef je der geen zorgen over te maken. Diegene die ik ken werken wel anders. De netspanning wordt (ev omlaag getransformeerd) gelijkgericht en naar de batterijen gevoerd. Vandaar wordt er terug een wisselspanning van gemaakt en die gaat naar de verbruiker. Batterijen staan dus constant onder spanning. Dit doet men om zeker geen spanningsdip te hebben bij wegvallen van de netspanning. mvg 21 december 2013 aangepast door jeevanhoof dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
winwiz Geplaatst: 21 december 2013 Geplaatst: 21 december 2013 In de meeste UPSsen zitten lood of gel accu's en het kan geen kwaad dat ze continu onder spanning staan. Een beetje UPS heeft een interne controle die regelmatig de accu's zelf test op inwendige weerstand. Mocht die te hoog oplopen. o.a. door ouderdom, dan krijg je een signaal om de accu's te vervangen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
sattv4iedereen Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Geplaatst: 21 december 2013 In de meeste UPSsen zitten lood of gel accu's en het kan geen kwaad dat ze continu onder spanning staan. Een beetje UPS heeft een interne controle die regelmatig de accu's zelf test op inwendige weerstand. Mocht die te hoog oplopen. o.a. door ouderdom, dan krijg je een signaal om de accu's te vervangen. Om de zoveel tijd,hoor ik dat mijn ups van apc een soort test doet.de ventilator begint te draaien,en ik hoor diverse klikken van denk ik relais.na ong. 30 sec,valt de ventilator uit.de UPS is via een usb kabel en software verbonden met de pc,en ik kan daar ook diverse instellingen zien.ook bvb de spanning van de batterijen. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
winwiz Geplaatst: 21 december 2013 Geplaatst: 21 december 2013 Om de zoveel tijd,hoor ik dat mijn ups van apc een soort test doet.de ventilator begint te draaien,en ik hoor diverse klikken van denk ik relais.na ong. 30 sec,valt de ventilator uit.de UPS is via een usb kabel en software verbonden met de pc,en ik kan daar ook diverse instellingen zien.ook bvb de spanning van de batterijen. Dat is dus precies wat ik bedoel Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Moderator wiz Geplaatst: 31 december 2013 Moderator Geplaatst: 31 december 2013 levensduur van ups accu's hangt heel erg af van de temperatuur waarin de accu's hun werk moeten doen. Ik heb hier zo'n beetje alles wat met IT te maken heeft achter een apc ups hangen (ik heb er dus meerdere). Uit voorzorg kan je na 5 jaar de accu's vervangen, maar zoals Winwiz al zei de upssen testen zelf periodiek de accu's en als ze aan vervanging toe zijn laten ze dat weten. De upssen waar ik een smart netwerk board in heb zitten sturen dan een mailtje dat het tijd wordt om de accu's te vervangen, en er gaat een rood ledje branden op de ups en er zal periodiek een heel irritant pieptoontje te horen zijn. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen